Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Start ineens niet meer :(
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 28-10-2012 10:27
Vrijdag nog leuk ritje achter de rug gehad, wil ik hem vandaag terug starten....  Niets buiten een raar geklik ...  Men instrumenten lichten normaal op, radio werkt perfect tot dat ik de koplampen wou testen.... Ze gaan ook mooi aan maar dan valt men radio weg :( lichten uit, radio terug aan.... Morgen keer naar garage bellen maar wou hier toch al eens horen of er iemand dit al heeft meegemaakt
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [jp] op 28-10-2012 10:28
zekeringen nagelopen?
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 28-10-2012 10:37
Tot zover ik het ken, klopt alles. Direct de schoonpapa nog is laten kijken
- Van anwb-ray (Deelnemer) [nl] op 28-10-2012 10:42
Accu overleden?
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 28-10-2012 10:52
Dacht ik eerst ook maar dan werkt er nx meer van radio of verlichting normaal gezien
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-10-2012 11:25
Is toch echt een lege accu. Heeft nog net genoeg stroom voor radio of koplampen, maar niet allebei tegelijk. Genoeg stroom om de solenoide van je startmotor te activeren (de klik), maar niet om hem te laten draaien.

Succes,

Olof
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 28-10-2012 11:29
Hmmm toch wel raar dat die zo ineens de geest geeft dan, maar merci voor de hulp. ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-10-2012 12:46
Tja het is wel opeens een stuk kouder geworden. Dat vinden accu's niet fijn.
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 28-10-2012 13:15
Inderdaad dat vindt ie duidelijk niet tof, tijd voor vervanging dus  :)
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-10-2012 13:55
Het kan zo maar op elk moment gebeuren als de accu op leeftijd is.

Ik maakte met mijn vorige auto (MX-3, accu 5 jaar) een keer een lange rit, warme motor, hartje zomer. Onderweg een kwartiertje gestopt voor een patatje. Daarna dezelfde verschijnselen als bij jou, alleen een klik, radio en zwakke koplampen. Wegenwacht erbij. Alle circuits doorgemeten en OK bevonden, maar de accu had in dat kwartiertje inwendig kortsluiting gemaakt en de geest gegeven. Wegenwacht heeft nieuwe accu voor me gehaald en gemonteerd. Probleem opgelost.

Olof
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 28-10-2012 19:03
Accu is er even uitgehaald, was idd compleet leeg... Nu aan het opladen en zien of ik hem opnieuw aan de praat krijg..
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 31-10-2012 19:10
die accu is voor de pieren, best een nieuwe steken voor je ergens in panne valt ;)
dat geklik btw is je startrelais
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Start ineens niet meer :(

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill