Het valt me op dat de "jongere" generatie blijkbaar liever een vraag stelt die direct beantwoord wordt, dan even zelf ergens gaat zoeken om antwoord te vinden op hun vraag. Of misschien niet goed kan zoeken en vinden op dit forum en daarom maar rechtstreeks een topic opent en antwoord vraagt/verlangt.
Ik moet bekennen dat ik na het lezen van alweer
dezelfde vraag in dit topic bij mij de vraag op kwam: wat is er mis met die jongens en meisjes van tegenwoordig, kunnen ze niet lezen of zo? Maar misschien is het door de hoeveelheid aan informatie hier, en de geheel andere lay-out dan de meeste phpbb-fora die iedereen kent, lastig om de zoekknop of juiste zoektermen te vinden.
Misschien is het openen van een apart topic als: ik ben nieuw hier, ik wil een RX-8 kopen, waar moet ik op letten? niet meer nodig als we een algemeen topic maken waar al die vragen worden beantwoord. Mocht iemand het in z'n hoofd halen om direct na het aanmelden op dit forum, meteen een eigen topic te openen met een vraag die al is beantwoord, dan kunnen we eenvoudig weg een linkje als antwoord geven en hoef ik niet meer cynisch te reageren.
Misschien heb ik met mijn antwoord juist mensen weggejaagd, Ez. die
een eigen topic opende heeft zelfs het antwoord van Melkie nooit meer teruggezien, tenzij hij of zij nog wel eens gelezen heeft zonder in te loggen, maar volgens de stats is hij/zij minder dan 24 uur actief geweest op dit forum. Nagenoeg hetzelfde geldt voor
deze meneer van de proefrit. En dat vind ik jammer van de energie van het beantwoorden. Iets langer, en m.i. veel serieuzer geïnteresseerd heeft
deze vragensteller het volgehouden. Ging lange tijd goed, maar dan toch weer zo'n vraag over welke olie er gebruikt moet worden. Zucht. Linkje. Etc.
Natuurlijk is het enorm saai als er op iedere vraag alleen een linkje als antwoord komt. Juist nieuwe antwoorden houden een forum levendig en moeten een forum in stand houden.
Dit soort vragen blijft actueel denk ik, het zal pas in de loop van de tijd blijken of hier een patroon in zit, en dat kunnen alleen alle rijders met elkaar vaststellen denk ik.
Mijn vragen aan u allen: Ben ik de enige die zich stoort aan het in mijn ogen "luie" gedrag van eerst vragen en dan pas verder kijken?
Zo ja, dank voor uw aandacht en toch fijn dat u doorgelezen heeft tot deze alinea. U kunt met het pijltje rechtsonder verder naar het volgende ongelezen topic.
Zo nee, zou het een oplossing zijn om zo'n algemeen topic te openen? (FAQ) En hoe moet dit er dan uitzien, vragen en alleen linkjes naar de topics waarin de antwoorden terug te vinden zijn, of moet dit in de vorm van vraag en uitgebreid antwoord?