Hoi Dennis,
Ik weet niet of je veel aan dat lijstje hebt, want ik heb de SP en jij de HP, dacht ik.
Maar goed, hier komt ie:
Tarzanbocht: 2e
Hierna direct naar 3 tot vlak voor de Hugenholtzbocht: remmen terug in 2
Hierna volgas de Hunzerug omhoog, door naar 3 en 4.
Dit is het mooiste stuk, want het gaat omhoog ,omlaag en weer omhoog en van rechts naar links en weer naar rechts. Steeds volgas.
Voor het Scheivlak afremmen, maar niet terugschakelen.
Voor de Marlborobocht remmen en terug in 3.
En voor de Renaultbocht remmen en terug in 2
Voor Vodafonebocht remmen, nog steeds in 2 en daarna opschakelen naar 3 en 4 tot aan de S-bocht.
Hiervoor remmen en terug in 2.
Na de S-bocht op naar 3
Voor de Kumhobocht remmen, maar niet terugschakelen.
Vol door naar de laatste bocht: Arie Luyendijk bocht.
Deze volgas in 3 insteken en precies halfweg (aan de binnenkant dus) opschakelen naar 4.(vol op het gas, gaat net)
Op het rechte stuk start en finish hoef je dus niet te schakelen.
Is dus 12 keer schakelen en 8 keer remmen.
(Als je niet in druk verkeer komt)
Ik let totaal niet op de toerenteller.
Alleen op de biep letten.
In de 2e versnelling kort hierna schakelen.
In de 3e versnelling wat langer wachten.
Doortrekken tot in de begrenzer heeft geen zin en kost tijd.
Steeds vlak ervoor schakelen.
Alleen op de Nordschleife kom ik in de 5e versnelling.
Daar is dit filmpje ook gemaakt. Let op de bieeeeeeeeep.
http://www.youtube.com/watch?v=5Xb-Oov1LRM(ik weet dat ik deze link al vaker heb geplaatst, maar het blijft erg leuk!)
Zorg ervoor dat de remblokken niet versleten zijn.
Achterste zijramen open (kun je de andere auto's horen)
Voorste zijramen (moeten) dicht
Zeker niet de handrem aantrekken als je weer stil staat in de pits. (trekken je schijven krom)
Geen losse spullen in de auto.
Bandenspanning koud: 1,8 bar rondom
Je hoeft/kunt je niet vooraf aanmelden. Gewoon op de dag aanmelden en betalen per rit.
De toerklasse is meestal de rustigste.
Deze winter laat mijn circuitmaatje met de M3 een kooi inbouwen en dus moet ie in de sportklasse.
Ik rij je wel een paar ronden, kun je klijken of het wat voor je is.
Outjer