Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / compressie tester
- Van mzrenzo (Beginner) [nl] op 21-01-2013 20:24
goede avond , ik ben op zoek naar een compressie tester voor mijn rx8 , ik zou willen dat hij aan de volgende eis voldoet ,
dat hij bij elke meting de hoogste druk digitaal opslaat zodat ik terug kan kijken welke waarden ik wanneer gemeten heb ,

welke zou ik het beste kunnen nemen en waar zou ik die kunnen kopen?

ook wil ik graag de ruwheidswaarde RA en RT weten die de carters zouden moeten hebben voor een juiste oliehoudende/smerende carterwand.
kent iemand een bedrijf die de aluminium carters op kan spuiten en uit kan draaien?

iemand mij hieraan helpen?
- Van Matex (ForumPro) op 21-01-2013 21:23
Zeker uit de kwaliteits wereld?

Een compressie meter (met de door jou geformuleerde eisen) zal een klein vermogen kosten.
Waarom denk je dat veel Mazda dealers zo'n meter zelf niet eens in hun werkplaats hebben.

Het demonteren opspuiten en nabewerken kost een veelvoud van het aanscaffen van een nieuw rotorhuis.
Alleen het nabewerken (juiste geometrie-programmeren-tools-opspanmal-machining-meetmiddelen) al kost een vermogen.
En garantie tot het het moment van starten.
Mijn inziens niet aan beginnen.
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 22-01-2013 21:21

>
> Het demonteren opspuiten en nabewerken kost een
> veelvoud van het aanscaffen van een nieuw rotorhuis.
> Alleen het nabewerken (juiste
> geometrie-programmeren-tools-opspanmal-machining-meetmiddelen) al kost een
> vermogen.
> En garantie tot het het moment van starten.


Euuhhh?????????? ik dacht dat wel iets van techniek wist maar......dit
- Van mzrenzo (Beginner) [nl] op 28-01-2013 18:12
ik weet dat het prijzig is , maar stel nu dat het blok 24/7 moet draaien en voor industrie gebruik word ingezet , dan is het belangijker dat het blok zo lang mogelijk loopt ,
hetzelfde geldt voor de compressie tester , met een normale compressie tester kan ik geen digitale piek waarden meten en onthouden .

weet iemand mischien waar ik goedkoop , (dus niet bij de mazda dealer) speciaal gereedschap kan bestellen, hierbij doel ik vooral op een vliegwiel en startkrans stopper .
- Van Bastie-aan (Beginner) [nl] op 30-01-2013 13:35
Daar heb je niet echt een aangekochte tool voor nodig. Het starterkrans zit op het vliegwiel gekrompen
Als je zelf van een strip metaal een plaatje maakt met wat "tanden" en deze vastzet op de boutgaten waar de
Versnellingsbak ip de motor gemonteerd zit ben je klaar.
Luchtsleutel is met demonteren ook wel voldoende. Monteren is iets minder nauwkeurig met een luchtsleutel.

Waarom wil je de motor zo "optimaliseren?"
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 30-01-2013 14:55
Ik vraag mij inderdaad af waarom en als het voor industrie gebruik waar het blok 24/7 moet lopen waarom dan een wankel motor?
- Van mzrenzo (Beginner) [nl] op 05-02-2013 18:37
waarom een wankel motor, heeft veel voordelen , maar als hoofd voordelen:
*maximaal koppel blijft (redelijk) behouden ,
* 90% minder draaiende delen ten opzichte van de zuiger motor. (dus ook minder trillingen)
* betere warmte afvoer over de gehele behuizing ten opzichte van de zuiger motor.
* geschikt voor bio gas en voor waterstof als brandstof

dit zijn een paar voordelen , natuurlijk zijn er ook nadelen ten opzichte van .
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 05-02-2013 20:06
punt 1 kan ik snappen maar begin mij dan wel af te vragen bij welk toerental de motor gebruikt gaat worden, max koppel tussen 5 en 6 duizend toeren.
punt 2 kan ik mij iets in vinden, hoewel, er ook al 4/6 cilinders die trillings vrij lopen (triumph motor loopt zo trillings vrij dat een muntje op zijn kant blijft staan)
punt 3 vraag mij heel erg af of dit klopt, denk hierbij ook aan de hogere bedrijfs temperatuur van de wankel motor.
punt 4 welke motor is tegenwoordig niet geschikt of niet geschikt te maken voor de brandstoffen? ook de renesis motor moet behoorlijk aangepast worden voor waterstof (injector plaatsen in het rotor huis)

denk hierbij dan ook meteen dat Mazda al heeft toegegeven dat de motor het rendabelst is rond de 2000 toeren. maar mijn grootste punt van twijfel is de betrouwbaarheid.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-02-2013 15:10
Een Rotatiemotor heeft maar één voordeel en dat is het specifiek vermogen (vermogen per kg motorgewicht).
Dus uitermate geschikt voor raceauto's en vliegtuigen waar gewichtbesparing zich onmiddelijk vertaalt in prestatieverhoging.
De vele nadelen zullen het voordeel helaas gauw teniet doen (verbruik, betrouwbaarheid).
Dat een Rotatiemotor 90% minder draaiende delen heeft is niet waar, het heeft 30% minder BEWEGENDE delen.
Waar wil je de motor trouwens voor gebruiken?

Grtz Dennis.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / compressie tester

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill