Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Slecht starten, compressie
- Van rx-8driver (Deelnemer) op 14-06-2013 07:37
Ik heb ondervonden dat mijn rx8 heel moeilijk wil aanslaan soms niet en moet ik effe wachten eer ik terug kan proberen starten. de garage zei nu dat het mss met de compressie heeft de maken, hij heeft net groot onderhoud gekregen en 4 nieuwe bougies. Nu moet ik wachten op een meettoestel eer ik terug naar de garage kan 
Mijn vraag is nu wat gaat da spelleke mij weer kosten als het toch te maken heeft me de compressie ?!!

Mensen die uit ervaring spreken ??
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 14-06-2013 12:16
Beschikt je RX-8 over de nieuwe startmotor met meer vermogen? Anders hoef je waarschijnlijk alleen de startmotor te vervangen. Een klusje dat je zelf kunt doen, zie maar elders op het forum. Volgens mij heeft Dennis er een DIY topic over geschreven.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 14-06-2013 15:01
Graag ook iets meer informatie geven,  km-stand en zijn bij het grote onderhoud ook de bobines gedaan en de bougiekabels?
Is het alleen met warme motor of ook met koude motor?
- Van rx-8driver (Deelnemer) op 14-06-2013 17:37
Maakt niet uit warm of koud heb het al bij warme en koude moter voor.
Alleen bougies en groot onderhoud das al da vervangen is.
Km102459
- Van rx-8driver (Deelnemer) op 14-06-2013 17:38
Ik denk dat de Standaard startmotor er nog inzit
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 14-06-2013 17:44
correct me if i'm wrong, maar volgens mij is een snelle diagnose voor compressie verlies slecht starten bij warme motor, en dan bedoel ik ook echt heel slecht starten.
ik denk dat het tijd wordt om ook de bobines en de bougiekabels maar eens te vervangen.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 14-06-2013 19:07
En dan zelf op internet bestellen en zelf vervangen. Is een vrij makkelijk klusje en het spaart je handen vol geld!
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 04-07-2013 16:17
de seals zijn gewoon versleten. ik heb ze bij hoebeke laten vervangen met de bobienes en je kent de auto niet meer terug.
ik had geen komplete motor revisie omdat de rotoren en de rest nog goed was. vandaar dat ik eren halve revisie heb gedaan. maar nu rijd ie pas lekker en kan ik overal effe kort stoppen zonder dat ie niet meer gelijk wil aanslaan
- Van freggel (Deelnemer) op 15-08-2013 15:27
Hey nelson mag ik je even vragen hoeveel het vervangen van de seals u gekost heeft want ik zit met hetzelfde probleem blijkbaar en zou graag weten aan wat ik me ongeveer mag verwachten van kostprijs.
Mvg freggel.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Slecht starten, compressie

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill