Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Gezocht: montage(draag)plaat v.d. bobines........ GEVONDEN
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-08-2012 16:00 Edited 19-08-2012 16:03
Gaarne prijsopgave.
Betreft levering naar Rex-bezitter Duitsland.
Graag opgave e-mailadres voor contact.
bvd, Ruud
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [jp] op 19-08-2012 16:03
Ik heb in nederland begin dit jaar nagevraagd voor een montageplaat met ventilatie om de levensduur van de bobines te verbeteren. deze was helaas niet te leveren. dus ik denk er nu aan om er 1 zelf te (laten) maken
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-08-2012 16:12
frozenlips:

> Ik heb in nederland begin dit jaar nagevraagd voor
> een montageplaat met ventilatie om de levensduur
> van de bobines te verbeteren. deze was helaas niet
> te leveren. dus ik denk er nu aan om er 1 zelf te
> (laten) maken


Je kan de bobines beter isoleren door een laag hittebestendig materiaal (z.g. "Keramikband" c.q zelfde materiaal om uitlaten te isoleren) tussen bobines en draagplaat aan te brengen; zie link: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=16808;hl=hittebestendig

........geboorde gaten laat n.l. te veel hittestraling van de motor door denk ik..........
Ik heb zelf een dubbele laag hittebestendig keramisch vezelmateriaal/band (dikte 2x2mm; lxb = 200x100 mm) onder de spoelen aangebracht, welke de spoelen ruimschoots afschermen (ook zijkanten); hitte-bestendig tot 1260 gr. C; enorme isolatiewaarde; inkl. 3mm verhoging van vastzetpunten spoelen, omdat ze anders bij aandraaien verwringen...........dergelijke tape wordt ook (in smalle uitvoering) vanwege thermische isolatie om raceuitlaten gewikkeld.........
http://cgi.benl.ebay.be/Keramikband-Thermoband-Hitzschutzband-200mm-1260-C-Neu-/120458800052
NB. Heb hetzelfde materiaal ook in de accu-bak aangebracht {waarin GSM-accu (Exide Maxxima 900DC-deep cycle) zit welke in principe warmtegevoeliger is} om accu iets meer af te schermen van stralingshitte motor..........overigens heeft de accubak zelf van fabriekswege een versluchtinlaat zijdelings t.p.v. de grille en moet er een luchtcirculatie-ruimte in accubak vrij gehouden worden ter koeling accu.

mvg, Ruud
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [jp] op 19-08-2012 16:49
thanks!
iets wat ik gemakkelijk kan aanbrengen zo te lezen wanneer ik weer terug ben :)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-08-2012 20:05
rudolphw:

> Gaarne prijsopgave.
> Betreft levering naar Rex-bezitter Duitsland.
> Graag opgave e-mailadres voor contact.
> bvd, Ruud


GESLOTEN
(Reeds voorzien/bedankt)
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Gezocht: montage(draag)plaat v.d. bobines........ GEVONDEN

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill