Even een update.
Mijn dealer heeft contact gehad met mazda nederland. Zij geven aan alleen coulance te leveren op auto's/motors van 5 jaar of jonger... Dit geldt dus niet voor mij in ik zal volgens hun de volle mep moeten betalen voor de rearatie agv. de lekkende/roestende olieleiding.
Ik wordt hiermee dus net echt geholpen.
Ik denk eraan toch zelf maar contact op te nemen met mazda nederland en hun voor te leggen dat het probleem is ontstaan door roestende olieleidingen..
Zowel USA als Duitsland hebben op dit euvel wel actie ondernomen (terugroepactie).
Hopelijk kan ik hun duidelijk maken dat hun keuze, om hier in Nederland geen terugroepactie van te maken, mij op flinke kosten jaagt. Mijns inziens een reden om me wel tegemoet te komen. met als voetnoot dat ik altijd dealer onderhoud heb gehad en mijn garage 2 maanden geleden nog een compressietest heeft uitgevoerd die aangaf dat de compressie (en dus de seals/motor) nog volledig goed waren.
Mijn vraag op dit forum, indien mazda mij niet tegemoet komt..??
Een nieuwe motor aanschaffen (5500 euro excl. btw en uurloon) of op zoek naar een 2e hands LP motor met weinig km of een revisie motor laten plaatsen?
Alvast dank voor jullie hulp/reacties