Vandaag nieuwe bobines, bougiekabels en bougies laten plaatsen.
Blijkbaar is het een probleem die rond de 60.000km begint op te duiken.
Mijn rex heeft er 80.000. Het is al een tijdje dat de rex niet zo goed meer optrok.
Naar de garage geweest voor onderhoud en verteld over dit probleem en ook over het moeilijk starten met een warme motor.
Dit zou aan de bobines liggen en inderdaad aan de onderkant is er een witte vlek te zien dus hebben ze heel het zootje maar vervangen.
De rex rijdt nu veel beter maar het warm starten is nog altijd hetzelfde. Met de laatste nieuwe generatie startmotor te plaatsen
zijn ze ook niet zeker dat het probleem zal opgelost zijn. Nu brandt er ook heel af en toe tijdens het hard optrekken het lampje laag niveau
koelvloeistof, ook iets dat rond die leeftijd bij veel rexen blijkt stuk te gaan. Het réservoir met niveaumeter moet vervangen worden als het erger wordt.
Als kers op de taart zei de mechanicien dat er nog geen 1 rex bij hen geweest is met een motor die meer dan 100.000 km op de teller gehaald heeft. Ze hebben er al een paar mogen vervangen
van een tiental rexen die ze sinds 2003 verkocht hebbben. Dat belooft!!! Nu nog de rekening van vandaag afwachten...
Volgende week vrijdag nog een op maat gemaakte inox uitlaat van Skytune laten plaatsen (was reeds een paar maanden geleden besteld).
Daar gaat mijn verlofgeld!!!