Tja... Even terzijde.
Een accu-auto, hoe je hem ook wendt of keert, het blijft een zielig lomp ding.
Vergeleken met een verbrandingsauto met volle tank, maar gelijke range:
Verdubbelt het gewicht (vrachtwagenrijbewijs!);
Verdubbelt de bandenslijtage;
Verdubbelt de remweg;
Verdubbelt de luchtweerstand (erger nog: loopt op met het kwadraat van de snelheid!);
Verdubbelt het benodigde aantal PK's;
Verdubbelt het energiegebruik/km;
Verdubbelt de overlevingskans bij contact met kwetsbare weggebruikers;
Halveert de bagageruimte;
Halveert de mogelijke topsnelheid;
Halveert het bereik bij strenge vorst;
Halveert de wegligging (bochtvastheid!);
Halveert het rijplezier.
Halveert de overlevingskans van kwetsbare medeweggebruikers.
Natuurlijk overdrijf ik. Feit is dat bovengenoemde punten nooit in advertenties genoemd worden.
Last but not least. Alle elektrische auto's zijn lelijk!. Heb je als ontwerper een prachtige slanke koets ontworpen, komt de techniek je verplichten om hem aan de onderkant minstens 20cm te verhogen. :-(
Groeten,
Olof