Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Waarschijnlijk gloednieuwe motor
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 18-02-2013 14:40
Hallo heb waarschijlijk hetzelde probleem als forum lid FricoRico.
Ik heb me auto zaterdag ook naar deze garage Hoebeke gebracht ik heb zo tehoren het welbekende compressie probleem.
Want de motor viel bij mij ook al uit na 5 minuten stationair lopen.
Hij gaat er deze week mee aan de slag en ik hoop dat de schade meevalt want als ik de kosten van FricoRico zie schrik ik me echt kapot.
Heb hem zelf nu 3 jaar heb hem gekocht met 60 duizend km en staat nu een 10000 km op.
Het is ook een beetje me eigen schuld reed er mee naar me werk terwijl ik er maar 2 km van me huis is.
Heb hem eerst naar de Mazda dealer gebracht in Spijkenisse en daar is bijna alles al vervangen behalve de motor zelf.
Maar het probleem was daar nog niet mee opgelost en dat heeft me ook al rond de 1800 euro gekost en toen deed die het nog niet.
Heb er echt spijt van dat ik me RX-8 niet gelijk naar Hoebeke had gebracht.
Is het altijd zo dat ze er een nieuwe motor in gaat of kan het ook wat anders zijn?
Misschien domme vraag maar ik heb niet zoveel verstand van het motorblok enzo.

Gr yael
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 15:00
De zwarte? Die heb ik zien staan volgens mij.

Tja het kan ook iets anders zijn hoor, maarja als alle andere dingen al vervangen zijn...
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 18-02-2013 15:10
Ja het is die zwarte HP
Ja de bobines/kabels en bougies zijn pas vervangen.
Ja ik hoop dat ik deze week meer weet.
Want hij stond al 3 maanden stil is ook ook niet echt goed natuurlijk en ik wil er zo graag weer in rijden.
Gelukkig had ik hem net de aanhanger opgereden toen me rx8  weer uitviel. (na 5 Minuten)
Maar klopt dat een nieuwe motor 4200 euro kost inclusief montage?
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 18-02-2013 15:38
Ik hoop voor je dat de schade meevalt en er een revisie kan plaatsvinden, volgens mee scheelt dat aanzienlijk in de kosten.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 15:50
Revisie was iets van 2500,- volgens mij... pin me d'r niet op vast. Is wel ergens op het forum te vinden.

Als je een oude startmotor hebt kan dat de startproblemen verklaren, zelfs met nieuwe ontsteking. Het uitvallen kan wellicht aan een defecte sensor (lambdasonde ofzo) liggen. Maar wellicht zijn de seals gewoon versleten... even afwachten maar. Hoebeke krijgt het wel opgelost ;)
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 18-02-2013 15:50
Thx ja hoop ook dat het meevalt.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 15:52
Overigens zijn de regelmatige stukjes van 2 km niet echt goed voor je auto nee...

Zoiets zou je met een normale auto al niet moeten doen...
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 18-02-2013 16:10
Nee is ook echt slecht ga het ook niet meer doen.
Alleen jammer dat ik er op deze manier achter moet komen.
Maarja moet dan denk ik toch maar een scooter kopen.
- Van Matex (ForumPro) op 18-02-2013 16:24
Wat dacht je van fietsen.
Dat is beter voor je fysieke toestand.
En is redelijk voordelig.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 19:21
En 2km fietsen kost je 10 seconden meer dan met de auto.
- Van Matex (ForumPro) op 18-02-2013 20:45
Afhankelijk waar je kunt parkeren.
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 19-02-2013 08:58 Edited 19-02-2013 09:12
Ja fietsen is inderdaad een optie maar dan alleen voor in de zomer ;).
Hoop dat ik vandaag wat meer hoor.
En denk ook inderdaad dat er een ouwe startmoter in zit volgens mij nog niet vervangen (misschien vorige eigenaar) die sensor die is ook vervangen bij de dealer in spijkenisse want die gaf wel een storing maar dat was het blijkbaar niet.
Maar als ik zo een beetje het forum afspeur dan denk ik echt dat ik ook het compressie probleem heb want anders valt die ook niet uit als ik aan het rijden ben.
En me RX8 trilt ook  heel erg trillen bij stationair draaien van de motor daar ben ik dan al voor bij de dealer geweest in spijkenisse toen hadden ze me bobines/kabels vervangen en de bougies.
Maar had het er ook al over gehad bij Hoebeke en die zeiden al dat dat het eerste teken kon zijn voor het compressie probleem.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 19-02-2013 10:58
het erge trillen kan ook door de motor steunen komen, deze willen het namelijk ook nog wel eens begeven.
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 19-02-2013 13:30
Nou hoop niet dat ik dit allemaal heb want dan word het echt een duur geintje.

.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Waarschijnlijk gloednieuwe motor

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill