Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Brandstofverbruik
- Van gerben (Beginner) [nl] op 07-11-2005 19:30
Gegroet,

Sinds begin oktober mag ik mijzelf gelukkigprijzen en dagelijks in een RX-8 van en naar het werk rijden. In de avonden en weekenden ook nog de nodige kilometers voor de fun uiteraard.

De eerste week heb ik (bewust) niet op het brandstofverbruik gelet. De weken daarna wel. Hoe ik ook rijd ik ben nog niet hoger uitgekomen dan 1:5,8. De laatste week heb ik (bewust) zonder airconditioning gereden, dat wil zeggen de climate control volledig uit. Met het huidige weer geeft dat geen problemen. Tevens de laatste week oplettend rustig gereden, tussen de 3000 en 3500 rpm doorschakelen. Het rustig rijden en airco uit heeft tot nu toe geleid tot 200km en een streepje halverwege. Normaliter was het streepje al halverwege bij de 150km. De 400 heeft mijn dagteller iig nog niet gehaald.

Heeft iedereen hier "last" van of moet ik mijn rechtervoet laten opereren? Iemand tips?

Ik heb overigens een HP uitvoering.

Ik hoor het wel.

Groetjes,
Gerben
- Van Eric (ForumPro) op 07-11-2005 20:07
gerben:

> Gegroet,
>
> Sinds begin oktober mag ik mijzelf gelukkigprijzen
> en dagelijks in een RX-8 van en naar het werk
> rijden. In de avonden en weekenden ook nog de
> nodige kilometers voor de fun uiteraard.
>
> De eerste week heb ik (bewust) niet op het
> brandstofverbruik gelet. De weken daarna wel. Hoe
> ik ook rijd ik ben nog niet hoger uitgekomen dan
> 1:5,8. De laatste week heb ik (bewust) zonder
> airconditioning gereden, dat wil zeggen de climate
> control volledig uit. Met het huidige weer geeft
> dat geen problemen. Tevens de laatste week
> oplettend rustig gereden, tussen de 3000 en 3500
> rpm doorschakelen. Het rustig rijden en airco uit
> heeft tot nu toe geleid tot 200km en een streepje
> halverwege. Normaliter was het streepje al
> halverwege bij de 150km. De 400 heeft mijn
> dagteller iig nog niet gehaald.
>
> Heeft iedereen hier "last" van of moet ik mijn
> rechtervoet laten opereren? Iemand tips?
>
> Ik heb overigens een HP uitvoering.
>
> Ik hoor het wel.
>
> Groetjes,
> Gerben


Hoi Gerben,

Heerlijke auto die 8, daar ben je nu ook wel achter. Het is een auto waarbij het verbruik ondergeschikt aan het plezier zou moeten zijn.
Natuurlijk, met de huidige brandstofprijzen is een hoger verbruik soms wel even slikken, maar het hoort bij de 8.
Er zijn beslist forumleden die een beter (zuiniger) verbruik halen, maar zelfs met mijn SP rijden wij gemiddeld niet zuiniger dan 1 op 7.
Ga je voor de lange afstand, met een gemiddelde rijstijl, dan moet je ook met een HP 1 op 9 kunnen rijden. Over het verbruik is overigens al heel wat geschreven hier.
En mag ik je een tip geven, laat die rechtervoet aljeblieft niet opereren, dat kost zoooooo veel lol.

Veel plezier met je 8 !!!!

Corrie en Eric
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-11-2005 22:25
Hoi Gerben,

Ik schijn hier al een naam opgebouwd te hebben als onzuinige rijder met een HP, maar jij kan er ook wat van zie ik. ;) Mijn financieel allergunstigste verbruik ooit is 1 op 8,9 geweest, mijn minst gunstige, maar meest leuke verbruik was 1 op 3,7 op het circuit van Francorchamps.
Nog voor het einde van het jaar zal mijn teller totaal op 60.000 km staan. Ik heb alle tankbonnetjes nog bewaard en dan zal ik alles eens optellen (zou ik al eerder doen, maar is er nooit van gekomen).
Als je meer gelezen hebt in de verschillende topics, dan zul je ergens tegenkomen dat ene Zwitser een gemiddeld gebruik heeft gehaald van 1 op 11 of zo. Geen idee hoe zijn rijstijl is, zal in ieder geval rustiger zijn dan de onze. ;)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Brandstofverbruik

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill