Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Snelheidsmeter in Miles
- Van remusje (Beginner) [nl] op 16-01-2008 15:12
Ben nieuw hier en voornemens een RX8 uit Amerika via een kennis daar te importeren hierheen.

De snelheid word daar uiteraard digitaal in miles aangegeven.

Wie weet of het electronisch mogelijk is dit om te zetten naar KM ?

Kan b.v. wel bij een Pontiac GTO etc. met hetzelfde probleem.

Volgens de Mazda dealer Nijmegen moet er dan een geheel nieuw dashboard en een nieuwe
computer in (kost al â'¬ 7000,- zeggen ze hier).
Lijkt mij zéér onwaarschijnlijk deze verhalen..................

Wie weet het antwoord ?

René

Tel: 0653-339522
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-01-2008 15:43
Onzin, dat kan gewoon omgezet worden, het is een instelling. Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd hoe en kan het even niet opzoeken nu, maar er is vast iemand hier die het zo weet.
- Van remusje (Beginner) [nl] op 16-01-2008 15:55
Dat zou mooi zijn, de digitale miles/kilometerteller gaat dan ook mee naar KM's ?

Was trouwens de zoon van Bulters Nijmegen die mij dit probeerde wijs te maken.
Snap ook wel dat ze hier niet blij mee zijn en liever een nieuwe proberen te verkopen maar getuigd niet
van vakkennis............

René
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-01-2008 16:08
Het staat gewoon in de handleiding. De produktkennis bij veel dealers is ietwat beneden de maat... :-)
- Van remusje (Beginner) [nl] op 16-01-2008 16:12
Bedankt Leo voor deze snelle reactie !

Komt de RX8 weer een stukje dichterbij, nu nog even over de prijs babbelen.

Betreft een aparte kleur wit, full options met 15.000 miles van het bouwjaar 2005
uiteraard de versie met het meeste vermogen.

René
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-01-2008 16:19 Edited 16-01-2008 16:22
Trouwens, ik zocht even op het internet en kwam onderweg dit tegen:

Een bedrijf in Engeland doet de "ombouw" voor een scherpe prijs:

>Mazda RX-8 MPH Speedometer Conversion         
>Mazda RX-8 MPH Speedometer Conversion  
>Mazda RX-8 Digital Speedometer Reprogramming to MPH.
>
>The re-programmed speedometer will display speed in MPH, the 'MPH' symbol is illuminated and the accumulated >kilometers odometer reading is converted to represent miles.
>Was:    £269.00     Now:     £199.95


Ik zou maar snel reageren want straks kost het weer 269 pond!
LOL
- Van remusje (Beginner) [nl] op 16-01-2008 17:46
Ik zal de heren van Bulters eens gek maken door de speed selector te veranderen bij hun demo in miles.

Kijken of zoontje Bulters hier een antwoord op heeft..............................

Wordt morgen vervolgt.....vraag ze gewoon 4000,- voor een reset.

René
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 16-01-2008 19:58
Zo'n witte is prachtig. Heb ze in Amerika gezien.

Enig idee hoe het zit met de updates van de computer? In Europa is e.e.a. anders afgesteld vanwege emissiewaardes e.d. Hebben anderen hier al ervaring mee? (De Shinka's bijvoorbeeld.)
- Van remusje (Beginner) [nl] op 16-01-2008 20:35
Goede vraag, geen idee, is dit relevant voor Europa ?

Ik weet dat ze daar in deze auto's op RON 93 rijden (98 hier) = daar super dus.

Normaal gesproken zijn auto's die in Amerika geleverd worden hier niet extra op ingesteld zover ik weet,
b.v. de Subaru Impreza, Porsche etc. die ik recent heb gehad.

Zie hier ook probleemloos geimporteerde excoten rondrijden als een Pontiac GTO 2006 etc.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-01-2008 22:38
Gewoon het linkerknopje in je tellerhuis een paar seconden induwen, en dan switch alles naar km/u, in ieder geval, zo werkt het bij m'n Shinka.

Aanpassingen vanwege emissies oid ben ik niet bekend mee..... bij invoer is ie ook gewoon goedgekeurd enzo, dus het zal wel geen probleem zijn.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-01-2008 13:22
Faxie:

> Aanpassingen vanwege emissies oid ben ik niet
> bekend mee..... bij invoer is ie ook gewoon
> goedgekeurd enzo, dus het zal wel geen probleem
> zijn.


...totdat men in de garage een softwareupdate wil doen. Dan wordt de vraag relevant of dat kan/mag, en zo ja , of daarna je cruise control het nog doet!
- Van remusje (Beginner) [nl] op 17-01-2008 19:45
Neem aan dat ze in de garage niet ongevraagd een update gaan doen, heb even geinformeerd hier maar dit is niet de gang van
zaken. Doen ze het ongevraagd toch en e.e.a. werkt niet meer is dit m.i. hun feestje om dit in orde te maken.

Nog een misschien domme vraag, waar zijn alle knopjes onder de achteruitkijkspiegel voor ?

Auto heeft ook cruisecontr.aan stuur, schuif/kanteldak, kleur whitewater pearl ?, climat control airco.
Zijn dit standaard optie's ?
Verder geen leder maar stoffen bekleding (heb ik ook liever).

René
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-01-2008 01:19
Ik was wel van plan om volgende maand, wanneer de auto gekeurd moet worden, te vragen voor een software update. Maar ik vraag dan wel eerst even of ze kunnen uitzoeken of dat problemen gaat opleveren of niet.

Over het cruise control probleem had ik gelezen.... hoe zat dat nu precies?

De knoppen onder de spiegel zijn voor het aan/uit zetten van de automatische dimmer, en 3 knoppen voor een zgn 'homelink' systeem. Dit is iets voor garagedeuren. Ik weet niet zeker of NL Rexen dit hebben.... maar volgens mij niet. 

Kanteldak is een optie in de US
- Van Matex (ForumPro) op 19-01-2008 15:47
Het omzetten van Mile's naar Km lukt alleen met een geimporteerde auto van buiten Europa.
in de europese uitvoeringen zit maar EEN druk/reset knop naast de toeren/snelheids meter rechts.
voor het resetten van de dagtellers A & B

het verschil is goed te zien op de foto's van RX8 Shinka gekocht. ( daar zie je twee druk knoppen ).
in mijn Hp zit er maar een.

Matex
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-01-2008 20:20
Gelukkig hoeft het ook alleen maar met die auto's...
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Snelheidsmeter in Miles

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill