Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / invoer van een auto met wakelmotor?
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 16-11-2006 21:44
Vandaag is mij "pijnlijk" duidelijk geworden dat voor auto's met wankelmotor niet de normale afhandelingsprocedure kan worden gevolgd.
Ik ben er via de telefoon niet achter kunnen komen wat hier de reden voor is.
Misschien dat iemand van de forumleden hierop wel een antwoord heeft ?
Ik heb de vraag inmiddels ook via mail aan de RDW zelf voorgelegd, als deze door de RDW beantwoord word zal ik het op deze site plaatsen.
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord.
tjeu-groesselt
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-11-2006 08:14
Wat is het probleem dan?
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 17-11-2006 11:16
Probleem is dat ik het kenteken niet binnen 3 a 5 dagen in huis kan hebben.
Maar vandaag, na ongeveer een half uur bellen met de rdw, is mij vertelt dat er op het kenteken een aantekening moet komen omdat er een wankelmotor in zit. Dit kan alleen handmatig gebeuren, daardoor moest ik eigenlijk rekening houden met een termijn van 16 dagen.  De reden is mij niet duidelijk gemaakt, maar via de mail hoop ik dat op korte termijn te lezen.
Als dus het verhaal van de rdw klopt zou iedereen hier op deze site met een rx-8, een aantekening op het kenteken moeten hebben. Ik ben benieuwd.
groet.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-11-2006 12:04
Staat niks bijzonders op het kenteken. Behalve dan dat liggende streepje bij het aantal cilinders. ;)
- Van Jacco (SuperForumposter) [nl] op 17-11-2006 16:05
niets bijzonders dan de streep bij de aantal cilinders.
Ik heb op een zaterdag proef gereden en de auto op de donderdag er na opgehaalt op naam en wel.
Groet Jacco
- Van Eric (ForumPro) op 17-11-2006 16:51
Ik vermoed dat het te maken heeft met de import van de auto. Bij de RDW hebben ze zo vaak twee verschillende petten op, je kunt er geen peil op trekken.
Verwijs de RDW naar de importeur of neem een andere RX-8 eigenaar mee (stuur desnoods een kopie Deel 1 per fax naar ze toe).

Succes
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 17-11-2006 19:50
Ik heb vanmiddag laat nog contact gehad met de rdw die mij belden n.a.v mijn mailtje.
Het volgende is aan de hand: Het systeem van de rdw dat door de keuringsstations gebruikt om zelf de kentekens aan te maken is niet geschikt voor andere motoren dan gewone cilindermotoren. Het zit 'm dus in de ict. Hierdoor kan het keuringsstation niet zelf voor de afhandeling zorgen en moeten zij de aanvraag naar Veendam opsturen waar het kenteken handmatig moet worden gemaakt. De man van de rdw verontschuldigde zich voor het achterhouden van deze info door zijn collega's. Kijk zo kom je toch nog eens ergens achter. Er is mij trouwens verzekerd dat het kenteken mij maandag a.s. word toegezonden. Kan ik eindelijk met mijn auto gaan rijden.
Dank voor jullie reacties en ik hoop dat ik nog veel van deze site kan opsteken.
Groetjes "tjeu groesselt"
- Van drsjeroen (Deelnemer) [nl] op 29-10-2007 20:55
Er is dus niets aan te doen om dit te versnellen? Ik ga namelijk de zelfde procedure volgen en dit betekent dus dat ik 16 dagen de kwelling moet doorstaan dat die geweldige wagen er staat en ik er nie in kan rijden :-( Pfff, onmogelijk zeg... Heb je uiteindelijk nog de auto eerder op kenteken kunnen zetten (en dus eerder kunnen rijden)?

Truukjes zijn altijd welkom!
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 29-10-2007 21:02 Edited 29-10-2007 21:05
Nee, helaas Jeroen niets aan te doen. Ik kan je alleen maar adviseren om in de tijd dat je moet wachten en de auto dus in de garage staat:
veel poetsen en dan vooral op die plaatsen waar je in de toekomst minder aandacht aan zal besteden.
Of je moet iets weg hebben van Jos dan blijft de auto ook de komende jaren op de onmogelijk bereikbare plaatsen schoon.

Groetjes "tjeu-groesselt".

P.s. Als ik jou was zou ik deze wetenschap wel melden aan de balie, zodat ze de papieren zo snel mogelijk doorsturen, dan gaan er niet nog meer dagen verloren. SUCCES!!!
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 30-10-2007 20:38
Ik heb het 4 weken geleden gedaan en bij mij was het BINNEN 1 week...maar wel gemeld aan de balie uiteraard!

Dus wellicht niet al teveel kwelling.

Gr,

Serge
- Van drsjeroen (Deelnemer) [nl] op 30-10-2007 21:49
Kijk dat zijn (relatief) goede berichten. Ik zal het maandag wel meteen melden aan de balie. Een week is nog vol te houden (denk ik). Serge, waar in Nederland was jij geweest om je RX-8 aan te melden bij het RDW. Ik woon in Hoofddorp dus ga naar Amsterdam toe om alles te regelen.

Poetsen zal zeker gebeuren. Heb ik ook nog even de tijd om een 'rotorhead' te worden. Moet natuurlijk wel iedereen goed kunnen uitleggen hoe het eea werkt en weten wat wel en niet te doen met zo'n auto.

heren, thanks voor jullie reply! Zal bij een clubmeeting in het voorjaar er zeker bij zijn!
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 31-10-2007 07:31
Hey Jeroen,

Ik heb het in Venlo geregeld is niet zo druk als de rest van het land en kwam zo uit...moest er toch langs rijden :)!
Dit schijnt wel een van de snelste plaatsten te zijn...maar ik had wel een afspraak ingepland.

Succes daar!

Gr,

Serge
- Van drsjeroen (Deelnemer) [fr] op 01-11-2007 10:12
Wellicht dat ik dan op de terugweg via Venlo rijd. Komt niet helemaal zo uit aangezien ik van het weekeinde naar Berlijn ga en dus eigenlijk via Hengelo of Arnhem terug zal rijden.

Ik hoorde van anderen dat een afspraak maken niet meer nodig was... lees dat je dus gewoon moet wachten totdat het je beurt is. Is dit waar of kan je ook nog gewoon een afspraak maken? Ik ben namelijk nogal ongeduldig en ergens op wachten gaat me altijd slecht af ;-)

Enneh Serge, volgens mij heb je met een RX-8 altijd wel het excuus 'dat je er toch langs moet rijden' :-D
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 01-11-2007 18:22
Je kan ook nog steeds een afspraak maken. Deze lopen dan vanaf 13:00 uur tot 16:00 uur. Vind ik fijner en gaat meestal sneller...

Enne inderdaad is dat niet erg om er langs te rijden...

Ps. Als je er langsrijdt dan wel je witte platen erop doen met je eendagskenteken...niet vergeten...daar wordt op gecontroleerd ook bij de RDW en zelfs door de douane aldaar...!

Succes!
- Van drsjeroen (Deelnemer) [nl] op 19-11-2007 19:10
Ik had geluk bij de doune, ik kwam op 13-11 aanrijden met de tijdelijke Duitse platen die geldig waren tot en met 6-11. Ik kwam aanrijden en ik had nummer 7, dacht dat ik dus wel even moest wachten. Er stonden 6 auto's te wachten voor deur 2 en de RX-8 mocht voor deur 1 parkeren. Ging als eerste open en de keurders wilde de hele wagen zien uit interesse. Kap van het motorblok gehad, keurders onder de auto doorgelopen en laten zien wat wat is en vervolgens nog langs de douane die tevens in love waren op de auto

Als particulier een RX-8 aanmelden is dus zo erg nog niet, binnen een uur was ik in en out en geen problemen gehad met de tijdelijke platen :-D
- Van drsjeroen (Deelnemer) [nl] op 03-12-2007 19:27
Hum helaas ik zit nog steeds te wachten op platen. In Veendam wisten ze me te vertellen dat 'ze er mee bezig zijn'. Ben dus waarschijnlijk de eerste met een ZB kenteken. Niet dat ik daar wat aan heb... echt een kwelling, hij staat op de parking en ik kan er niet in rijden
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 03-12-2007 21:26
Mijne is nu ingevoerd in Duitsland.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-12-2007 21:44
Kijk dat ziet er goed uit.
Wordt je al in het duits aangesproken?

Outjer
- Van drsjeroen (Deelnemer) [fr] op 05-12-2007 12:26
Lol! Goed kenteken. Konden we dat in Nederland maar zo regelen zeg! Heb gisteren mijn platen gekregen, onder de rook van Amsterdam rijdt er dus nu een zwarte RX-8 met kenteken 57-ZB-JH
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-12-2007 19:27
hahahaha leuk kenteken :)

Groetjes M&M
- Van ger57 (Deelnemer) [nl] op 13-03-2009 14:45
Hoi Caecil,

Ik begrijp dat jouw auto een ingevoerde is uit duitsland, de mijne is dat ook zijn er verschillen tussen de ingevoerde van duitsland en degene die je hier koopt.
mvg
Ger
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 15-03-2009 10:59
Nee Ger, de mijne heb ik in 2004 gekocht in Nederland, maar ik ben in 2007 van Nederland naar Duitsland verhuisd en heb de RX-8 meegenomen en dus als het ware in Duitsland ingevoerd. Was financiƫel misschien niet heel erg handig vanwege het hoge BPM bedrag dat ik bij aanschaf betaald heb, had hem misschien beter kunnen verkopen en dan in Duitsland een andere terugkopen. Maar omdat ik teveel gehecht ben aan mijn rooie kon dat emotioneel niet. ;-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / invoer van een auto met wakelmotor?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill