Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Probleem handrem
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 23-09-2014 12:21
Sinds kort blijft mijn hamdremlampje af en toe branden als ik rij. Naar mijn weten is het knopje onder de handrem goed aangesloten. Zijn er nog andere sensoren die aangesloten zijn op het lampje?

Mvg
Mvg,
Rinesh
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 23-09-2014 14:47
Op de heenweg bleef hij branden en op de terugweg was hij uit. Snap er helemaal niks van...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-09-2014 08:15
Ik heb dat met mijn RX-8 ook gehad, bij mij was het zelfs standaard aan het worden.
Vuiltje 1 van de sensoren werd mij toen verteld. Geen idee welke. Mijn dealer zei dat de RX-8 A: heel veel sensoren heeft en B: veel geplaatst op domme plaatsen waar veel stof en remstof bij kan komen.
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 24-09-2014 08:29
Het handremlampje brandt ook als het remvloeistofniveau te laag is. Dit even controleren dus.
- Van PayDay (Powerposter) [nl] op 24-09-2014 08:30
Waarschijnlijk had Casper het abs-lampje aan. Hiervan zitten de sensoren inderdaad in de wielnaven.
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-09-2014 15:18
Mijn remvloeistof is op pijl. Zitten er alleen sensoren/connectors voor het lampje bij de koelvloeistof en onder de handrem? Misschien dat het helpt als ik deze connectors schoon maak.
Zal ik een van deze dagen proberen.

mvg,
Rinesh
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-09-2014 18:35
Citaat werkt even niet maar @Payday:

Bij mij brandde het handrem lampje inderdaad i.c.m. het ABS lampje. Beiden dus...
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-09-2014 21:07
Oke. Nee bij mij is het echt alleen het handremlampje. Het rare vind ik dat het af en toe gebeurd. 9 van de 10 keer werkt hij wel correct.
En af en toe start hij met het lampje aan en na een tijdje rijden werkt hij weer correct.
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 18-10-2014 06:54
Al iets gevonden?
Heb je al eens naar de staat van je remblokken gekeken?
Als die bijna versleten zijn gaat er meer remolie naar de remklauwen, dus check zoiso je niveau van het remvloeistof.
Dus als er een beetje te weinig in het reservoir zit en je remblokken zijn aan het verslijten is er niets aan de hand, dat is compleet normaal.
Je kan er een beetje remolie bijdoen, maar denk eraan als je de remblokken vervangt. check dan zoiso remleidingen en koppelingscylinder op lekkage (gewoon voor zekerheid).
Daarom gaat je lampje handrem normaal af en toe branden, omdat de sensor in het reservoir meet dat er te weing is, bijvoorbeeld bij remmen / scherpe bocht / steile berg.
Of je sensor aan de handrem zelf is stuk, maar dan zou ie constant moeten branden
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-10-2014 20:47
nog niks gevonden. Heb het niveau van de remvloeistof en de sensor gecheckt. Geen problemen daar. Ik denk dus dat het inderdaad aan de remmen zelf ligt. moet deze nog checken
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Probleem handrem

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill