Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Alarmsysteem
- Van speedy (Deelnemer) [nl] op 05-08-2006 19:24
Sinds vandaag zijn wij de trotse eigenaren van een RX-8 HP. Tenminste 17/08 kunnen wij deze halen bij de dealer.

Nu heb ik een vraag: Wat voor type alarmsysteem zit er standaard in???

Klasse 1,2 of 3???

Ik kan dit nergens vinden.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 05-08-2006 20:57
Zie www.scm.nl en dan bij particulier en systeem mazda!! Standaard klasse 2 en met aanpassing klasse 3.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2006 00:35 Edited 06-08-2006 00:39
Ik kreeg destijds een brief van mijn dealer dat het systeem af-fabriek gelijkwaardig is aan SCM klasse 3. Mocht je het nodig hebben, dan wil ik je wel een kopie toesturen.

Enneh, gefeliciteerd natuurlijk!!! Welke kleur heb je gekocht?
- Van speedy (Deelnemer) [nl] op 06-08-2006 06:57
Wij hebben een rode gekocht.

En zou je mij een kopie willen zenden naar info@divesite.nl

Alvast hartelijk dank

Rene
- Van Harry (Deelnemer) [nl] op 07-08-2006 08:40
Ik heb destijds te horen gekregen, dat het systeem af-fabriek klasse 2 is en na bijplaatsen van een hellingshoekdetector klasse 3. Die detector is geplaatst en daarna is het systeem gecertificeerd als klasse 3. Ik zag op de site die charlyrx8 opgaf, dat ik het typegoedkeuringsnummer heb, dat op naam staat van auto palace. (AA030405)

Harry
- Van Goudvink (Beginner) [nl] op 18-10-2006 17:35
Het alarmsysteem bevat de volgende elementen: een startonderbreker, ultrasone interieurbeveiliging en een sirene. Het systeem voldoet aan de normen voor een "klasse 2" alarmsysteem, echter het systeem is niet SCM-gekeurd. De af-fabriek gemonteerde startonderbreker wordt inmiddels door de meeste verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd al volwaardig 'klasse 1' alarmsysteem. Om de klant een "bewijs" te geven voor de betrouwbaarheid en hoge kwaliteit van het systeem, is het zogenaamde "Mazda Certificaat voor startonderbrekers en alarmsystemen" te bestellen . Dit certificaat kan de klant gebruiken tijdens het aanvragen van de verzekeringspolis. Het certificaat is te bestellen onder bestelnummer "014P35"
De informatie van mijn Mazda-dealer gekregen.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-02-2008 18:31
Weet iemand welke klasse Visteon model 41848 alarm is? Mijn HP is van origine een amerikaan...
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 29-02-2008 18:58 Edited 29-02-2008 19:06
Heb je de papieren van het alarm erbij? of document van installatie of zo?

Op de SCM site staat informatie over de klasse indeling. Even gegoogled:
http://www.scm.nl/consument/beveiliging/f_content.htm
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-02-2008 19:51
Harry:

> Ik heb destijds te horen gekregen, dat het systeem
> af-fabriek klasse 2 is en na bijplaatsen van een
> hellingshoekdetector klasse 3. Die detector is
> geplaatst en daarna is het systeem gecertificeerd
> als klasse 3. Ik zag op de site die charlyrx8
> opgaf, dat ik het typegoedkeuringsnummer heb, dat
> op naam staat van auto palace. (AA030405)
>
> Harry


Zo had ik het ook te horen gekregen..

Groetjes M&M
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 03-03-2008 10:03
Nee ik heb geen papieren helaas, de dealer zou de vorige eigenaar (girl23 op het forum) proberen te benaderen hiervoor. Op de US forums lees ik genoeg over het alarmsysteem, maar daar geven ze geen klassering er aan.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-03-2008 18:35
Wij moeten nu ook een klasse 3 in laten bouwen, dus een hellingshoek sensor en dan natuurlijk een certificaat erbij.
Ik heb in de assesiore lijst ( 01 -07)  van Mazda gezien dat het 129 euro kost incl btw en montage.
Nu heb ik al een paar mazda dealers aan de lijn gehad, maar tot nu toe kan of mag geen 1 dealer het inbouwen
en dan een certificaat afgeven...
Oh ja, en de prijzen variëren dus van ongeveer 130 tot minstens 250 euro.. door bedrijfjes in te laten bouwen...
Nou en is nu net wat we niet willen!
Help...wat nu?

Groetjes M&M
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-03-2008 15:46 Edited 15-04-2008 15:05
Marine, ik ben all-risc verzekerd zonder extra alarm.  Het standaard alarm wat er af fabriek opzat was voldoende, er zit dan wel een certificaat bij.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2008 20:12
Om hier nog even op terug te komen..
We hebben inmiddels een hellingshoekdetector-relais en diode gekocht en keurig een inbouwbeschijving erbij gekregen.
Even lezen, en dit is te simpel voor woorden zo makkelijk moet het zijn :)

"indien u het dashboard kastje demonteert ziet u de sokkel zitten waar het relais ingeklikt kan worden bla bla bla"

Nou dus dashboard kastje eruit en ...........whola geen sokkel?? zoeken en zoeken nog wat demonteren maar geen sokkel??
Hebben wij weer iets aparts of kijken wij op de verkeerde plaats?
Iemand hier ervaring mee?

Groetjes M&M
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 15-04-2008 15:04
Nee, ik heb hier geen ervaring mee.
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 31-07-2008 11:28
Shiiit nu moet ik er aan geloven, klasse 3 is bij mn nieuwe verzekering een vereiste en mijn amerikaan heeft alleen dat hippe Visteon model 41848  gedoe zonder certificaat wat volgens mij klasse 1 is.

Heeft iemand enig idee of mijn vermoeden over Visteon klopt?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-07-2008 12:39
Visteon ken ik niet, maar ik heb in ieder geval een klasse 3 die achteraf ingebouwd is. Was dus ook nodig voor de mijne.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-07-2008 16:51
Ja dit gezeur hebben wij nu ook, standaard zit er op de hp klasse 2, klasse 3 is precies hetzelfde alleen met een hellingshoeksensor (een relais) erbij.

Groetjes M&M
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 01-08-2008 08:29
Kga maar op zoek naar die hellinkshoeksensor, grazie M&M
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-08-2008 18:56
En er moet ook een spare diode bij anders werkt het niet!!
Het onderdeel nr is van Mazda uit: 170003, dit is een hellinghoek relais plus spare diode.
Dit is een scm goedgekeurd alarmsysteem voor de rx-8!

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik het nog niet werkend heb gekregen :( (komt natuurlijk wel)

Hou ons op de hoogte...

Groetjes M&M
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 02-08-2008 08:29
Voordat je geld uitgeeft aan allerlei alarmmateriaal, kijk eens of een andere verzekeraar (die misschien ook nog goedkoper is) je wel accepteerd. Zie vorige berichten.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-08-2008 19:51
Ik zit bij Allianz via Thoma verzekeringen(vestiging oa in Lochem) en geen probleem met verzekering. Interpolis schijnt ook makkelijk te zijn...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-08-2008 15:49
Centraal beheer stelt ook geen extra alarm verplicht.
Zou trouwens niet weten wie er nu een RX 8 gaat jatten.
Is helemaal geen markt voor.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 04-08-2008 21:08
Outjer:

> Zou trouwens niet weten wie er nu een RX 8 gaat jatten.


Iemand die hem graag wil hebben zonder te betalen ;-)
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 05-08-2008 09:20
probleem is dat ik al eigenlijk stilzwijgend verlengd was bij Unive (fout van hen), maar mocht bij de gratie Gods alsnog overstappen naar goedkopere partij (delta lloyd) en daar was alles al geregeld via Unive voordat ik de voorwaarden kreeg... Zit nu dus wel met een probleem(pje). Wilde sowieso wel klasse 3 alarm, maar ik moet dus rekenen op minimaal 600 eu?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 05-08-2008 11:48
Ik zit bij Interpolis (via de Rabobank) en die vroegen mij alleen of er alarm op zat. Ze hebben niet gevraagd naar de klasse of een certificaat. Als je naar de Interpolis site gaat en je klikt op het informatie icoontje bij de alarm-vraag van de premieberekening, dan staat er:

Alarminstallatie
Een alarmsysteem moet voldoen aan de volgende eisen:

    * Goedgekeurd door SCM/TNO.
    * Automatisch inschakelende startblokkering.
    * Omtrekdetectie door middel van sirene.
    * Noodstroomsirene tegen sabotage aan de bedrading.

Bij een diefstalschade moet u het afgegeven SCM-certificaat overleggen.

Dus ik voel me er momenteel ook niet zo lekker bij...
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 05-08-2008 11:51
Ik heb nog even een berekening met en zonder alarm uitgevoerd. In mijn situatie met alle opties voor de verzekering en WA-Casco is het premieverschil maar 12 euro op jaarbasis!
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-09-2008 17:23
We hebben het er eindelijk nu ook in zitten :)
Achteraf gezien was het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, maar we misten nog een tekening, en na vele pogingen en een hoop ge@#@@# werkt het!! :)
Certificaatje erbij, en de verzekering is weer helemaal blij :):) (ik ook hoor, nu dat het werkt)!

Groetjes M&M
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 07-09-2008 16:54
Outjer:

> Centraal beheer stelt ook geen extra alarm verplicht.
> Zou trouwens niet weten wie er nu een RX 8 gaat jatten.
> Is helemaal geen markt voor.
>
> Outjer


Sorry voor de late reactie daar ik dit nog niet gezien had.
2 a 3 weken na inruil van mijn RX8 HP is deze weer verkocht aan iemand uit Den Bosch. Heeft er niet lang plezier van gehad, daar de RX8 na 3 maanden gestolen werd.
Niet meer teruggevonden! Ook het setje 2e hands velgen van de RX8 heb ik gekocht van iemand,daar zijn auto was gestolen.Incl  winterbanden, zodat ie z'n originele velgen over had.
Dus al twee maal gestolen RX8 wat ik alleen al weet. Zal toch wel een markt voor zijn. Misschien voor de motor? ( grapje!!)
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 07-09-2008 16:56
waarom ga je niet bij de DSB die gaste gaven mij 7schade vrijen jaren (wat knap is als je 22bent;)) maar dat allarm systeem vragen ze ook niet om... en mijn verzekerring is All-risk en no-clame dekker en inzittende en rechtsbijstand verzekering 120per maand :D dat is niet veel voor een eerste verzekering ;)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Alarmsysteem

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill