Erwin,
De Rex van Toffe Peer:
Model SP
Bouwjaar januari 2004
Onderhoud altijd op tijd bij Mazda dealer
Heb zelf bobines en bougiekabels vervangen niet zo lang geleden
Gebruik altijd de voorgeschreven Dexelia olie
De auto is origineel, geen aanpassingen
Rijstijl is voornamelijk rustig, behalve op lange reizen, en dat doe ik nogal eens, dan begin ik vrij rustig maar na een paar uur rijden haal ik het onderste uit de kan en rijd dan veel en lang rond de 200 km/uur. Ik rijd ook zonder problemen met een laag toerenral tussen 2000 en 2500 toeren. Gebruik ook voor korte ritjes, maar zet hem nooit uit tot de koelvloeistof 80 graden is.
Ga een wedstrijdje niet uit de weg, maar alleen als de motor warm is.
Update motor management? Weet ik niet.
Zoals reeds eerder vermeld heb ik, op 1 uitzondering na, nooit problemen met starten.
Ik heb een keer mijn zoon thuis afgezet en moest de sleutel uit het contact halen om de deur voor hem open te doen.
Toen had ik probleem de auto te starten, tot ik er aan dacht het licht uit te doen en toen startte hij meteen.
Ik heb ook een lelijke eend en anderen hebben problemen met het starten ervan. Bij mij start hij altijd in 1 keer.
Just lucky? Of heb ik in bijna 50 jaar rijervaring het juiste gevoel ontwikkeld, wanneer ik gas moet geven?
Zeg het maar, ik weet het niet. Misschien heb ik gewoon geluk met mijn Rex. Ik wil er in ieder geval nog graag wat tienduizenden kilometers mee rijden.
Hoop dat je er wat mee kan.
Groet,
Ger