Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / De kick is eruit
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 12-08-2012 12:14
Hello Rexisten,

Mijn Rex heeft last van lusteloosheid;

Loop door naar de redlijn maar zo zonder kick, ook het geluid is een stuk matter.
Geen waarschuwingslampjes, en loopt netjes normaal gedrag in lage toeren.

Ik heb al het e.e.a. gelezen maar kom op twee mogelijke oorzaken. Cat. of Bobine, bougies, kabels uit.
Inlaat kant al gecontoleerd en schoongemaakt, geen verschil.
Iemand nog meer opties?

Alvast bedankt.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 12-08-2012 15:12
Uit je verhaaltje kan ik maar 1 ding concluderen, je hebt op het forum mogelijke oorzaken gevonden maar die check je niet?
Ik zou dus beginnen met het controleren van de genoemde puntjes, de Cat. los halen kijken of die verstopt zit.
Daarna zou ik beginnen met de bobines te controleren, even het flexibele stuk van je inlaat los halen en je kan vrij makkelijk bij de bobines.
kijk dan vooral aan de achterkant van de bobines of deze wit beginnen te kleuren, of meet ze gewoon door.
Als je iets van de ontsteking vervangt zeg ik wel doe het goed en vervang alles (bobines, kabels en bougies).
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-08-2012 18:56 Edited 13-08-2012 19:05
Wanneer je bobines van de leading kapot zijn merk je dat zeer zeker.
De bobines van de trailing zul je niet merken maar dienen wel te werken.
Bougiekabels werken wel of helemaal niet, lijkt me dus wel in orde evenals je bougies.
Een verstopte cat zou idd het probleem kunnen zijn.
Daarna zou je nog kunnen kijken of de extra luchtinlaten wel open gaan (en de solenoids die op vacuĆ¼m  werken) maar weet niet of je dat zelf kan checken.

Grtz Dennis.
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 15-08-2012 19:02
Dank voor de tips, en inderdaad ik heb niet alle mogelijke oorzaken gecontroleerd.
Een Cat los schroeven liggend onder de rex zal niet zo makkelijk zijn als het op papier staat. :-)
Morgen gaat de Rex in verder onderzoek

Ik laat weten wat de diagnose was.
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 16-08-2012 14:01
mmmmm, er vallen allemaal grijze stukken keramiek uit de uitlaat.
Idd de Katalysator. Morgen komt de nieuwe binnen, best duur zo'n ding.....zeker als je het bij de Dealer vraagt.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-08-2012 15:53
Oei!!! Sterkte,

Olof
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 17-08-2012 19:46 Edited 18-08-2012 06:43
Balen, katalysator niet binnen. Moest op de plank liggen, plank leeg. Bestellen in de UK, duurt een paar dagen.
Kat leeg gehaald, de kick is terug....gelukkig. Rijdt prima, geen check engine. Geluid lijkt me wat donkerder.

Volgende week kat plaatsen, maar ik houd de lege variant je weet nooit waar het goed voor is.

Smile is back on my face.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / De kick is eruit

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill