Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / LS2 kit
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 27-01-2015 15:45
Iemand ervaring met deze LS2 kit? Voorjaar komt er langzaam aan en ik wil dan de oliekoelerleidingen aanpakken meteen de coils en bougies ook doen. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom... :-)

http://www.bennettbuilt.net/products/rx8-ls2-ignition-swap-kit
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 07-02-2015 20:28
Misschien ook een idee; de Black Halo Racing Ignition Kit, wat duurder maar i.m.o. een betere dan de LS2 kit.

De kit maakt overigens gebruik van Chevy Yukon bobines mocht iemand zich afvragen waarom deze bobines "beter" zijn, ze leveren dus een sterkere ontlading t.o.v. de OEM bobines.
- Van Midas (Deelnemer) [nl] op 09-02-2015 20:55
in feite zijn bhr en bennitbuild allebei Ls2 sets. Misschien dat BHR net iets betere bobines gebruikt. Iedereen zweert bij de set.
Maar aangezien ik niet precies weet welk type Bennitbuild gebruikt kan ik niet zeggen of er verschil is. Zowiezo ga je het verschil merken in vergelijking met de standaard rx8 bobines.
Ik heb mijn kit zelf gemaakt. Was een stuk goedkoper uit.
Succes!
- Van Erwin_N (Deelnemer) [be] op 11-02-2015 20:29
Een leuk filmpje over LS1 vs. LS2 vs. Yukon.
https://www.youtube.com/watch?v=C1WH0OExQyA

Zelf ga ik de Quad Spark ignition module (http://www.diyautotune.com/catalog/quadspark-four-channel-ignition-module-p-481.html) eens testen op een set Mercury Marine coils, om achteraf het verschil te kunnen zien met een CDI-unit op de leading plugs.

Midas, waar heb je de stekkers voor jouw kit besteld?
- Van Midas (Deelnemer) [nl] op 11-02-2015 21:06 Edited 11-02-2015 21:12
Interresant, kijken wat het doet.
Ik heb dezelfde stekkers als in de bennitbuild/raceroots kit, ik importeer ze zelf, stuur maar een pbtje.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 22-03-2015 12:34
Dat gaat mij allemaal te ver.. ik ga voor de Bennetbuild kit na wat USA fora doorgespit te hebben. Komt niet zo heel veel verschil uit in vergelijking met de BHR voor zover ik dat kan teruglezen in de vele langer topics. Dank voor de adviezen..
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 25-01-2016 18:14
Ik heb even het een en ander uitgezocht mbt de BHR- en Bennettbuilt-kits.
De mensen op Facebook weten dit al maar wou de forumleden ook even updaten.

Ze maken beide gebruik van ACDelco D585 bobines (ook Wells C1251, Standard UF262 of GM/Daewoo 190005218 genaamd).
Deze worden op zeer veel GM-modellen gebruikt met een LS2-motor: Cadillac Escalade, Yukon, Chevy Blazer, Silverado, Hummer etc. etc.
Dat hoeft dus niet veel te kosten, zo'n €20-30,-/st excl. verz.
Hier een stukje wat ik o.a. tegen kwam bij mijn 2-daagse inleessessie m.b.t. het RX8-bobineverhaal waarom nu precies ACDelco LS2 bobines worden gebruikt:
http://www.megamanual.com/seq/coils.htm

Ok, de bobines zijn dus makkelijk te krijgen.
Namaak zou er ook zijn (China?) maar dat kan ook een verhaaltje zijn van BHR/Bennettbuilt daar zij de sets aanbieden voor 2x zoveel geld...
Tja, ze moeten er misschien ook aan verdienen, denk ik dan.
Maar goed, de "echte" ACDelco D585's kun je herkennen aan de streepjescode op de doos, uit Mexico: 02.
Uiteraard ook aan het ACD# en GM#.

Komen we uiteindelijk nog bij het "harness" van RX8 naar LS2.
Op eBay staan ze voor zo'n €40,-.
Op AliExpress zijn ze de helft!
Dus, al met al moet het mogelijk zijn om voor 120-140 euro de BHR-kit bij elkaar te zoeken (i.p.v. die €300-400,- van BHR).
In februari ga ik de bobines en harness aanschaffen en inbouwen.
Ik zal dat wel ff in een aparte topic doen.
De bevestigingsplaat maak ik zelf wel.

Grtz Dennis
- Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 25-01-2016 20:21
Mooi, ben benieuwd hoe dit gaat. Ben ook van plan deze swap te doen.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 25-01-2016 21:41
Leuk! De mijne heeft tegen die tijd weer 30K gereden en is weer aan nieuwe kit toe... ben benieuwd!
- Van roy (Powerposter) [nl] op 30-01-2016 21:19
Ik heb hier de ls2 bobines etc etc al klaar liggen ook al een steuntje gemaakt ik moet alleen nog even tijd maken om het geheel te gaan monteren ..... nog geen 10.000 km had ik een nieuw setje bobines van NGK gemonteerd en recentelijk alweer een bobine defect :-( gelukkig had ik de oude nog liggen daar een goede uitgepikt en deze gemonteerd en hierna gelijk een viertal LS2 bobines etc besteld. Hopelijk gaan deze na montage langer mee als originele of die van NGK.

Ik laat wel iets horen als ze gemonteerd zijn
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 12-04-2016 14:39
Even een correctie mbt de prijs van de D585 in mijn vorige post, ze kosten minimaal €50,- en hebben grijsgroene hars.
De goedkope zijn te herkennen aan de zwarte hars en zijn van mindere kwaliteit.
Ze hebben de code BSC1251 en zitten ook in een ander doosje (met chinese streepjescode).
Deze zijn wel van ACDelco maar komen dus uit China.
Verder zien ze er hetzelfde uit dus pas op!

Grtz Dennis.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-07-2016 15:33
Nog even ten overvloede, de bobines welke bennettbuild gebruikt zijn "D585 STYLE", dus GEEN echte D585 maar BSC1251 zoals hierboven beschreven.
Zwarte hars dus.
Geen wonder dat sommige upgrades tegenvallen...

http://www.bennettbuilt.net/products/d585-ls-style-coils

Grtz Dennis.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-07-2016 21:19
dat is duidelijk!

Groetjes M&M
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 06-07-2016 11:16
Duidelijk inderdaad,
nu was ik op de foto's van tzeunis aan het kijken (heeft de bennetbuilt kit), en wat zie ik... grijsgroene hars op zijn bobines...?
Dus toch de "echte" tzeunis? ;)

http://www.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=3173;pg=2
- Van WesleyK (SuperForumposter) [nl] op 06-07-2016 11:39
Eerdere Bennetbuilt kitjes schijnen wel de "echte" gehad te hebben, op de RX8NL facebook pagina loopt ook iemand met een Bennetbuilt kit met lichtgroene hars.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 06-07-2016 11:43
Het is inderdaad grijs/groene hars. Ik ga niet weer alles eruit halen om de types te controleren. Loopt in ieder geval beter dan de stock bobines... Ik meen dat die later geswitcht is naar de namaak las ik op US forum recent. Dus ik denk dat ik nog geluk gehad heb dan...
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 06-07-2016 13:09
Mooi!
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 06-07-2016 14:17
WesleyK:

> Eerdere Bennetbuilt kitjes schijnen wel de "echte"
> gehad te hebben, op de RX8NL facebook pagina loopt
> ook iemand met een Bennetbuilt kit met lichtgroene
> hars.


Thats me
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-07-2016 18:56
Ik denk dat ie er gewoon op gokt dat deze uit China net lang genoeg meegaan dat je geen aanspraak kan maken op garantie.
Jaha, is wel lekker scoren zo, inkopen voor $25,- en verkopen voor het driedubbele!
Ben ik ff blij dat ik zelf het spul bij elkaar gezocht heb....

Grtz Dennis.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 08-07-2016 17:08
Dennis:

> Ik denk dat ie er gewoon op gokt dat deze uit China
> net lang genoeg meegaan dat je geen aanspraak kan
> maken op garantie.
> Jaha, is wel lekker scoren zo, inkopen voor $25,-
> en verkopen voor het driedubbele!
> Ben ik ff blij dat ik zelf het spul bij elkaar
> gezocht heb....
>
> Grtz Dennis.


Mwoah hij geeft levenslang garantie op zijn kits. Dus valt wel mee denk ik...
- Van WesleyK (SuperForumposter) [nl] op 09-07-2016 19:00
Sowieso zullen wij hier weinig tot niks van merken zolang we ongeblazen blijven rijden. Pas met hoge boost loop je echt tegen de tekortkomingen aan. Betrouwbaarheid zal vast lager liggen, hier kom je meestal snel genoeg achter, als ze eenmaal werken blijven ze meestal ook wel werken.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-07-2016 19:35
Nou ja, nu ik de goeie heb kan ik het me veroorloven ook de goedkopere te proberen.
Da's $100,- voor 4.

Grtz Dennis.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / LS2 kit

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill