Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Aankoop Mazda RX-8
- Van Ez. (Beginner) [be] op 05-08-2010 23:30
Hey iedereen :)

Dit is m'n eerste post hier, maar het is dan ook pas sinds enkele dagen dat ik besloten heb een RX-8 te kopen :)
Eerst stond ik heel positief tegenover deze aankoop, maar toen ik wat meer over deze auto opzocht kwamen enkele minder fijne dingen aan het licht, oa:

- Als je met je gas speelt aan de lichten is de kans groot dat de motor verzuipt.
- Motors moeten snel gereviseerd/vervangen worden
- Hem even 4 meter verplaatsen is uit den boze? (Bvb om hem af te wassen)
- En het lijstje van nadelen gaat nog wat verder, en als deze "nadelen" kosten pakken geld om te repareren.

(Ik las deze nadelen ook maar en som ze hier op)

Klopt dit ook werkelijk dat er na de aankoop nog een prijskaartje aan vast hangt? M'n huidige wagen is een kl*tebak die me al pakken geld gekost heeft, en ik wil niet van de ene kostenpost in de andere vallen.

Mvg
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-08-2010 10:15
Ez.:

>
>
> - Als je met je gas speelt aan de lichten is de kans groot dat de motor verzuipt.


Weet niet waar je dat gelezen hebt, maar de persoon die dat schreef gelooft waarschijnlijk ook in de Paashaas. Niet waar dus.

> - Motors moeten snel gereviseerd/vervangen worden


Wat is snel?
Meer informatie elders op dit forum. Sommige mensen hebben wat minder geluk gehad bij de eerste lichting RX-8en die werden afgeleverd. Dat is wel waar.

> - Hem even 4 meter verplaatsen is uit den boze?
> (Bvb om hem af te wassen)


Bij de eerste lichting is dit inderdaad waar, maar dit niet echt een probleem, gewoon niet de auto uitzetten als de motor nog koud is. Garage uitrijden, motor nog paar minuutjes laten draaien, dan pas uit.

> - En het lijstje van nadelen gaat nog wat verder,
> en als deze "nadelen" kosten pakken geld om te
> repareren.


Kofferbak is te klein om een IKEA kast in te vervoeren, dit is inderdaad niet te repareren.

> (Ik las deze nadelen ook maar en som ze hier op)
>
> Klopt dit ook werkelijk dat er na de aankoop nog
> een prijskaartje aan vast hangt? M'n huidige wagen
> is een kl*tebak die me al pakken geld gekost heeft,
> en ik wil niet van de ene kostenpost in de andere
> vallen.
>


Openbaar vervoer is goedkoper dan de gemiddelde auto, maar heeft ook nadelen.

Iedere auto kost geld nadat je hem aangeschaft hebt. En een Japanse sportwagen is wel duurder dan een Opel Corsa.
Maar ja, wil je een auto of wil je een vervoermiddel?
- Van Ez. (Beginner) [be] op 06-08-2010 10:46
Een sportwagen natuurlijk, maar het mag geen kostenpost worden waar maandelijks meer dan 300 euro kosten aan zijn (exclusief benzine/olie natuurlijk :) ).

Hoeveel kost zo'n revisie / nieuwe motor?

Alvast bedankt :)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-08-2010 10:55
In commercieel wordt momenteel een rode aangeboden. Die heeft net een nieuwe motor, hoef je de eerste 100.000 km geen revisie te verwachten.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 06-08-2010 11:26
Voor 4 meter verplaatsen ga je je auto toch niet starten???

Ik rijd nu 2 jaar in een RX-8 en heb nog geen kosten buiten een beurt gehad.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 08-08-2010 15:44
Ik heb ook verder dan normaal onderhoud geen kosten gehad.
Zoals al vaker geschreven lijkt het erop alsof deze auto niet goed is. Op forum's worden meestal alleen de problemen besproken en worden de goede kanten minder uitgebreid besproken. Laat je niet afschrikken want ik kan je zeggen het genot van deze auto te rijden is gewoon geweldig.

Groetjes Tjeu
- Van Renesis (ForumPro) op 09-08-2010 11:48

>Kofferbak is te klein om een IKEA kast in te vervoeren, dit is inderdaad niet te repareren.


Welnee joh,.. ;)

Kon laatst weer een auto lenen om mijn vriendin op schiphol te brengen. Haar koffer is te groot voor de opening.
De kofferbak zelf is niet echt klein te noemen voor het soort auto.
De opening daarentegen is hoog en smal. Dat had iets handiger gemogen.

Maar goed. Als voormalig MX-5 bezitter zie ik het al snel als een meevaller.
In een MX-5 past met moeite een krat bier. :)
- Van Renesis (ForumPro) op 09-08-2010 11:50
1 toevoeging. Bij de 2 grootscheepse doorzoekacties van onze gestreepte vriendjes hebben ze het skiluik over het hoofd gezien. ;)
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 09-08-2010 18:48
Ik heb gemiddeld, over de jaren dat ik hem had, 700 euro aan onderhoudskosten gehad.. das een beurt bij de dealer en steeds 2 nieuwe banden. Valt dus reuze mee; de MiTo kost jaarlijks ook al 450 euro aan beurten.
Tis dus allen de benzinekosten, met de MiTo kom ik nu meer dan 2x zo ver. Maar helaas maak ik nu ook meer dan 2x zoveel kms (dus ik verdien er niks op per saldo). Dus als je misschien niet zo veel hoeft te rijden...maar ik gegarandeer je dat je wel veel meer funkms gaat maken haha.
Al met al valt t allemaal wel mee. Ik moet wel eenkanttekening maken datwe de 1e jaren garantie hebben (gehad).
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 09-08-2010 18:51
Wel nog een tip, koop de rex bij een goede MAZDAdealer met een wankelmotormonteur...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-08-2010 14:17
Vandaag bij de dealer geweest:

- Olie vervangen
- Uitlaat monteren
- Interieurfilter vervangen
- Versnellingsbakolie vervangen (zelf meegenomen)
- Differentieelolie vervangen (zelf meegenomen)

Totaalkosten, dus inc arbeidsloon 201,-
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Aankoop Mazda RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill