Hier mijn verslag:
Bij aankomst was er op de hogere delen nog mist en de baan was volledig nat.
Van het frans rx8 forum had Davide zich nog vlak van te voren aangemeld met zijn RX 8 HP in groep A
Davide is een italiaan die sinds kort in Luxemburg woont.
Hij had zijn RX 8 (uit 2004) pas een maand en was nog nooit in Spa geweest.
Hoewel het niet regende waren de eerste 2 sessies nat.
Door het koude en bewolkte weer bleef de baan nat.
De grip was niet geweldig en dat betekent voorzichtig rijden.
In mijn derde sessie bleek dat de baan bijna droog was.
De snelheid ging nu fors omhoog.
De vele vele porsche's vlogen me nu om de oren.
Natuurlijk heel veel GT3 en GT3 RS.
Toen beleefde ik wel een heel anstig moment toen ik de chicane voor start en finish in wilde sturen.
Een grijze porsche verremde zich volledig (naast de idiaale lijn was de weg nog vochtig) en hoewel ik hem niet zag komen, hoorde ik geweldig piepende / krijsende banden.
In een reflex stuurde ik niet rechtsaf maar rechtuit en in een flits schoot hij rechts langs me...
Toen de derde sessie afgelopen was , waren intussen Ceacil en Rembrandt aangekomen.
(Is er tenminste iemand die foto's maakte)
Hierna konden de slicks erop en die werkten perfect, zolas Caecil en Rembrandt hebben mogen ervaren.
Ik had de luchtdruk nu op 2.0 koud (2,3 warm) en daarmee hadden ze zat grip en toch sleten ze niet snel.
Met die slicks eronder was er nog een Porsche die mij bijna van achter raakte.
Weer in de chicane voor start en finish.
Nu bij aanremmen.
Nu een witte Porsche.
Gelukkig was die rijder slim genoeg om links naast mij de baan af te rijden.
Denk dat mijn geluks engeltjes nu op zijn.
Mijn taktiek was atijd:
Vooraan starten (in de snelste groep).
Dan heb je geen last van de langzamen en de snellen knallen me op het rechte stuk wel voorbij en dan heb je er geen last meer van.
Alleen was de groep nu zo vol met ontzettend snelle auto's dat je beter achteraan kan starten.
Die enkelen die langzamer zijn , vormen dan geen probleem meer.
In de laatste sessie had ik een instrukteur in de auto meegenomen.
Die staan kostenloos ter beschikking.
De goede man vond dat ik veel te veel aan het rally-rijden was en dat ik te hard instuurde.
En in de links rechts combinaties te snel van links naar rechts stuurde.
Hoewel ik IN de bocht geen stuurcorrecties nodig heb en de ingezette lijn goed kan blijven volgen.
Het enigste waar ik hem wel gelijk in moet geven is dat ik het stuur te hard vastknijp.
Dat komt ,denk ik, door de combinatie van gladde leren stoelen en heel veel grip.
Ik moet me nu echt vast klemmen in de bochten en met een echte race/sport stoel kun je je beter op het sturen zelf concentreren.
Andreas had een Recaro stoel gemonteerd en dat is een wereld van verschil.
Wel lastig in en uit stappen.(echt lastig)
Mijn snelste tijd (met de slicks , door Caecil geklokt) was 3.17,3.
Andreas kwam met zijn M3 tot 3.08,9
Hier de eerste foto's:
http://picasaweb.google.fr/michelmk2/Spa_25102008#Op foto 32 is nog net de witte Rex van Caecil te zien.
Meer foto"s volgen (Caecil?)
Outjer