Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Gewoon doorgaan....
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 05-10-2020 09:22
Ik heb weer een paar ritjes met de Rex naar Polen achter de rug en heb nu bijna 211.000km op de teller staan (met 1e motor).
Ik kan nu wel merken dat ie wat minder wordt, maar het is nog steeds geweldig om zulke afstanden met deze Rex te rijden. Heb wat meer moeite met echt hoge snelheden, maar zo tussen de 100 en 170 km/uur loopt ie nog echt geweldig, nog heel soepel en comfortabel. Beetje meer lawaai vanwege een lek in de uitlaat, maar ach dat klinkt niet eens zo slecht.
Ondertussen zijn wel de schokbrekers vervangen, nieuwe koppelingsplaat en drukgroep en heb ik onlangs rondom de remschijven vervangen en één remklauw. Door al deze ingrepen is ie echt weer veel lekkerder gaan rijden.
Ik hoop er nog lang veel plezier mee te beleven.

Tot de volgende update.
Groet Ger.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-10-2020 10:24
*****
Leuke update.......
Geweldig hoor, met deze Rex...nog veel km's toegewenst!
mvg, Ruud
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-10-2020 11:28
Jij bent ons grote voorbeeld, Ger. Zo heb ik de mijne vorige maand op nieuwe banden gezet. Ze hadden nog ruim voldoende profiel, maar de eerste droogtescheurtjes begonnen zichtbaar te worden in de wangen van de Michelins Pilot Sport. Ik maak te weinig kilometers. Verder gaf de servomotor van de cruise control na 13 jaar trouwe dienst de geest. Ik miste hem zo erg dat ik een nieuwe heb laten monteren bij 'JohnGold' in Almere - keurig gedaan en in minder dan een uur gepiept.

Volgend jaar komt de eerste ton op de teller. Gewoon goed blijven onderhouden en niet bezuinigen op onderdelen die eigenlijk vervangen zouden moeten worden, want dat is het begin van het einde...

Groetjes,
Olof
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 06-10-2020 06:27
Heel netjes Ger. Ik heb er nu ongeveer 84.00km op staan en rijd gemiddeld 2000 km per jaar. Dus over 63,5 jaar ben ik net zover als jij. eitje ;)
- Van BebeMischa (SuperForumposter) [nl] op 06-10-2020 09:04
Top, dat geeft een hoop voor allen hier...

en inderdaad, goed onderhoud is het begin van elk succes ;-)
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 11-12-2020 14:42
Vanochtend is mijn RX-8 opnieuw APK gekeurd. Zonder problemen, behakve de uitlaat die is vervangen.
En nu is de Rex weer heerlijk stil en reed heel lekker.
Hoebeke blijft mijn favoriete garage, hij had nog een goede gebruikte uitlaat liggen en daar kan ik weer een poos mee vooruit.
De rekenjng viel zoals steeds en in tegenstelling tot de Mazda garage in Zwolle weer voordelig uit.
Mooi ritje en is het meer dan waard.

Groet Ger.
- Van Guchte (Powerposter) [nl] op 11-12-2020 15:56
Ja het mooie Zeeland , in de zomer /lente  nog mooier.
Vertel niet verder  word veel te druk (haha)
groet Jos
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-12-2020 17:44
*****
Hoi Ger,
Fijn om te horen.........still going strong ....die RX-8.....
Bedankt voor het delen.
Mvg, Ruud
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-12-2020 18:22
Altijd fijn, als de rekening meevalt:) :)
een uitlaat, dat hoort erbij eens in de zoveel tijd.

Groetjes M&M
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-01-2021 17:00
Test plek 2
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Gewoon doorgaan....

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill