Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Duurtest RX-8
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 06-08-2012 08:32 Edited 06-08-2012 08:35
Afgelopen week ben ik met met de RX-8 naar Polen geweest. Twee keer een reis van iets meer dan 900 kilometer.
Ik had de auto zwaar beladen. Kofferbak vol met gereedschap en de achterbank vol met tassen en slaapgerei en mijn zoon in de bijrijdersstoel.

Bevindingen heenreis:
Was even wennen aan de zware belading, voelde wat anders en daardoor onwennig.
Het was erg druk met veel vrachtverkeer en een tweetal dikke files, desalniettemin heb ik de reis voltooid binnen 9 uur.
Hard gereden? Ja een paar keer, tot mijn koelvloeistof lampje ging branden (boven de 180 km/u).
Onderweg nog wat koelvloeistof bijgevuld, maar dat gaf geen soelaas. Het lampje ging steeds weer branden boven de 180 per uur.
Kruissnelheid 140 á 150 km/u gereden en kwam erg relaxed in Polen aan. Veel harder kon ook niet vanwege de drukte.
In Duitsland 1:8 en in Polen 1:7,5 gereden. Niet slecht.

Bevindingen terugreis:
Voor ik wegging heb ik nog mijn koelvloeistof niveau gecheckt en heb ik er nog wat koelvloeistof bij gedaan. Onderweg geen waarschuwingslampje meer gehad.
Het was veel minder druk, maar kreeg wel te maken met een lange file en veel wegwerkzaamheden. Ik heb er 5 minuten langer over gedaan dan de heenreis.
Voor ik weg ging heb ik het oliepeil nog gecontroleerd, maar moet dat niet goed hebben gedaan want bij Berlijn ging mijn olielampje branden en ben direct gestopt en heb er een liter olie bij gedaan.
Daarna geen enkel probleem meer gehad. De auto liep als een zonnetje en ik heb op de stukken waar het kon regelmatig boven de 200 per uur gereden.
Hoe dichter bij huis des te harder heb ik gereden en de motor hield zich geweldig en liep als een zonnetje. Tanken en meteen weer starten leverde geen enkel probleem, elke keer weer starten en lopen.
Op de terug weg was mijn verbruik in Duitsland ongeveer 1:7,4
Ondertussen staat de kilometerstand van de Rex boven de 114.000 (eerste motor).

Het is echt een geweldige auto met fantastische rij eigenschappen en ik hoop er nog lang van te kunnen genieten.

Groet,
Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-08-2012 11:13
Leuk, om je ervaringen te vernemen.......bedankt.
mvg, Ruud
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-08-2012 12:14
Fijn om dit te lezen.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-08-2012 08:55
Niks bijzonders dus.
Het is gewoon een betrouwbare auto.
Laat je vooral niet meeslepen door alle discussies die bij problemen opduiken.
Alle problemen verschijnen op fora maar er rijden ook zat auto's rond zonder problemen waarvan hier akte!
Mooi man!

Grtz Dennis.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 07-08-2012 11:11
Je hoort eerder de negatieve verhalen dan de positieve ;-).... Zo gaat het altijd.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 08-08-2012 01:18
Eh .. ik begrijp iets niet goed.
Toffe Peer vertelt hier toch 2 problemen ?
Koelvloeistof en olie.

Ik heb vorige maand ongeveer evenveel kms gereden met mijn andere auto, maar daar heb ik deze problemen niet mee hoor. Net zoals die er niet zijn met 99.9% van de auto's op de markt.
Waarom blijven sommigen hun ogen sluiten voor de problemen die er wel echt zijn ?
Ik hou van mijn RX-8, maar ik voel me niet te goed om toe te geven dat het niet de meest betrouwbare auto is.
Ik ben de ontkenningsfase al voorbij ..

Een hoera topic omdat er maar een paar problemen waren tijdens een reisje, dat zegt toch genoeg ?? Denk eens na.
Het algemene gevoel is hier dat je al mag blij zijn en jezelf proficiat mag wensen als je op een week 1800 km kan rijden :-S
Dat hoort een auto toch te kunnen ? Toon me eens een ander forum waarin iemand zoiets vertelt over zijn auto en het op gejuich onthaald wordt ?

Maar ja, Dennis zal zich wel weer gruwelijk ergeren aan mijn commentaar ..
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 08-08-2012 07:41
Nou laat ik het zo zeggen Dennis niet alleen, Het lijkt wel of je met de post negatiever gaat reageren! maar dat ter zijde.

Elke auto heeft zijn kwaaltjes laat ik dat voorop stellen, zo is het dat en rx-8 olie gebruikt onderling bekend hier, en ik moet zeggen dat de pijl stok aflezen soms ook niet al te duidelijk is.
Maar heeft 99,9 procent van de rex rijders niet altijd een flesje of kan olie bij zich? Dus dat olie probleem is niet echt een probleem vind ik!

Dan het koelvloeistof gevalletje, ik durf er helaas bijna om te wedden dat het hier om een defecte sensor gaat.
Dat is helaas wel een kwaaltje van de auto maar nog steeds niet 1 die je stil zet, misschien iemand die het forum niet in de gaten of niet weet dat het een kwaaltje is.
Maar over het algemeen ook niet een storing die je langs de weg zet zonder dat je verder kan.

En als ik het goed heb betekend een betrouwbare auto hebben toch een auto hebben die je van A naar B brengt en weer terug zonder dat je de ANWB of andere instantie moet bellen?
In dat geval is het een betrouwbare auto wil ik wel zeggen! net zo betrouwbaar als de gemiddelde auto!

Ik zie namelijk meer normale auto's afgesleept worden dan rexxen, nu is dat misschien ook wel logisch omdat er niet zoveel rexxen rond rijden.
Maar dan een vraag van mij aan jullie hoeveel personen zijn er al een keer afgesleept met de RX-8? En hoeveel van jullie zijn er al een keer afgesleept met een andere auto dan de RX-8?
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 08-08-2012 08:33
Ik dus wel met mijn RX-8, maar geen enkele keer met geen van mijn vorige auto's, en dat in 18 jaar tijd.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-08-2012 08:39
Hé Bartman, waarom verkoop je je Rex niet als je het toch zo'n slechte auto vindt? Dan kun je een veel zuinigere en betrouwbaardere Toyota Prius gaan kopen...
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 09:21
Nou, ik vind Bartman's reactie prima en het komt helemaal niet beledigend over, sterker nog, het is kritisch en dat mag zeker hoor!
Ben het echter ook eens met de reactie daarop:
-Olie moet je checken en moet bijgevuld worden, geen probleem.
-Koelvloeistofindicator is een bekend probleem en doet zich voor bij hogere snelheden.
Bovenstaande punten zijn voor mij geen scores in onbetrouwbaarheid, da's alles.
Onbetrouwbaarheid en ongemakken zijn twee verschillende dingen!!!
De RX heeft hem gewoon gebracht waar hij naar toe wou en ook weer terug.
Da's goed.

Ik snap best dat Bartman zijn RX8 niet weg doet, daarvoor is het een te mooie en heerlijke auto!
Hij heeft wat ongemakken maar daarvoor zou ik de auto ook niet weg doen!
Waarschijnlijk gaat hij bij mij ook nooit meer weg, net als mijn RX7 uit 1982.
Als ik er een autootje bij koop zal dat wel een zuiniger autootje worden...:-)

Grtz Dennis.
- Van Matex (ForumPro) op 08-08-2012 10:21
Pas terug van vakantie in Italie
Lekker met de vouwagen erachter gesleurt,en geen enkel probleem gehad.
de laatste 4000 Km slechts 0.75 liter olie verbruikt.
Mooi wel een tripje van 2700 Km geweest.
Tot de dag van afscheid heefd de RX me 1 keer laten staan door eigen toedoen (starten 10 meter rijden stoppen weerstarten weer 10 meter terug en weer stoppen en daar na weer willen starten).
Na het wassen onverwacht op boodschappen halen gestuurd.

1 keer laten staan op ruim 110.000 Km
Het is echt gewoon een super car

kleine dingen als updates en het tankje soms een lampje swah.

Deze Rex is het toekomstige collectors ytem.

rij nu evo, afgelopen zondag binnen 2 uur 3 stuks gespot.
bij de RX zag je er hooguit (buiten treffens) 1a 2 per/jaar
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 14:07
Ik zie echt nooit Rexen op de weg...

User 'Accel' woonde in de buurt, maar die heeft volgens mij z'n rex weggedaan ofzo? ... hij komt ook nooit meer op het forum.

Als er daadwerkelijk koelvloeistof verbruikt werd kan dat op problemen wijzen, wellicht een lekke seal.

Maar waarschijnlijk is het gewoon dat sensortje.

Ik zit nu op 133000 km zonder noemenswaardige problemen. Keer bobines vervangen, en de bougies al een paar keer (wat normaal onderhoud is)

Verbruik is hetzelfde als toen ik 'm kocht.

Wat ik wel vind is dat het een auto is waar je iets vaker de boel moet schoonmaken zoals de gasklep, harmonicabuis en luchtmassameter omdat de stationairloop nogal gevoelig kan zijn. En dat soort dingen gebeuren in de regel niet bij de dealer dus daar zul je zelf rekening mee moeten houden.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 18:29
Ik ben het toch ook wel met Bart eens!
Al zie ik het olie peilen en olieverbruik, niet als een probleem, zo is de rex nu eenmaal!
Maar ik ken betere auto,s of Mazda's dan de rex....

Groetjes M&M
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 08-08-2012 18:30
ik vandaag me bougies vervangen en ook al heb ik me rex nu 4 maanden buiten vandaag nog nooit iets gehad dus ook niet weg laten slepen (met dank aan martijn vos, want die heeft het vandaag voor elkaar gekregen om me rex weer rijdende gekregen)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-08-2012 18:37
Mooi dat de rex het weer doet!! :)

Groetjes M&M
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 08-08-2012 21:48
Melkie:

> Hé Bartman, waarom verkoop je je Rex niet als je
> het toch zo'n slechte auto vindt? Dan kun je een
> veel zuinigere en betrouwbaardere Toyota Prius gaan
> kopen...


Hé Melkie, neenee, zoals ik zei hou ik van mijn auto, ondanks de probleempjes.
Een vrouw kan ook af en toe eens voor problemen zorgen, maar daarvoor moet je ze nog niet wegdoen hee :-)
Dan zit je bij de volgende toch weer met de gebakken peren, want elke vrouw is hetzelfde op dat gebied :-P

Maar de probleempjes en ongemakken zijn er wel, en ze worden zo erg een gewoonte dat men al blij is als men er eens een tijdje geen heeft, terwijl dat toch wel de bedoeling zou moeten zijn, en dat vind ik een rare vaststelling.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 09-08-2012 11:30

> Maar de probleempjes en ongemakken zijn er wel, en
> ze worden zo erg een gewoonte dat men al blij is
> als men er eens een tijdje geen heeft, terwijl dat
> toch wel de bedoeling zou moeten zijn, en dat vind
> ik een rare vaststelling.


Toch weer hetzelfde als met een vrouw dus.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-08-2012 19:28
Mijn vrouw rijdt ook 1op 7 a 8...maar kent geen startproblemen hoor!

Grtz Dennis.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 11-08-2012 15:18
Heeft vast een nieuwe startmotor?? ;-)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-08-2012 15:59
Klopt, dat hebben veel (r)exen. :-)

Grtz Dennis.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 11-08-2012 16:29
Die van mij nog niet, vind ze namelijk veel te duur tot in verhouding wat je krijgt.
Tevens lees ik ook niet al teveel goede berichten over die nieuwe startmotor, ze zouden nogal snel de geest geven?
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-08-2012 15:50
Dennis:

> Klopt, dat hebben veel (r)exen. :-)
>
> Grtz Dennis.


;-) ;-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Duurtest RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill