> - Zorg voor kwalitatieve olie, en niet zomaar een flesje bij de Aldi kopen.
> 5w30 is "dunner" dan 15w40...............
> 15w40 is vlgs een Engelse rotaryspecialist prima
> (ik gebruik zelf 0w40, 5w40 of 10w40):
>
> Just to let people know my reasons for the 10/40 or
> 15/40 on all our rebuilds is due to the fact that
> every RX8 engine we pull down has major bearing
> wear. On all previous rotaries that Mazda built
> 10/40 mineral oil was what Mazda said to use and
> the last 3rd gen RX7 which has exactly the same
> bearings in it as a 231hp RX8 engine had no where
> near the bearing wear that RX8's do. Also they do
> burn cleaner with less deposit's.The 2nd gen RX7
> has the same bearings as the low power 191hp RX8
> and they too did not have any where near the
> bearing wear of the RX8.
> Hope that helps.
> http://www.rx8ownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=40903
>
> mvg, Ruud
> ik denk echter dat daarnaast vooral een lage
> lagerbelasting/c.q. voldoende motortoerental
> belangrijk is, dus goed opletten dat de motor niet
> met te laag toerental wordt
> gebruikt........bijvoorbeeld bij 80 km wegen zou je
> in zijn 6e versn. op ca. 2750 toeren zitten; dit is
> voor mij gevoelsmatig te laag, daarom rij ik dan in
> de 5e versnelling waardoor ik net even boven de
> 3000 toeren uitkom.........
> Er wordt wel gesteld dat de Rex-motor "vrij soepel"
> is echter ik heb zelf echt het idee dat vooral bij
> een rotatiemotor ïn een te lage versnelling rijden
> "killing" is voor de motor....
>
> mvg, Ruud
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill