Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / nieuwe rx-8 ?
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 17-08-2014 15:04
http://www.autoweek.nl/nieuws/28719/opvolger-mazda-rx-8-in-maak

staat ook een stuk van mazda in de autoweek van deze week. Nr 33
de wankel motor komt terug ...mooi !!!
- Van Mellie (ForumGeweldenaar) [nl] op 18-08-2014 11:27
Dit is goed nieuws,

Toyota  is ook al bezig met de FT-1 Concept en Mazda kan dus niet achterblijven.
Ik denk dat dit wel de opvolger van de rx7 gaat worden en een 2-zitter wordt.

Mazda heeft aangegeven dat ze een stabiele verkoop van minimaal 100.000 per jaar moeten halen om het kosten rendabel te houden.

Als je weet dat van de rx8 in 10 jaar tijd maar 192.000 over de toonbank zijn gegaan wordt dit een behoorlijke uitdaging.
Dit gaat alleen werken als Mazda het brandstof en olie verbruik sterk weet terug te dringen.

Ik denk dat er bij de aankoop ook wel een voorlichting cursus mag worden gegeven ,daar het naar mijn idee
veel blokken kapot zijn gegaan door het niet goed onderhouden(het veelal uitzetten na korte ritjes/koude motor zal hier zeker aan bijgedragen hebben,is mij ook wel eens overkomen in mijn begin dagen he martijn ;)
hierdoor heeft de wankel wel een onbetrouwbaar imago opgelopen terwijl het eigenlijk bij de bestuurder lag.

Hoewel 300 PK goed klinkt vind ik het toch wel wat magertjes aangezien er 10 jaar terug al 230 PK werd uitgeperst
De sprint 0 naar 100 zou toch binnen de 5sec mogen gebeuren.

Verder zie ik wel weer een interessante olie discussie topic los barsten :)
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 18-08-2014 12:33
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het 300pk zonder turbo zou worden!
Da's toch wel netjes hoor.
De 1.6 wankel zou ook meer koppel hebben.
Als ze dan meteen ervoor zorgen dat een evt turbo meer effect heeft als op de renesis motor (betere uitlaat poort flow), dan wordt het een RX7 motor op steroiden! :)

Het nieuwe MX5 onderstel ziet er toch wel fraai uit, als dat de basis wordt zal de wegligging ook wel netjes zijn.
Fiat gaat dit onderstel ook gebruiken voor een roadster/cabrio.
Versnellingsbak evt nog naar achteren en dan is het helemaal cool.

Nu maar vast gaan sparen, zal wel een duur karretje worden...
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 18-08-2014 15:04
Dat bericht komt om de god weet hoeveel tijd terug naar boven. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten en afwachten of het zo zal zijn.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-08-2014 06:45
Het onderstel van een MX5 is niet geschikt voor 300+pk.
Daarom zou er gebruik van het RX8-onderstel worden gemaakt.
Een 2-zits RX7 is zeer voor de hand liggend aangezien de RX8 meer een experimentje was, namelijk een lichte 4-zits sportwagen.

Ik hoop wel dat ze het gewicht van de nieuwe RX7 laag kunnen houden anders heb je niets aan 300pk.

Verder is het nooit door Mazda ontkent en samen met de trots en traditie van die "gekke" Japanners zou het zo maar zo kunnen zijn dat we een 50th anniversary-model krijgen.
Dat past gewoon helemaal in het plaatje.
Het zou mij niks verbazen en ben reeds geld aan het reserveren.

Grtz Dennis.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / nieuwe rx-8 ?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill