Ik heb even het een en ander uitgezocht mbt de BHR- en Bennettbuilt-kits.
De mensen op Facebook weten dit al maar wou de forumleden ook even updaten.
Ze maken beide gebruik van ACDelco D585 bobines (ook Wells C1251, Standard UF262 of GM/Daewoo 190005218 genaamd).
Deze worden op zeer veel GM-modellen gebruikt met een LS2-motor: Cadillac Escalade, Yukon, Chevy Blazer, Silverado, Hummer etc. etc.
Dat hoeft dus niet veel te kosten, zo'n €20-30,-/st excl. verz.
Hier een stukje wat ik o.a. tegen kwam bij mijn 2-daagse inleessessie m.b.t. het RX8-bobineverhaal waarom nu precies ACDelco LS2 bobines worden gebruikt:
http://www.megamanual.com/seq/coils.htmOk, de bobines zijn dus makkelijk te krijgen.
Namaak zou er ook zijn (China?) maar dat kan ook een verhaaltje zijn van BHR/Bennettbuilt daar zij de sets aanbieden voor 2x zoveel geld...
Tja, ze moeten er misschien ook aan verdienen, denk ik dan.
Maar goed, de "echte" ACDelco D585's kun je herkennen aan de streepjescode op de doos, uit Mexico: 02.
Uiteraard ook aan het ACD# en GM#.
Komen we uiteindelijk nog bij het "harness" van RX8 naar LS2.
Op eBay staan ze voor zo'n €40,-.
Op AliExpress zijn ze de helft!
Dus, al met al moet het mogelijk zijn om voor 120-140 euro de BHR-kit bij elkaar te zoeken (i.p.v. die €300-400,- van BHR).
In februari ga ik de bobines en harness aanschaffen en inbouwen.
Ik zal dat wel ff in een aparte topic doen.
De bevestigingsplaat maak ik zelf wel.
Grtz Dennis