Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / kees hoebeke
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 02-12-2012 13:30
Hallo, weten jullie soms of kees ook mappen kan schrijven voor de rx8 als er een turbo ofzo word gemonteerd.
Ik heb gezien dat hij voor zijn 4rotor met een microtech ecu werkt.
Maar toen ik hem vroeg of hij de orginele ecu kon herprogrammeren toen zei hij dat hij dat niet kon.
Ik denk ook dat hij daarvoor niet het juiste toestel heeft. Want met een cobb accesport is dat wel mogelijk om mappen te schrijven en te installeren op een orginele ecu.
Wat ik me nu afvraag is als hij een microtech ecu kan tunen moet hij dat toch ook kunnen met de orginele ecu als ik hem die accesport bezorg met de benodigde software. 

Weten jullie soms meer?

MvG Jonas
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 02-12-2012 20:39
Ik denk dat je hier ons niet om moet vragen maar gewoon de kortste en makkelijkste weg moet bewandelen.
Bel Hoebeke hierover op en stel hem deze vragen.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-12-2012 06:47 Edited 05-12-2012 06:49
Het kunstje van het aanpassen van de ECU is een bedrijfsgeheim van Mazda. Het aanpassen van fuelmaps is daar onderdeel van. De dealercomputers hebben deze voorziening gewoon niet volgens mij. En diegenen die het deels ge-reverse engineered hebben vragen er vast een leuke prijs voor.
Men is ongetwijfeld bang voor allerlei claims als gevolg van schade door het eigenhandig experimenteren met de ECU. Nu is dat in de praktijk bij de RX-8 natuurlijk helemaal niet zo'n probleem omdat die motoren ook zonder prutsen aan de ECU wel voortijdig overlijden, maar toch.
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 09-12-2012 14:55
Als je de accessport al hebt, waarom doe je het dan niet gewoon via MazdaManiac op het US forum. Zo duur is het niet en de kwaliteit is goed. Voor sommigen misschien een raar systeem van werken maar ik ben er tevreden van.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 10-12-2012 12:14 Edited 11-12-2012 00:56
Het probleem is knet dat ik die persoon niet goed vertrouw. Hij is wel goed in tunen.
Maar ik ken 2 gevallen met personen die hadden betaald voor een turbo upgradekit (2000€)maar ze hebben de kit nooit ontvangen.1ne van frankrijk en dan nog 1ne van luxemburg.
En op het US forum zijn er ook veel mensen het vertrouwen in hem verloren door slechte klanten service. Ze hebben hem zelf van het US forum af gesmeten.Moest ik weten dat hij mij een goede service geeft,ik zou direkt met hem zaken doen.
Hoe was jouw ervaring met hem? Duurt het lang voor je de eerste map krijgt?
En voel je het verschil goed door die custommap qua optrekken enzo?
Want ik heb zelf al een mail naar hem gestuurd een maand geleden maar nog altijd geen antwoord. Da zegt voor mij al genoeg.
Ps. Ik heb nog geen accessport maar ik wil mij ene aanschaffen.
Maar het probleem is dat cobb ze zelf niet meer verkoopt. Ik denk dat easytuning.gr ze ook verkoopt. En dan mazdamaniac ook nog.

Knet kan jij mij het emailadress van mazdamaniac geven aub? Ik weet niet zeker of ik het juist mail adres heb.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 11-12-2012 01:09
Ik heb naar kees gebelt in rilland.
En hij zei dat hij ook mappen kan schrijven voor ecu's. Ik moest juist de benodigdheden hebben.( wideband meter, accessport + tuning software of andere programmeerbare ecu vb adaptronic)
Mischien ga ik voor een stand alone ecu de adaptronic. Ik weet het nog niet goed.
Want een turbokit komt er zeker op in de toekomst. :-)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / kees hoebeke

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill