Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Haperend stabiliteitssysteem?
- Van gdegoeij (Deelnemer) [nl] op 18-12-2007 07:35
Zoals ik elders op dit forum al een keer heb verteld ben ik sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een rode Rex HP. Bevalt me uitstekend op het benzineverbruik na dan ;-).

Maar nu het volgende: als ik tijdens een wat 'sportievere' rit een scherpe linkerbocht neem dan grijpt opeens het stabiliteitssysteem in, maar NIET zoals ik verwacht! Het lijkt er namelijk op dat het stabiliteitssysteem het RECHTER voorwiel afremt!! Zie je het voor je?? Een linkerbocht waarin het rechtervoorwiel wordt afgeremd: dat resulteert er juist in dat de auto naar RECHTS gaat trekken in plaats van naar links!!! Geeft niet veel vertrouwen kan ik melden...
Het probleem treed ook heel makkelijk op als je door een 'chicane' rijdt waar we er nog wel wat van hebben in Gouda om de snelheid te beperken ;-). Maw: rechts - links door de 'chicane' en dan hoor ik het ABS dat mn rechtervoorwiel probeert af te remmmen.

Heb de auto al laten uitlezen door de Mazda dealer, maar helemaal niets te vinden. De tip was nog om de auto niet uit te doen wanneer het probleem is opgetreden en dan naar de dealer te rijden om m uit te laten lezen (omdat meldingen van het stabiliteitssysteem gewist worden bij uitschakelen van de auto > volgens de monteur). Maar ja: daar heb ik nog niet echt de gelegenheid voor gehad.

Het probleem treed ook minder snel op als er een passagier op de bijrijderstoel gaat zitten. Waarschijnlijk omdat er dan meer druk op het rechtervoorwiel is. Anders kan ik het ook niet verklaren.

Meer mensen last van hetzelfde, of een dergelijk euvel?? Erg benieuwd.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Haperend stabiliteitssysteem?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill