Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / nieuw lid
- Van gijs (Beginner) [nl] op 02-07-2012 17:21
"nieuw lid" dat zeker, helaas nog zonder RX ;)
Ik wil, moet en zal op korte termijn een leuke RX-8 op de kop tikken. Ik heb daar wel een paar vragen over en hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.
Als ik kijk naar de meeste occasion sites valt het mij op dat er relatief weinig HP's te vinden zijn. Is dat omdat ze minder verkocht zijn of hebben die grotere kans op problemen?
Mijn budget is rond de 10k, is het überhaupt realistisch om daar een niet afgetrapte RX-8 HP voor op de kop te tikken?
En mijn laatste vraag is, waar moet ik op letten? Wat zijn de achillespezen van deze auto?

alvast bedankt!

Gijs
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 02-07-2012 18:02
Goede beslissing, 10k is realistisch maar ik zou een klein beetje hoger mikken dan kan je vaak betere op betere deals mikken. Ikzelf heb er 2 gekocht en die zijn alletwee in orde. De dingen waar ik voornamelijk op let zijn

- Staat de motor droog en draait deze lekker rond? Geen vettigheid of vuil gepruts onder de motorkap. Als je dat ziet, just walk away.

- Is er onderhoudsgeschiedenis, de Rx-8 moet tijdig onderhouden worden. Zorg ervoor en je krijgt geen problemen, maar spijtig genoeg wordt dit niet door iedereen gedaan.

- Zijn alle onderdelen origineel & indien niet, zijn de modificaties goed uitgevoerd? (ik prefereer een volledig originele, je kan zelf aanpassen maar begin liefst vanaf een schone lei)

- Wie heeft ermee gereden en op welke manier? Het is een sportieve wagen maar een wagen elke dag thrashen tot de limiet is voor niets nodig. De persoon waarvan je de wagen koopt moet er ook voldoende van weten en de knelpunten van de Rx-8 kennen. Is deze persoon betrouwbaar? Dit is voor mij zeer belangrijk en heb daar tot nu toe geen spijt van gehad dat ik hier belang aan hecht.

- Hoe staan de wielen ten opzichte van de wielkassen en carrosserie? Hangt hij over z'n wielen of staat hij mooi in z'n originele lijnen? Staat hij links en rechts gelijk? De Rx-8 staat standaard nog redelijk hoog van de grond, lager bij de grond betekent absoluut niet dat 'ie beter of sneller zal rijden of door bochten gaan, net het tegenovergestelde.

Gevoelige plekjes zullen zeker nog besproken worden. Daar weet ik niet zo veel van. In ieder geval succes met je zoektocht ;-)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 02-07-2012 18:27
En verder gewoon even neuzen op dit fantastische forum want hier staat alles wat je "moet" weten ;-)
- Van Matex (ForumPro) op 02-07-2012 21:34
Op deze site staan toevallig 2 HP's tekoop.
Een fraaie grijze, en een nog fraaiere rode.
Beide met een onderhoud history van af 1 meter rijden.
Beide vertroeteld en super onderhouden met alle update's en rekeningen.

zeker de moeite waard.
- Van gijs (Beginner) [nl] op 03-07-2012 12:12
Bedankt voor al jullie reacties!
Morgen ga ik naar een mooie kijken in utrecht, hopen dat t wat is :)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 03-07-2012 17:00
10k is indd een mooie prijs al moet ik zeggen dat ik het bedrag altijd maar ding vind. geschiedenis is zekers belangrijk maar neem aan met elke auto die je koopt.

ik heb zelf 8k neergelegd en had niet veel history van de auto maar de eerste 7000 km nog geen problemen gehad met iets.

maar zoals gezegd, het forum bied veel antwoorden op je vragen. succes iedergeval met de zoektocht naar een rex en we zien graag foto's van je "ride"
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-07-2012 20:59
gijs:

> Bedankt voor al jullie reacties!
> Morgen ga ik naar een mooie kijken in utrecht,
> hopen dat t wat is :)


Zo maar wat opmerkingen......
Prijs € 9.950, Bouwjaar  2005 (januari), Kilometerstand 135.000 km.....is in nov. 2011 geimporteerd.....eerste eigenaar heeft er maar 3/4 jaar mee gereden; ook niet lang voor al die "importmoeite"......
Verder vlgs verkoper: "19 inch velgen"........er zitten gewoon std. 18 inch onder.......er zit zo te zien geen cruise control en geen navigatie op; rare "foutjes"; verder worden veel opties 2 tot 3 keer genoemd; al met al typisch wellicht voor dit soort bedrijven aan de "autoboulevard" in Utrecht-Overvecht......
Ben bang dat de motor reeds een (te) lage compressie heeft en/of er wellicht nog maar hoogstens 20-30.000 km mee kan worden gereden voordat nwe motor nodig is........
Tja,.........ik denk op basis van mijn intuitie en ervaring..........laten staan..........
- Van gijs (Beginner) [nl] op 03-07-2012 21:19
rudolphw:

> gijs:
>
> Zo maar wat opmerkingen......
> Prijs € 9.950, Bouwjaar  2005 (januari),
> Kilometerstand 135.000 km.....is in nov. 2011
> geimporteerd.....eerste eigenaar heeft er maar 3/4
> jaar mee gereden; ook niet lang voor al die
> "importmoeite"......
> Verder vlgs verkoper: "19 inch velgen"........er
> zitten gewoon std. 18 inch onder.......er zit zo te
> zien geen cruise control en geen navigatie op; rare
> "foutjes"; verder worden veel opties 2 tot 3 keer
> genoemd; al met al typisch wellicht voor dit soort
> bedrijven aan de "autoboulevard" in
> Utrecht-Overvecht......
> Ben bang dat de motor reeds een (te) lage
> compressie heeft en/of er wellicht nog maar
> hoogstens 20-30.000 km mee kan worden gereden
> voordat nwe motor nodig is........
> Tja,.........ik denk op basis van mijn intuitie en
> ervaring..........laten staan..........


Ik heb de zelfde twijfels, maar het kan nooit kwaad om te kijken. Eerlijk gezegd is de enige reden dat ik het een "mooie"heb genoemd vanwege de bekleding icm de kleur.
Mocht ik deze uberhaubt in overweging nemen moet er iig flink wat van de prijs af, zodat ik geld over houd voor een nieuw blok :)
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 04-07-2012 06:44 Edited 04-07-2012 06:47
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/rx8/8652492

Het is een import-auto Rudolph en aan de foto's te zien toch echt een HP (6-bak en koplampsproeiers) en daarom goed mogelijk dat het een andere configuratie betreft dan de HP die in NL geleverd is...

Maar wel niet zo netjes dat er Cruise Control en Navigatiesysteem vermeld staan onder opties en accesoires, want die zitten er dus echt niet op zo te zien!
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 04-07-2012 20:00
Moet je eens kijken naar de aansluiting tussen voorbumper en motorkap volgens mij
wel een erg grote kier ,of het licht aan de foto...
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 04-07-2012 21:25 Edited 04-07-2012 21:31
Ik ben het wel eens, ik vind ook de kier tussen de motor kap en de voorbumper erg groot lijken op de foto, en als ik de mijne bekijk en de andere foto's hoort die kier eruit te zien als die van tussen de deuren

hier onder nog een 2tal vergelijkingen, de bovenste is de auto uit de genoemde advertentie


- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-07-2012 00:26
Inderdaad een beetje vreemd. Ook omdat de aansluiting naast de koplampen wel gewoon strak lijkt.

In ieder geval een aandachtspuntje.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 05-07-2012 20:48
Deze topic kan ik op de een of andere manier maar niet los laten, maar volgens mij hangt de bumper naar beneden. Naast de koplamp waar de bumper over gaat in het voor scherm lijkt een verspringing te zitten, dit lijkt mij hoogst waarschijnlijk te komen doordat de auto schade heeft gehad
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-07-2012 04:20
Oja nou je het zegt!

Even goed in de gaten houden dus.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / nieuw lid

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill