Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / RX8 Model 2006
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-10-2005 10:41 Edited 20-10-2005 10:50
Zie http://www.media.mazda.com/news_release/...005/1018_e.html

1. Wijzigingen aan het interieur :OA. ander leer en geen kunstsstof achterschaal meer.
2. Niet roestende remschijven.
3. Keyless entry
4. Cruise control?????????
- Van Eric (ForumPro) op 20-10-2005 10:50
Wel spannend om te lezen Outjer, maar ik kan de link niet openen helaas.
Ben wel heel erg benieuwd.
- Van Eric (ForumPro) op 20-10-2005 10:52
http://www.mazda.com/publicity/release/200510/1018e.html

Ook leuk om te zien, maar helaas niet voor NL ....
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-10-2005 17:11
Eric:

> http://www.mazda.com/publicity/release/200510/1018e.html
>
> Ook leuk om te zien, maar helaas niet voor NL ....


Deze link bedoelde ik .Had ik op het duitse forum gezien, maar kreeg hem niet goed gepost.Bedankt Eric.
Dacht dat het info was over modeljaar 2006, maar dat is het blijkbaar niet! 
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-10-2005 17:28 Edited 21-10-2005 17:30
Hier dan toch echt info over modeljaar 2006
Bijlage: RX-8_10_20051.pdf (473k)
- Van Eric (ForumPro) op 21-10-2005 19:16 Edited 21-10-2005 19:25
Het enige echt opzienbarende aan deze lijst vind ik het feit dat de Titanium en Nordic Green kleur gaat verdwijnen.
Onze auto wordt daardoor wel zeldzamer :)
De remmen worden nu ook beter afgeleverd af fabriek, iets dat geen kwaad kan. Wij hebben de nu aangekondigde wijziging al vanaf het begin zelf uit laten voeren.
Dat van die gordels achter begrijp ik niet goed en wat is TMC in combinatie met de DVD.
Mazda zou er goed aan doen het kleurenpallet uit te breiden met bijvoorbeeld Snowflake White Metallic, mooi met rood leer en een schuifkanteldak, glimmende wielen 19" ..............
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 22-10-2005 08:15
Wat ook opzienbarend is....de prijslijst. Titaan wordt vervangen door een andere grijze kleur. Is dat dan een andere kleur of alleen een andere naam voor de kleur?
- Van Eric (ForumPro) op 22-10-2005 11:41
Nee, het is echt een andere kleur. Ik vermoed dat het de kleur is waarin ook o.a. de gefacelifte Mazda 6 nu wordt afgeleverd, gun grey.
Het verschil in prijzen is inderdaad nog steeds opzienbarend, alhoewel de nettoprijzen (excl. BTW en BPM) in NL het laagst of bijna het laagst zijn, maar daar hebben wij natuurlijk niets aan.
- Van alfred (SuperForumposter) op 27-10-2005 13:15
Zou het Mazda nu niet passen om in het kader van de garantie de bestaande roestende wielnaven te vervangen door de 2006 niet roestende?
- Van Eric (ForumPro) op 27-10-2005 15:01
Ja, dat lijkt me een goed plan. Door dit onderdeel van de 8 te vervangen, cq aan te passen, onderkennen ze dat er problemen zijn. Anders modificeren ze niet een (bijna onzichtbaar) onderdeel.
Wanneer er meerderen zijn, zouden we ons kunnen organiseren, samen sta je sterker heb ik gemerkt.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-10-2005 16:31
Ja lijkt mij ook....mijn steun heb je. Nu kunnen ze tenminste niet meer ontkennen dat er niks aan te doen is.
- Van jos (SuperForumposter) op 28-10-2005 06:10
óók mijn achterwielnaven beginnen (als je goed kijkt) te roesten. Weliswaar nog maar heel lichtjes, echter het komt van onder de grijze lak vandaan.
Rekening houdende met het feit dat de auto nog nooit pekel heeft gezien en zelfs gespaard wordt als het regent, denk ik inderdaad dat het goed mis is met de kwaliteit van het lakwerk. Ik heb het gemeld bij mijn dealer, die mij vervolgens het antwoord van de importeur doormailde: Achternaven ontroesten en spuiten met hittebestendige lak. Mij lijkt dit maar een lapmiddel, immers er wordt op deze manier niets gedaan aan roestwering.
Misschien is het inderdaad een optie om dit probleem collectief op te pakken richting de importeur, gezien de modificatie van het model 2006.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-10-2005 18:45
Jos, roest die van jou nu pas? In Breda met de rx8-dag stond er een in de showroom al te roesten. Mijn dealer in Maastricht heeft als service de naven gespoten. Oke het is een lapmiddel maar hij hoefde het niet te doen.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 29-10-2005 08:38
Zie reactie van Mazda Nederland nav mijn E-mail,

Geachte heer v.d. Zande,

Onze excuses voor de vertraagde beantwoording.

Wij hebben de inhoud van uw emailbericht intern besproken en de uitkomst
aan uw Mazda-dealer in Oss gecommuniceerd.
De dealer kan de geoxideerde schijven behandelen en dit onder de normale
garantie procedure claimen. Vwb de accu is de dealer verzocht een
diagnose te stellen.
De dealer zal u binnenkort benaderen (of heeft dit wellicht inmiddels al
gedaan) voor het maken van een afspraak.
Wij vertrouwen erop dat een en ander alsnog naar uw tevredenheid wordt
afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Thea Hartgring
Customer Services

Ook mijn accuprobleem zal nu opgelost worden???? Ik wacht het maar weer af, vorige week weer een weekje op vakantie geweest en de accu was weer helemaal leeg. Zelfs het klokje deed het niet meer.
Ik ben inmiddels een expert in het re-setten van de auto.

- Van Eric (ForumPro) op 29-10-2005 09:28
Natuurlijk prima van Mazda, dat een dergelijk roestprobleem onder garantie gaat worden opgelost, maar is het, nu er een update op de modellen 2006 is gekomen, geen pappen en nathouden?
Slimmer zou zijn de klachten te verhelpen, mits technisch mogelijk, door ook de update ook op de huidige modellen toe te passen. Het gaat immers niet om een cosmetische verandering.
Voor wat betreft de acuuproblemen ben ik benieuwd wat daar aan gedaan gaat woden.

Succes
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-10-2005 10:50
Het ene probleem na het andere probleem...waar zijn ze bij MAZDA mee bezig? Hoe is met met de andere modellen gesteld als een topmodel als de RX-8 zo in de markt gezet wordt?
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 02-11-2005 11:29 Edited 02-11-2005 12:02
2006 model komt er ook voor ons aan. Alleen het is nog niet bekend wanneer
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 20-11-2005 22:41
Mazda perfectioneert RX-8
  
AMSTERDAM - Groot nieuws van Mazda Duitsland. De fabrikant heeft de RX-8 op details verbeterd, zo schreeuwt die importeur van de daken. Nou dat belooft wat. Eén nieuwe carrosseriekleur en twee weg, een verbeterde anti-corrossiebehandeling voor de remmen en een nettere afwerking van de voorstoelen. O ja, het DVD-navigatiesysteem beschikt voortaan over een TMC-functie. Vanaf maart ook in Nederland.
   
De verbeterde RX-8 is optisch nauwelijks te herkennen. Pas wanneer de voorstoelen naar voren worden geklapt is het verschil zichtbaar. De kunststof afwerking is verdwenen. De zetels worden nu volledig met leder bekleed. Verder verdwijnen de kleuren Titanium Grey en Nordic Green. Daarvoor in de plaats komt Galaxy Grey.

www.autotelegraaf.nl
- Van TitanRex (Beginner) [nl] op 22-11-2005 13:46 Edited 22-11-2005 14:43
Er komt ook een nieuwe aktie-model : RX-8 Contest - limited edition in Duitsland, hier ook?

Om de talrijke (40) internationale wereldrecords van de Wankelmotor in de RX-8 te vieren, zal Mazda een op 400 stuks gelimiteerde aktiemodel Contest uitbrengen, die naast een betere uitrusting ook met een prijsvoordeel (in Duitsland van 3.400 Euro) lokt.

Gebaseert op de 192 PS-sterke Mazda RX-8 (in D: Renesis), komt de RX-8 Contest im januari 2006 met Styling- en Design-elementen uit de originele Mazda accessoire-programma naar de Mazda dealers.

Opvallenste merkmaal van de Contest zijn de 18-inch-lichtmetaalvelgen met tienspaken-Design op 235/40-banden. Andere extra's zijn een uitlaat warmteschild uit edelstaal en lichtmetaal-accenten voor de luchtuitlaat en ventilatieroosters. Instaplijsten en "Rotary-Symbol" aan de voorkant uit lichtmetaal ronden de dynamische Styling af.

Daarnaast krijgt de RX-8 Contest middenconsole deksels voor en achter in leer, een vloermattenset en een CD-speler. De RX-8 Contest begint in D met een prijs van 26.900 Euro....
Bijlage: contest.jpg (25k)
- Van Eric (ForumPro) op 23-11-2005 07:42
Voor wat betreft het huidige model:

Er worden thans voorraad auto's aangeboden (nog niet op kenteken) met kortingen rond de 6000 euro.
Daar gaat je inruilwaarde ......:(

Maar voor wie al even twijfelt over de aanschaf is het mooi meegenomen :)
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 25-11-2005 22:36
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 26-11-2005 10:17
Ik weet nu waarom er zo veel korting gegeven wordt voor de 2005 en evt 2004 modellen met xenon op voorraad.
Vandaag berichtje in de Telegraaf:
Xenon verlichting blijft na 1 januari 2006 toch toegestaan zonder koplampwissers en automatische hoogteregeling. De auto moet dan wel voor die datum al op kenteken staan!
Aanvankelijk zouden xenon-koplampen door een wetwijziging in het geheel niet meer toegestaan zijn zonder eerdergenoemde aanpassingen.
Dus de auto's met xenon-verlichting zonder koplampwissers zijn niet meer te verkopen na 1 januari 2006!!!
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-11-2005 13:12 Edited 28-11-2005 14:25
MattFast:

<foto zilveren mazda>

Leuke foto, maar wat is de relatie tussen deze Mazda van een oud modeljaar en het onderwerp van deze thread?
(kijk maar eens naar de velgen....)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-11-2005 13:46 Edited 28-11-2005 14:18
charlyrx8:

> Ik weet nu waarom er zo veel korting gegeven wordt
> voor de 2005 en evt 2004 modellen met xenon op
> voorraad.


Als de Telegraaf gelijk heeft met de tekst over de koplampwissers, dan zitten ze inderdaad met een interessant probleempje bij Mazda...
Betekent ook dat het modeljaar 2006 in de HP versie wel eens zonder xenon geleverd zou kunnen gaan worden.
Want alleen voor de Nederlandse markt gaan ze ECHT geen koplampwissers voor de RX-8 ontwikkelen. Lijkt me niet echt rendabel.

Edit: de Telegraaf zat er denk ik wat naast. Sproeiers zijn voldoende, zie onderstaande tekst. Dus die korting zal wel iets met de tegenvallende verkopen te maken hebben...

Het betekent overigens wel dat rijders met bijvoorbeeld een Mazdaspeed-neus op hun HP per 1 januari echt illegaal rondrijden (die hebben geen sproeiers namelijk).

Op 24 juli jongstleden is Staatsblad 355 uitgebracht met daarin de volgende mededeling:
Artikel 5.2.51 wordt als volgt gewijzigd:

    * 1. Voor de tekst wordt de aanduiding «1.» geplaatst.
    * 2. Het eerste lid, onderdeel b, komt te luiden: b. twee dimlichten, met dien verstande dat met ingang van 1 januari 2006 dimlichten met gasontladingslichtbronnen en andere lichtbronnen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen voldoen aan door Onze Minister gestelde eisen voor deze lichtbronnen, alsmede voor de installatie daarvan;

Dit wordt als volgt toegelicht:
Artikel I, onderdeel P
In de Europese toelatingseisen voor voertuigen wat betreft verlichting en de installatie daarvan worden aan de aanwezigheid van lampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen (thans zijn dit doorgaans gasontladingslampen, ook wel Xenonlampen genoemd) voorwaarden gekoppeld die moeten waarborgen dat deze lampen - die een aanzienlijk grotere lichtopbrengst hebben dan halogeenlampen - tegenliggers of (via de spiegels), voorliggers niet verblinden. De auto dient daarom onder andere over automatische niveauregeling te beschikken, opdat bij wisselende belading het ingestelde niveau van de lampen niet wijzigt. Tevens dienen koplampsproeiers aanwezig te zijn om verblinding door strooilicht als gevolg van vervuilde koplampglazen tegen te gaan.

Tot nu toe zijn in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Als op voertuigen die met conventionele halogeenverlichting zijn (type)goedgekeurd achteraf gasontladingslampen worden gemonteerd, terwijl deze voertuigen daar niet voor zijn ingericht, wordt alsnog verblinding in de hand gewerkt. Mede omdat blijkt dat van dergelijke montage achteraf in de praktijk ook daadwerkelijk sprake is, wordt de regelgeving op dit punt door een wijziging van artikel 5.2.51, eerste lid, onderdeel b, aangevuld voor personenauto's. Teneinde de nadere eisen aan voertuigen die met de eerdergenoemde lampen zijn uitgerust actueel te kunnen houden, worden deze eisen door Onze Minister vastgesteld. Daarnaast wordt met de wijziging van artikel 5.2.51, eerste lid, onderdeel p, dit artikel in overeenstemming gebracht met de laatste aanpassing van de toelatingseisen volgens ECE-Reglement nr. 4

In het kort komt deze wetswijziging hierop neer:
Gasontladingslichtbronnen mogen alleen worden gemonteerd in daarvoor goedgekeurde koplampen, herkenbaar aan de letter "D" die zichtbaar en onuitwisbaar op het koplampglas moet zijn aangebracht; Als de auto is voorzien van gasontladingskoplampen, moet de auto tevens zijn voorzien van automatische lichthoogteregeling; Als de auto is voorzien van gasontladingskoplampen, moet de auto tevens zijn voorzien van een koplampreinigingssysteem (bij kunststof lampglazen mogen geen koplampwissers worden toegepast).

Hiermee is dus - vanaf 1 januari 2006 - het verschil opgeheven tussen de toelatingseisen en de permanente eisen, tenminste waar het de gasontladingskoplampen betreft. Voor degenen die de afgelopen jaren hun halogeenkoplampen hebben omgebouwd of laten ombouwen naar gasontladingskoplampen, is dit slecht nieuws. Hen rest geen andere mogelijkheid dan weer terug te gaan naar halogeenlampen, want ook al monteren zij alsnog hoogteverstelling en koplampsproeiers, de koplampen waarin zij de gasontladingslampen hebben gemonteerd, zijn niet voor dit type lichtbron goedgekeurd. En volgens het in de toelichting genoemde ECEReglement 48 moet dat wel.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-11-2005 18:01
Mooi. Dat is dan meteen het einde aan al die zelfbouwkitjes met dat vreselijke felle blauwe hoofdpijnlicht dat niet goed staat afgesteld.
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 30-11-2005 08:09
Leo:

> MattFast:
>
> <foto zilveren mazda>
>
> Leuke foto, maar wat is de relatie tussen deze
> Mazda van een oud modeljaar en het onderwerp van
> deze thread?
> (kijk maar eens naar de velgen....)


Dat is een foto van dat actiemodel 'Contest' waar men over sprak. Ik dacht; laat ik er eens een foto van plaatsen..
- Van TitanRex (Beginner) [nl] op 30-11-2005 13:10

>MattFast:


De zilveren Mazda is geen Contest, het was een van de serie-modellen van 2004, waarmee de FIA-records werd behaald.
Het actiemodel 'Contest' heeft andere velgen en applikaties aan zij- en voorkant (zie beschrijving en fotobijlage in mijn vorig mail)
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 01-12-2005 07:24
Ah ok.. tja ik heb alleen AutoBild herhaald.

Mazda RX-8 Contest

> foto <


Nur 400 Exemplare sind vom neuesten Mazda-Sondermodell auf dem Markt. Der RX-8 Contest basiert auf dem 192 PS starken RX-8 Renesis und kommt im Januar mit ausgesuchten Styling- und Design-Elementen.


My bed.. zo ziet ie er wel uit:













- Van Matex (ForumPro) op 01-12-2005 21:32
@ Matt Fast

Als ik mij niet vergis heb ik hem vandaag in Essen toch echt ook met sport spiegels gezien.
Zowel een rode als een blauwe uitvoering.
Ik vond alle extra accenten (rotor - strikes - drempels - spiegels - decoratie bij B style - en de 235 x 40 banden - hitte schild uitlaten) erg mooi uitkomen.

bedankt voor de mooie foto's

.
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 01-12-2005 22:08
Graag gedaan. Ach ja, op zo'n show zullen ze natuurlijk ook meer opties op zo'n auto gooien. Wat vinden jullie van die velgen eigenlijk? Ze zijn hier ook te verkrijgen, maar dat wisten jullie vast ook al
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-12-2005 22:12
Het is nu al bijna 2006 en nu ben ik toch benieuwd wanneer model 2006 leverbaar wordt.
In duitsland hebben enkele mensen een 2006 model bestelt en de uitlevering staat in maart gepland.
Zou er hier ook al een in bestelling staan?
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / RX8 Model 2006

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill