Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / FM Transmitter
- Van Matex (ForumPro) op 13-06-2007 22:04
Zo,vandaag bij Blokker een FM-stereo transmitter aangeschaft.

Met dit apparaatje EUR9,90 kun je diverse soorten muziek spelers draadloos koppelen aan je audio instalatie van de RX-8.

Met dit apparaatje kun je je MP3 speler of Ipod en nog veel meer probleemloos aansluiten.
De transmitter wordt met een 12 volt kabel + steker(sigaretten aansteker plug)geleverd.
Aan de transmitter zelf zit een plug (koptelefoon steker)welke je in het koptelefoon gaatje prikt van je MP3 of Ipod.
dan heb je de koppeling gemaakt met spanning en muziek signaal.

Daarna stel je eenvoudig een FM frequentie in b.v.b 91.5 Mhz op de transmitter (d.m.v)druk knoppies (hoger lager).
(kies een frequentie waar weinig ruis/storing of een naburige zender stoort)
Zet hier na de autoradio aan op de FM band en stem af op de frequentie van de transmitter b.v.b 91.5 Mhz
en walla je hoort over de auto installatie je favorite muziek van je MP3 of Ipod.

Gewoon draadloos over gezonden. niks geen dure snoertje's of getil door een stel internet oplichters.
Nu weet ik niet of met deze investering van EUR9.90 ik Hifi kwaliteit heb ( het klink best goed ) of dat een duurdere transmitter een beter signaal afgeeft.

Er is in ons midden vast een audio techneut die hier antwoordt op weet.

overigens heb ik de 12 volt aansteker plug in het opberg vak van de tunnel console geprikt (die voor de lucht compressor).
(voorste opbergvak helemaal open schuiven,deksel open klappen en jahoor daar zit ie)
heb ik ook de FM transmitter erbij gelegt + m'n Ipod.
Je schuift het opberg vak dicht en je ziet er niets van.

Bijkomend voordeel als je geen batterijen in de transmitter doet (voeding via de 12 volt kabel),dan schakeld de transmitter plus de Ipod uit als je het contact af zet (goed voor vergeetachtige mensen).

zo zie je maar een simpele oplossing,voor geen geld.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-06-2007 23:09
Ik heb wel eens een speciale transmitter voor de ipod gekocht, de iTrip heette ie geloof ik. Die deed het niet best in de 8.
Echt hifi hoef je niet te verwachten. Door al dat gemoduleer,gezend, geontvang en gedemoduleer gaat er nogal wat verloren. Maar als je het niet rechtstreeks vergelijkt met dezelfde cd uit de cdspeler merk je het misschien niet eens, en de Bose (tm) Installatie in de 8 is ook al geen hoogvlieger, dus een aardige oplossing met een goede prijs/prestatieverhouding, lijkt me! En stukken goedkoper dan die iTrip.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / FM Transmitter

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill