 Welkom TCD,
Welkom TCD, Persoonlijk gebruik ik op dit moment Mazda OEM coils N3H1-18-100B-9U (ik weet niet zeker of dit de nieuwste upgrade is).
Persoonlijk gebruik ik op dit moment Mazda OEM coils N3H1-18-100B-9U (ik weet niet zeker of dit de nieuwste upgrade is). Ik heb er 100% originele Mazda bougies en bobines in.
Ik heb er 100% originele Mazda bougies en bobines in. Mazda OEM is de enige juiste keuze voor ontstekingsmateriaal. Er wordt vaak vergeten dat een wankel per omwenteling vele malen vaker moet vonken dan een zuigermotor, en dan maakt hij ook nog eens meer toeren...
Mazda OEM is de enige juiste keuze voor ontstekingsmateriaal. Er wordt vaak vergeten dat een wankel per omwenteling vele malen vaker moet vonken dan een zuigermotor, en dan maakt hij ook nog eens meer toeren... Ik heb rode.
Ik heb rode. Klopt, de Rex van TCD is te langzaam, niet echt dramatisch er lijkt nog wel hoop.
Klopt, de Rex van TCD is te langzaam, niet echt dramatisch er lijkt nog wel hoop.  Niet meteen wanhopen, TCD. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik ben bang dat Mazda Freeroad een compressiemeter voor een gewone zuigermotor heeft gebruikt. Ga je geld dus maar terughalen (als ik gelijk heb). Als ik me goed herinner is de compressie bij een rotary sterk afhankelijk van het toerental waarbij gemeten wordt. Dat toerental hoort dan ook op de grafiek te staan. De grafiek moet ook zes waarden weergeven, drie kamers per rotor. De minimum waarde is dacht ik 6 kg/cm2, alweer volgens mijn herinnering. Ik ben geen expert op dit gebied.
Niet meteen wanhopen, TCD. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik ben bang dat Mazda Freeroad een compressiemeter voor een gewone zuigermotor heeft gebruikt. Ga je geld dus maar terughalen (als ik gelijk heb). Als ik me goed herinner is de compressie bij een rotary sterk afhankelijk van het toerental waarbij gemeten wordt. Dat toerental hoort dan ook op de grafiek te staan. De grafiek moet ook zes waarden weergeven, drie kamers per rotor. De minimum waarde is dacht ik 6 kg/cm2, alweer volgens mijn herinnering. Ik ben geen expert op dit gebied.  Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. 1, 2, 3, 4? Een rotor heeft maar drie kamers. En bij welk toerental is gemeten? Dat staat nergens. Je ziet aan het screenshot hoe belangrijk het toerental is. Als je bijvoorbeeld nog de oude originele startmotor hebt (1.3kW i.p.v. 2.0kW) moet de compressie omgerekend worden naar een hoger toerental en gaat dus omhoog. Misschien kan een ander forumlid zijn licht hierover laten schijnen?
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. 1, 2, 3, 4? Een rotor heeft maar drie kamers. En bij welk toerental is gemeten? Dat staat nergens. Je ziet aan het screenshot hoe belangrijk het toerental is. Als je bijvoorbeeld nog de oude originele startmotor hebt (1.3kW i.p.v. 2.0kW) moet de compressie omgerekend worden naar een hoger toerental en gaat dus omhoog. Misschien kan een ander forumlid zijn licht hierover laten schijnen? *****
***** Ik blijf vermoeden dat de monteur je wat op de mouw gespeld heeft en dat je je geld met excuses terug hoort te krijgen. Lees het volgende verhaal van Rudolph maar eens:
Ik blijf vermoeden dat de monteur je wat op de mouw gespeld heeft en dat je je geld met excuses terug hoort te krijgen. Lees het volgende verhaal van Rudolph maar eens: Je was me net weer voor, Ruud. :-)
Je was me net weer voor, Ruud. :-) *****
***** Ik ben in het werkplaatsboek aan het zoeken geweest, maar kan niets over de EGR-klep vinden. Dan heeft de RX-8 dus geen EGR! Ha ha! Ik had in mijn enthousiasme atomatisch het hele rijtje opgesomd. Weer wat geleerd.
Ik ben in het werkplaatsboek aan het zoeken geweest, maar kan niets over de EGR-klep vinden. Dan heeft de RX-8 dus geen EGR! Ha ha! Ik had in mijn enthousiasme atomatisch het hele rijtje opgesomd. Weer wat geleerd. Ik heb nog even in het werkplaatshandboek gezocht. Hierbij twee screenshots over compressie meten.
Ik heb nog even in het werkplaatshandboek gezocht. Hierbij twee screenshots over compressie meten. *****
***** *****
***** Ik heb in het begin zelfde ervaring gehad met mijn auto. Dat mijn Rex niet lekker optrok, stationair niet goed liep, en het startten moeizaam ging. Ik heb toen de hele ontsteking vernieuwd inclusief 2.2kw.startmotor en hij loopt nu als een zonnetje. Hij trekt door tot de volle toeren.
Ik heb in het begin zelfde ervaring gehad met mijn auto. Dat mijn Rex niet lekker optrok, stationair niet goed liep, en het startten moeizaam ging. Ik heb toen de hele ontsteking vernieuwd inclusief 2.2kw.startmotor en hij loopt nu als een zonnetje. Hij trekt door tot de volle toeren.  Ben wel benieuwd of je de auto weer gestart hebt gekregen...
Ben wel benieuwd of je de auto weer gestart hebt gekregen...
 Dat aanslepen heb ik ook al gehad. Gekke gewaarwording als ie dan start en de straat vol rook staat.
Dat aanslepen heb ik ook al gehad. Gekke gewaarwording als ie dan start en de straat vol rook staat. Kan ik alleen beamen, Zeeland is the place to be. Ik heb mijn eerste RX8 bij Hoebeke gekocht, aardige en zeer gespecialiseerde mensen daar en de auto was op en top.
Kan ik alleen beamen, Zeeland is the place to be. Ik heb mijn eerste RX8 bij Hoebeke gekocht, aardige en zeer gespecialiseerde mensen daar en de auto was op en top.
 *****
***** *****
*****
 Rexen die 1:10 lopen heb ik nog nooit gehad.
Rexen die 1:10 lopen heb ik nog nooit gehad.Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill