Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / ff voorstellen.
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 16-03-2007 14:49 Edited 23-04-2007 23:33
hallo allemaal hier.
heb me net aangemeld hier in dit forum, heb namelijk net een RX-8 gekocht:-) 2003model HP in titanium grey.
en kan zeggen dat ik erg tevreden ben over de auto:-) niet zo moeilijk natuurlijk.
de mijne is op de zomervelgen na helemaal origineel voorlopig, wil wel een paar kleine onderhuidse varanderingen hebben na verloop van tijd.
'k zal kijken of het gaat lukken een foto te plaatsen hier:-)
oh ja mn winterbanden zijn wel een beetje grof nokian hakkapeliita5 met spikes! ik woon namelijk in noorwegen:-) beetje meer winter hier.


- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 16-03-2007 18:45
Proficiat met de aankoop van je 8 !

Ziet er mooi uit.
Hoeveel km heet die gelopen ?
Of moet ik zeggen mijl want de auto op de foto's is een amerikaanse versie.
Als het goed is heb je dan ook cruise-control in de auto.
Let wel : als je naar een europese mazda dealer gaat met deze auto,
weet ik niet hoe het zit met updates van de ECU...
Weet niet of deze europese updates aanvaard. (misschien kan jij er eens achterkomen bij je dealer ?)
Let wel : indien je een europese update laat doen, dan vervalt je cruise control aangezien deze niet voorzien is in europese auto's !

Aan welke onderhuidse veranderingen had je gedacht ?

Ben
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 16-03-2007 19:52
de 8 heeft nu 69000km gelopen. enne gewoon in  Km, tis maar een druk op een knopje de amerikaanse auto is dezelfde als in canada en daar rijden ze ook met km:-)
niet iedereen die dat weet om het om te zetten, ook de vorige eigenaar niet.
maare hoe kan jij zien dat het een amerikaan is?
dat over de updates heb ik al gevraagd aan mn mazda dealer, die is het aan het uitzoeken voor me. maar ik denk niet dat de cruise-control komt te vervallen, hier in noorwegen is de 8 ook leverbaar met cruise control, maar dan niet op het stuur. ik zag trouwens dat ie in de us 2 updates gehad heeft, maar weet dus niet wat dat inhoudt voor hier:-)

tja onderhuidse veranderingen, eerst dat koffiemolen geluid maar es wat beter laten klinken:-) ik zit te denken aan een komplete RE-Amemiya uitlaat inkl spruitstuk race kat en dolphintip aan beide zijden. misschien een iets steviger onderstel maar dat is echt toekomst voorlopig. ram air vind ik ook wel interessant.
maar voorlopig is de uitlaat prioriteit. iemand nog anere tips?
ben trouwens benieuwd hoe die rijdt op de 19'' zomerbanden die erbij zitten, op de zachte winterbanden is ie echt tailhappy:-) wel leuk in de sneeuw trouwens met de TC eraf.
ik hoorde trouwens dat ook de DSC afgezet kan worden iemand die weet hoe dat moet?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-03-2007 18:13
Hallo Pommetje,

Een steviger onderstel?

Enkele mogelijkheden:

1. Koni dempers via dirk.Kost 416 euro (2 jaar geleden) Of de nieuwste techniek met magnetiseerbare demperolie voor direct instelbare demping.

2 Een compleet stel Bilstein dempers incl veren van 1700 voor 900 euro.
Nostromo uit duitsland heeft die nu te koop 2e hands.
Hij gaat z'n rex inruilen voor een M3 en verkoopt nu enkele spullen (ook spoorverbreders)
Zie hier:http://rx8-ff.boards.sunhost.de/wbb2/thread.php?threadid=11382&sid=

DSC uitschakelen gaat door de knop langer in te drukken.

Updates ? gewoon vergeten en rijden.

Outjer
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 17-03-2007 19:28
hoi outjer!

jij hebt een koni onderstelzie ik. hoe vind jij het verschil met origineel? heb jij je rex ook verlaagd?
enne spoorverbreders? ik heb het niet nodig ik het 19'' zomevelgen die vullen behoorlijk goed:-)
maar een onderstel wacht ikk eerst nog mee hoor, eerst laten tectyleren en dan een andere uitlaat.
tectylering hebben deze wagens echt wel nodig vind ik, zit weinig becherming aan de onderkant.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-03-2007 20:50
Ik heb koni sportdempers (de gele) met hierom de originele veren.
De hoogte is origeneel (Niet verlaagd)
Verlaging zou betekenen dat je nog sneller vast komt te zitten dan nu al.
De demping van de uitgaande slag is instelbaar van redelijk comfortabel (vergelijkbaar met origineel) tot keihard.
Ik heb de ze nu in de middenstand staan.
Dat is dus tamelijk hard en niet meer comfortabel.
Maar daarvoor krijg je wel een stuk scherper sturen voor terug.
Nadeinen na grote hobbels (met of zonder volle belasting en ongeacht welke snelheid) is nu ook totaal verdwenen.
Ook op het circuit blijven er geen wensen meer open.
Gewoon perfect.

Kijk ook eens op deze thread:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=293

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-03-2007 21:21
pommetje:

>
> maare hoe kan jij zien dat het een amerikaan is?


Ik zag het ook meteen, oranje richtingaanwijzers. "Onze" hebben witte.

Gefeliciteerd met je aankoop!
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 19-03-2007 21:43
ah:-) wist ik niet:-) oh enne 238pk standaard heb ik me laten vertellen ipv 231 in de euro uitvoering
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-03-2007 22:53
pommetje:

> ah:-) wist ik niet:-) oh enne 238pk standaard heb
> ik me laten vertellen ipv 231 in de euro uitvoering


Hi Pommetje!

Nah, ook de Amerikaanse HP's komen voor 90% niet boven de 200 pk, moet ik concluderen uit het langdurig volgen van het US-forum. Vergeet dat verschil maar, zelfs per exemplaar zijn de onderlinge verschillen al groter. En de Californische emissie-eisen zijn ook al niet soepeler als hier.
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 23-03-2007 06:47
niet boven de 200 pk? oei hoe komt dat dan?
als mazda ze als hp op de markt zet moeten ze toch wel ergen in de buurt van die 231 pk zitten of niet dan?
vraag ik me toch af hoeveel een (gewone) rex van 192pk heeft.
maar zover ik weet moeten alle auto's ingevoerd hier in noorwegen op de testbank als die aanwezig is op het keurings station, ik ga es uitzoeken of die van mij op zon rollenbank gezet is.
- Van Matex (ForumPro) op 23-03-2007 18:16
Leo,
Nu heb je een RX bezitter ongelukkig gemaakt.
pommetje loopt straks rond met een kater.
net zoals een groot aantal anderen op dit forum.

wordt het toch ook maar kijken naar een betaalbare M3
daar van hoor ik niet dat hij tegen valt.
- Van Matex (ForumPro) op 23-03-2007 18:34
Trouwens best mooie zomervelgen pommetje.
zo met die 12 spaken.
zijn dit 19" wielen en van welk merk ?
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-03-2007 20:58
Matex:

> Leo,
> Nu heb je een RX bezitter ongelukkig gemaakt.
> pommetje loopt straks rond met een kater.


Wat maakt dat nou uit, het is en blijft een geweldige en bijzondere auto. Als je kicked op pk's had je voor hetzelfde geld sowieso wel een andere auto gekocht, denk aan de 350Z bijvoorbeeld.

> net zoals een groot aantal anderen op dit forum.
>


> wordt het toch ook maar kijken naar een betaalbare M3
> daar van hoor ik niet dat hij tegen valt.


Een mooie auto, maar lang niet zo bijzonder. 't Is en blijft een opgeleukte 3 serie.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-03-2007 21:22 Edited 23-03-2007 21:38
pommetje:

> niet boven de 200 pk? oei hoe komt dat dan?


Een deel wordt veroorzaakt door een verschil in definitie. De 231pk is niet het aantal pk's op de achterwielen, maar helemaal voorin de aandrijflijn.
Verder zijn er grote verschillen tussen de exemplaren. Sommigen hebben zomaar (zonder aanpassingen) 15pk meer dan anderen.
Ik vermoed dat een meting met een ideale motor onder ideale omstandigheden terwijl ie niet eens in een auto zit misschien op die waarde uitkomt.

> als mazda ze als hp op de markt zet moeten ze toch
> wel ergen in de buurt van die 231 pk zitten of niet
> dan?


> vraag ik me toch af hoeveel een (gewone) rex van
> 192pk heeft.


Ik denk dat 175 pk meer in de buurt komt, bij een SP.

> maar zover ik weet moeten alle auto's ingevoerd
> hier in noorwegen op de testbank als die aanwezig
> is op het keurings station, ik ga es uitzoeken of
> die van mij op zon rollenbank gezet is.


Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Wil je overigens proberen om eventuele foto's naar het forum te uploaden? Je kunt als bijlage bij iedere posting meerdere foto's uploaden. Eerst de posting doen, daarna de bijlagen uploaden.  Waarom? Het is soms zo'n treurig gezicht bij andere forums, als je dan na een jaar of twee jaar een thread leest zijn bijna alle foto's verdwenen, omdat de foto-serverdiensten
de zaak opschonen, failliet gaan etc. Die diensten zijn leuk als je gedurende korte tijd wat wilt publiceren, maar niet voor jarenlange opslag. En het is de bedoeling dat dit forum nog jarenlang ook als naslag blijft dienen!
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 23-03-2007 22:05
@matex.
velgen zijn 19'' ja. het zijn TSW catalunya 19x8,5 ET40 ze zien er 2-delig uit maar ze zijn het niet:-) ben benieuwd hoe ze rijden ik nu nog de originele eronder met winterbanden.
de banden die erom liggen zijn Kumho's iemand die ervaring heeft met dat merk? ik heb het persoonlijk miet zo op onbekende merken, hou het meestal op wat ik ken:-)

Ik denk niet dat ik afknap op de 8 nu ik weet dat de meeste niet in de buurt komen van de opgegeven pk's, dat dat het op de krukas gemeten is verbaasd me niks, zijn de meeste wagens.
ik heb de 8 gekocht wanwege het concept de looks en van horen zeggen de wegligging:-) ik heb hiervoor een BMW E3o M3 en ma vorige auto was in Subaru Impreza GT turbo, beide waren fantastische wagens maar ja had zin in iets anders en in de prijsklasse waar ik kon handelen zat veel leuks maar een M3 zat er helaas niet in en een 350Z is in noorwegen vanwege de idioot hoge afgiften op de hoeveelheid pk's erg veel duurder dan een RX-8 een nieuwe HP komt op 726.000nok een 350Z zit op 1,2miljoen nok das een euro ton voor de 8 enne je ken het wel raden bijna het dubbele voor de Z zijn er tot op heden 2 op kenteken gezet en 1 is de demowagen vd importeur! ook de RX-8 wordt zeldzaam vanwege de belasting die sinds januari weer verhood is op bepaalde automobielen. :-(
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 24-03-2007 13:59
Leo:

> pommetje:
>
> Hi Pommetje!
>
> Nah, ook de Amerikaanse HP's komen voor 90% niet
> boven de 200 pk, moet ik concluderen uit het
> langdurig volgen van het US-forum. Vergeet dat
> verschil maar, zelfs per exemplaar zijn de
> onderlinge verschillen al groter. En de
> Californische emissie-eisen zijn ook al niet
> soepeler als hier.


Met veel belangstelling volg ik de discussie over het aantal pk's. Nu als ex-RX8 HP rijder kan ik het nu wel zeggen, daar mijn auto toch verkocht is. Bij de montage van de luchtfilter heeft mijn auto op de testbank gestaan. Voor montage had ik 161pk op de achterwielen!!!! en na montage 166pk!!. Ze hebben hem zelfs twee keer op de testbank gezet om het te geloven dat er zo weinig pk's op de achterwielen gemeten werden.Dit heb ik toen niet verteld, om de inruilprijs van de RX8 niet nog verder omlaag te brengen.
Rekening houdend met een verlies van ongeveer 20% kom je net boven de 200pk voor de HP uitvoering. Ze zeiden nog dat het verschil met de eerder op de testbank gestaande RX8 LP van geloof ik Eric? maar een paar pk was. Doodziek was ik hier van en toen heb ik ook de beslissing genomen om mijn RX8 in ruilen. Toch blijf ik erbij dat de RX8 een van de mooiste auto's is, maar het aantal pk's bedroevend, zeker in vergelijking met mijn MPS nu.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-03-2007 17:54
Goh, da's nog minder dan de meeste Amerikanen waar ik over las. 161 Pk is veel en veel minder dan te verwachten is als je uitgaat van meting op de krukas en rekent met  de aandrijflijnverliezen. Deel van het probleem zit hem in het meten zelf,  een RX-8 is enorm lastig te meten, zelfs op een terugkerende meetwaarde uitkomen is vaak al een probleem. Een andere HP die op de zelfde rollenbank gestaan heeft, gaf zelfs dusdanig vreemde vermogensvariaties dat die onbruikbaar bleek voor de luchtfiltertest. De regelcomputer van een Renesismotor speelt een uitzonderlijke rol in dat geheel, de software is zwaar geoptimaliseerd maar introduceert variabelen die op een testbank erg lastig zijn.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-03-2007 18:55 Edited 24-03-2007 18:57
charlyrx8:

> zeiden nog dat het verschil met de eerder op de
> testbank gestaande RX8 LP van geloof ik Eric? maar
> een paar pk was.


Hier de posting van 3-11-05 van Eric:

Ovigens blijkt na de rollenbanktest, dat mijn SP nu omgekerekend 199,8 PK heeft na plaatsing van dit filter.
Er was 4% vermogenswinst gemeten, da's mooi meegenomen.

En hier de link: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=479

Op het duits forum staan ook nog enkele rollentestbank resultaten.
Zal ze binnenkort eens opzoeken en posten.

Outjer
- Van pommetje (Deelnemer) [us] op 24-03-2007 19:18
das best nog een interessant onderwerp dit met een rollenbank test:-)
ik ga em zeker laten testen zodra ik weer aan wal ben.
ben wel benieuwd.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 25-03-2007 06:45
Outjer:

> charlyrx8:
>
> Hier de posting van 3-11-05 van Eric:
>
>  Ovigens blijkt na de rollenbanktest, dat mijn SP
> nu omgekerekend 199,8 PK heeft na plaatsing van dit
> filter.
> Er was 4% vermogenswinst gemeten, da's mooi meegenomen.
>
> En hier de link:
> http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=479


Daarom moest ik twee weken na inbouw weer terugkomen en bij de tweede meting bleek ik nog steeds hetzelfde vermogen te hebben.
Na de tweede meting heb ik ook niet meer gereageerd.

>
> Op het duits forum staan ook nog enkele
> rollentestbank resultaten.
> Zal ze binnenkort eens opzoeken en posten.
>
> Outjer

Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / ff voorstellen.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill