Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Onderhoudskosten: grote beurt
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-01-2006 14:32
Mijn 8 heeft inmiddels al meer dan 60.000 km gereden. Afspraak voor de grote beurt is gemaakt.

Ik heb bij 3 dealers een prijsopgave gevraagd, schrok me wezenloos en de beurt is dan ook uitgesteld tot mijn salaris gestort is. Prijs die ik te horen kreeg was 650 en 678 euro.  De derde heb ik nog niet binnen.

Zijn er al ervaringen met de 60.000 km beurt? Zijn er sprecifieke dingen waar ik op moet letten? Wat hebben jullie betaald?
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 02-01-2006 15:54 Edited 02-01-2006 16:04
Hey Ceacil, jij ook nog de beste wensen....Iedereen hier trouwens.

Ik heb het een tijdje terug nagevraagd bij mijn dealer. Zie mijn bericht "onderhoudskosten 29-9-2005 17:43". Volgens hem is het zo dat iedere 20dkm of ieder jaar eenzelfde beurt gedaan moet worden. Qua prijs kun je de beurten van de 6 als richtlijn aanhouden. Afhankelijk van wat er vervangen moet worden kost deze 355 euro maximaal (zie ook www. MAZDA.nl zekerheid nr 9).

Gr
- Van henkie (SuperForumposter) [nl] op 02-01-2006 16:27
Bij 60000km worden de bougies vervangen en die kosten 200 euro en dat maakt de beurt zo duur !
- Van Matex (ForumPro) op 02-01-2006 18:50
Ceacil en alle mede fanaten een GOED jaar toegewenst,in goede gezondheid & veel plezier.

Misschien is het ook een optie om eens wat verder te kijken.
Het adres waar ik m,n strikes & rotor accent heb laten monteren biedt ook service en onderhoud aan.

Met mogelijk redelijke tarieven.
De afstand kan het niet zijn.
Je kunt er op wachten, en het is een gezellig stadje aan een grote rivier.
Met leuke restaurantjes en warm appelgebak.
Je kunt offerte aanvragen via Email.

Autohaus Karl Drost
Löwenberger Str. 6
46446 Emmerich

Telefon: 02822 97087
Telefax: 02822 97086

Homepage: http://mazda-drost.de 

Niet geschoten is altijd mis.

.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-01-2006 19:31
FF op het duitse forum gezocht naar de kosten voor de 60.000 km beurt.
T-baier betaalde 430 euro incl bougies (=zundkerzen)
Rotarysun 527 euro.
Zie hier  http://www.r-x-8.de/wbb2/thread.php?threadid=3712&sid=&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 05-01-2006 15:21
Caecil,

Allereerst een goed en vooral gezond 2006 gewenst.

Wat hebben ze allemaal in de grote beurt berekend? Dat is wel interessant om te weten.
Zijn ze ervan uit gegaan dat niet alleen de olie en de filters ververst moeten worden?
Hebben ze ook de remmen en andere slijtage delen berekend?? En wat wordt er aan arbeidsloon berekend??
Kortom waar bestaan die EUR 650,= allemaal uit.

Verder is het heel erg leuk om naar Duitsland of Belgie te gaan maar hou er wel rekening mee dat je nog brandstof kosten heen en terug krijgt en aangezien de RX8 niet de zuinigste auto is ,schiet het dan wat bezuiniging niet echt op. Wat je dan bezuinigt in kosten voor de beurt mag je er aan brandstof kosten weer bij gaan leggen.
En last but not least als je voor garantie terug moet dan krijg je weer die brandstof kosten voor je rekening want dat vergoedt de dealer in Belgie of Duitsland uiteraard niet.

Groet Robert.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 05-01-2006 20:54
Bedankt voor jullie reacties. En ook de goede ideeën. Nou wil het toeval dat ik op het moment al in Duitsland ben en daar nog een paar dagen blijf. Zal hier in de buurt eens informeren.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 10-01-2006 16:14
Gisteren en vandaag bij dealers in Duitsland geweest. In Lüdenscheid konden ze het niet precies zeggen (nog nooit een 60.000 km beurt uitgevoerd) maar er werd geschat tussen de 300 en 500 euro, afhankelijk van de staat van de remmen.
In Wipperfürth werd ik niet eens te woord gestaan, blijkbaar is een 8 met NL kenteken niet interessant genoeg.

Vandaag in Plettenberg werd ik ontzettend aardig geholpen en werd er op de cent nauwkeurig uitgerekend wat de kosten zijn: 230,70 euro exclusief de bougies. Die zijn bij mij al bij 21.000 km vervangen (dat gedoe met die loszittende bougiekabel), dus hoeven in principe nog niet vernieuwd te worden. Wanneer ik deze toch laat vernieuwen, dan komt er nog 96 euro bij. Remmen worden geïnspecteerd, alle filters vervangen, etc.
Wat de prijs van de remmen is als die vervangen moeten worden, ben ik vergeten te vragen. Zal er nog een maitje heen sturen.

En ook nog even informeren of in NL die remmen er al bij gerekend waren.
- Van henkie (SuperForumposter) [nl] op 10-01-2006 17:49
bij 40000 km had ik nieuwe remblokken nodig en ze kosten een tank benzine,dus dat gaat nog!
- Van GUY (Powerposter) [be] op 31-03-2009 10:04
vorige week 60.000 km onderhoud gehad.
oliefilter
ruitenvloeistof
koelvl.
interieurfilter
luchtfilter
pakking
motor olie
nazicht remmen ea
totaal  205€

Gisteren zelfde nazicht laten doen voor fiesta
zelfde 60.000 km onderhoud+ brandstoffilter
totaal 305€

Het gaat duidelijk niet goed bij Ford

Guy        
- Van Wouter (Deelnemer) [be] op 31-03-2009 17:18
GUY:

> vorige week 60.000 km onderhoud gehad.


> totaal  205€
>
> Gisteren zelfde nazicht laten doen voor fiesta
> zelfde 60.000 km onderhoud+ brandstoffilter
> totaal 305€
>
> Het gaat duidelijk niet goed bij Ford
>
> Guy


Dat is al lang bij ford, Mazda Antwerpen is samengegaan met Ford, remmen laten nakijken + nieuwe remblokjes koste bij de 'gedeelde' garage 390 euro, bij een onafhankelijke Mazda Dealer 180 euro...
- Van Renesis (ForumPro) op 31-03-2009 19:05
Aankomend weekend is het zover. Prijs is zo´n 550euro inclusief bougies.

Niet schrikbarend maar zeker niet niks.
- Van Renesis (ForumPro) op 05-04-2009 10:10
Het werd een gigantische meevaller. De bougies waren nog goed. Totale kosten(incusief 2L dexalia) was 332euro. 1 kleine maar. Ik heb een paar nieuwe remblokken achter nodig. Maandag hoor ik de kosten.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 05-04-2009 15:23
Prettig, dat soort meevallers. Die remmen hoeven je ook de kop niet te kosten.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Onderhoudskosten: grote beurt

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill