Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Gezocht: Zwart interieur
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 30-06-2012 19:53
Hello Rx-8 vrienden.

Ik heb net m'n nieuwe gaan kopen door het overlijden van m'n mooie winning blue (nieuwe is antraciet kleurige, enorm mooi) maar het interieur is met bruin in. Dit vind ik niet zo aangenaam dus had liefst terug een mooi zwart interieur gehad. Ik zoek zelf goed maar enige hints of ruilacties zijn zeker welkom.

Greets,

Nick
- Van adriaantjee (Powerposter) [nl] op 01-07-2012 06:45
heb wel een interieur wat rood zwart is.

ik hoor wel als je belangstelling hebt

m.v.g. Adriaan
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 01-07-2012 09:50
Je bent gek, zwart-bruin is het meest stijlvolle interieur! :-D
- Van spoonr (Beginner) [nl] op 01-07-2012 10:02
Hi Nick,

Ik heb een compleet zwart interieur liggen. Voorstoelen, achterbank, plastic zijdelen etc.

Als je interesse hebt PM even

gr
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 02-07-2012 00:07
Thanks voor de snelle replies. ;-)

@ Melkie: Hehe ieder z'n ding, m'n vader vond dat ook mooi maar m'n vriendin dan weer niet. Heel verdeelde meningen daarover zo te zien.
- Van Niels (Deelnemer) [nl] op 04-07-2012 17:24
Even ter info... Hoeveel werk is het om een volledig interieur over te laten zetten door een garage?
Heb zelf een heel net zwart interieur en een bruin interieur vind ik eigenlijk persoonlijk wel netter.

Hoe is de staat van het interieur? Want ik wil er zeker niet op achteruit gaan.
Even als 'richtlijn' in heb er 40.000 km opstaan die ik voor 80% in m'n eentje heb afgelegd.
Dat ik geen uitgeleefd interieur overneem waar er inmiddels 150.000 km opstaan met een heel gezin.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-07-2012 17:50
Dat zijn dan stoelen/deurpanelen/stuur toch?

De voorstoelen kan je met een dopsleutelset loshalen, stekkers loshalen, en zo overzetten in de andere auto.

Achterstoel zittingen kan je zo lostrekken aan de voorkant, de leuningen zitten met een enkele bout vast. Loshalen en die trek je d'r ook zo uit.

Deurpanelen en achterpanelen bij de stoelen zijn ook geen enkel probleem eigenlijk. Voorste deurpanelen hebben 3 schroeven, eentje onder de deurhendel, eentje in de kaartenbak, en eentje onder de ruitbediening (die klik je zo los van onderaf)

Achterste panelen moet je eerst het handvat lostrekken, daar zitten 2 schroeven onder. Dan zit onder de deurhendel ook nog een schroef.

De panelen naast de achterstoelen kan je alleen loshalen als de leuning en zitting eruit is dacht ik. Wellicht dat de bout onder het 'airbag' logotje ook nog los moest (weet het niet meer zeker, tijdje geleden)

Aan de onderkant/achterkant van het stuur zitten 2 bouten die de claxon vasthouden, die moet je loshalen, en daarna kan je het stuur loshalen (nooit zelf gedaan overigens, alleen de claxon)

Uhm dat was het denk ik? ...

Je bent er wel een goede 2 uur mee zoet als je geen voorkennis hebt denk ik.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-07-2012 17:52
Ow wellicht de handrem nog. Daar moet de middentunnel voor los. Er zit net onder de handrem een soort blokje bovenin in het bekerbakje, die moet je lospulken en dan heb je grip onder het paneel om die omhoog te trekken. Stoelverwarmingstekkers eruittrekken en dan kan je bij de handrem. Hoe die verder vastzit weet ik niet.....
- Van Niels (Deelnemer) [nl] op 04-07-2012 19:43
Ok, bedankt voor de snelle uitgebreide reactie Faxie.
Zijn geen karweitjes die ik zelf ga doen. Voor zulke projecten hebben we gelukkig Hoebeke om de hoek zitten.

Nick ik ga je een bericht sturen...
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 05-07-2012 20:15
* altijd eerst batterij loskoppelen als je zoiets gaat beginnen, je wilt echt geen airbag, dat van zo dichtbij even gegroet komt zeggen met een    ferme rechtse tegen je voorgevel ;)

allee , dat doe je bij elke wagen gewoon ter veiligheid best even als je zetels eruit haalt met airbags erin...
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 05-07-2012 21:45
Haha, BAM, you just got airbagged. Zou grappig zijn maar niet als het je eigen wagen is kan ik me inbeelden :p
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-07-2012 04:21
Die airbags schieten niet los als je de stekker loshaalt hoor. Die schieten pas als ze een specifiek signaal krijgen als ik me niet vergis.
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 06-07-2012 10:16
zeg dat tegen een ford zetel ;) 

nee normaal gezien zou het niet mogen, maar het kan wel :/

darmee dat veiligheidsvoorschriften altijd zeggen van 5 min op voorhand batterij los te koppelen, voordat je stekkers van airbag gaat loskoppelen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-07-2012 15:35
Tja die voorschriften zeggen dat je de accu los moet koppelen als je je banden gaat wisselen bij wijze van....

Maar oke het zal geen kwaad kunnen nee.
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / Gezocht: Zwart interieur

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill