Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Gezocht: Originele Mazdaspeed achtervleugel
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 06-01-2015 19:56
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een originele Mazdaspeed vleugel ( liefst in de kleur winning blue metallic :P )

Mocht je deze niet bezitten maar echter wel een adres/website hebben waar deze te koop is dan hoor ik dit graag!

Alvast bedankt :)
- Van chris (Deelnemer) [nl] op 28-01-2015 16:32
http://www.bodykits.com/Razzi/Spoilers/Painted-Blowmold-ABS-OE-Factory-Style-Wing-_-P20514P/569186/

Dit is niet een originele mazda speed maar misschien heb je er iets aan.
Bij het bestellen kan je de gewenste kleur code opgeven.

Chris
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 07-02-2015 20:10
De afgebeelde spoiler is (helaas) de Amerikaanse OEM spoiler, niet de 2-delige Mazdaspeed vleugel die ik bedoelde.

Maar toch bedankt Chris! :)
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 09-02-2015 09:15
Ik kan er wel aan komen, maar het is niet echt een goedkope spoiler. Zou eventueel gespoten - ongespoten en in carbon versie te pakken kunnen krijgen. Maar als nadeel bij die laatste is dat er een naad 'zichtbaar' is omdat de boven en onderkant twee losse carbon stukken waren die de fabrikant dan op elkaar smelt of lijmt (geen idee hoe ze dat doen).

De carbon spoiler is voorzien van een blanke lak laag.
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 15-02-2015 13:18
Wat is "niet echt goedkoop"? :P

Bij ongespoten en carbon ga ik helaas wel twijfelen of het een echte betreft, aangezien Mazdaspeed geen ongespoten of carbon versie maakt.

Deze spoiler is namelijk mede zo duur omdat hij op kleurcode wordt geleverd en is getest in een windtunnel op downforce.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 15-02-2015 19:41
Ik moet het even vragen wat de huidige prijs is bij de leverancier, ook of ze origineel zijn. Ik meen mij te herinneren dat ik er voor ~700,- aan kan komen. Ik zal even contact opnemen met de leverancier of die nog aan deze spoilers kan komen.

Ik vraag me wel af of de downforce verschild tussen een replica en een originele.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 18-02-2015 22:35
Ik heb antwoord van mijn leverancier. Ik heb replica Mazda Speed spoilers te pakken, maar ook de originele. De originele is alleen beschikbaar in twee kleuren (27B 'Winning blue' en 25D 'White pearl'). Kost wel een magere ~€2000,- incl verzending, het is maar wat je wilt natuurlijk. Als je meer wil weten hoor ik het wel van je!
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 19-02-2015 19:27
Mocht ik ervoor kiezen dan zal het toch echt een originele moeten worden, replica's zijn vaak helaas slecht passend en moeten ook nog worden bijgewerkt en gespoten en zelfs dan is het resultaat maar middelmatig (ben je waarschijnlijk bovendien bijna net zoveel kwijt als voor een originele), dus dan maar gelijk duur :p

Op het moment heb ik alleen even geen slordige 2000 euro over wegens de aanschaf van diverse performance onderdelen, echter zal ik het in gedachten houden voor een later moment. In ieder geval alvast hartelijk dank voor de hulp :)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-02-2015 19:54
Ieder z'n hobby en het mag geld kosten maar €2000 voor een spoiler is toch gekkenwerk?
- Van Michael Z (SuperForumposter) [nl] op 04-03-2015 18:14
Inderdaad een extreem bedrag voor een spoiler, maar wel echt getest op nuttige werking (niet zomaar cosmetisch en zulk research kost veel) en bovendien niet in de EU te krijgen en dus vrij uniek.

Maar wie weet....op een dag....misschien, een spoiler heeft nu echter helemaal geen prioriteit voor mij. Performance wel.
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 05-03-2015 06:50
Ik hoor wel wanneer je geinteresseerd bent.
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Gezocht: Originele Mazdaspeed achtervleugel

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill