@Allen:
Dank voor jullie reacties, hier kan ik wat mee :).
@Rudolphw:
- Auto in 2019 geïmporteerd in Ned.......vermoedelijk afkomstig uit Dld.
Dit klopt. De auto komt uit Duitsland. Ik kwam er recent achter dat in de map met facturen - en ik moet zeggen dat de vorige eigenaar dit netjes bij heeft gehouden - er een aankoopbewijs is, waarop een bedrag staat van.......€ 1.750,-. Het blijkt een
schadeauto te zijn:
https://hosting.photobucket.com/images/v209/TwinCamDude/koopovereenkomst.jpg?width=1920&height=1080&fit=boundsDe eigenaar had wel verteld dat de voor- en achterbumper was gespoten, maar gelet op de prijs denk ik dat er toch meer aan de hand was. De auto rijdt echter wel gewoon recht. Ik voel niets bijzonders.
- 1e eigenaar kwam er vermoedelijk al snel achter dat de staat van de motor niet al te best was.....
Same thoughts
- Auto ziet er verder goed uit (voor zover te zien).
Klopt. Aan de buitenkant een paar optische deukjes (restyling) zonder verdere lakschade. Wielkasten zijn ook prima.
- Compressiemeting niet met de juiste (enig goede) wankel compr. meter gedaan.....desalniettemin zijn de indicatieve resultaten met een (kennelijk) zuigermotor compr. meter dusdanig slecht dat valt te vrezen dat met een wankel compr. test meter de resultaten nauwelijks beter zullen zijn.
Ik ben al blij (voor nu) als de waarde met 1 stijgt (d.w.z. zeggen 6 kg/cm2 en 7 kg/cm2)
- Desalniettemin voor alle zekerheid nogmaals testen met de goede tester (b.v. Hoebeke) om definitief te weten hoe de zaken er voor staan.
Dat ga ik ook doen. Maar dan januari volgend jaar.
Of heb jij wellicht tijd, aangezien jij in 2017 een RCT-V5.2 (Serie 2) hebt aangeschaft?- Hoogstwaarschijnlijk blijft er daarna geen andere keuze over om of een nwe. motor te installeren of om de Rex weer in de huidige staat te verkopen.......heel triest allemaal.....veel sterkte toegewenst.
Dank! Verkopen ga ik niet doen. Daarvoor is de auto gewoon te mooi. Bij verkoop krijg ik wellicht de helft en dan ben ik verliezer. No go. Revisie lijkt de enige oplossing, maar ik ga eerste de andere zaken aanpakken (bobines, bougies, kabels, uitlaat/katalysatorcheck, etc.).
@Olof
Dank voor de link. Ik duik er ff in. Ik heb Hoebeke ook een e-mail gestuurd met de vraag of zij naar de compressiewaarden kunnen kijken. Ben benieuwd.....