Gelijk ook het verslag van de DSK trackday op de Nordschleife vrijdag 29-7-2016
Eerst de bestelde Toyo's R888 (335/30-18) laten monteren op de achtervelgen bij TTC Meuspath.
http://tyre-trade-center.de/Incl montage 770 euro.
Hiermee komt de totale waarde van de nieuwe onderdelen (banden, remschijven, olie, etc) sinds Zandvoort 3 weken terug, op 2300 euro.
Nu was er op avond ervoor een trackwalk georganiseerd.
Die bestond uit een uitgebreide theorie sessie en een bezichtiging van de baan per bus de volgende dag. Met stops natuurlijk.
Een racer vertelde een uur lang over elke bocht,hobbel,curbstone, etc.
Gevolgd door een film vanuit een raceauto.
Ik heb 1,5 uur op het puntje van mijn stoel gezeten. Prachtig! heel waardevolle tips.
Deze cursus was eigenlijk bedoeld voor rijders die de Nordschleife permit willen halen.
Die is sinds vorig jaar verplicht voor elke wedstrijdrijders hier.
Helaas was weekend ervoor een ongeluk gebeurd met 2 doden.
Iemand was gespind. Een volgende rijder stopte. Beide werden vervolgens gegrepen door een volgende auto.
Daarom is het absoluut verboden zonder pech of ongeval te stoppen. En achter de vangrail op berging/hulp wachten.
Vrijdagmorgen stonden we klaar om 4 maal 45 minuten te rijden
In 2 groepen van 170 auto's en ik hoopte minstens 15 ronden te kunnen rijden.
Dan zou mijn ringtotaal op precies 200 uitkomen.
Ik zat in groep 2 en had 7 (betalende) passagiers klaarstaan.
Helaas ging het regenen direct na de opwarmronde van Groep 1 achter de pacecar.
Meteen ging het mis en was de baan 1,5 uur gesloten, voor berging en reparatie van de vangrail.
Een uur later dan gepland, mijn eerste stint. Op een langzaam opdrogende baan.
Vreselijk lastig op de gloednieuwe toyo's. Echt een "Tanz auf der Klinge".
Er zitten wel 50 blinde heuvels en bochten op de baan.
Rij je op een droog spoor (niet breder dan de auto) en vraag je je af of dat spoor ook na de heuvel er nog is....
Want daar ligt je remzone.
Toch nog 4 ronden kunnen rijden. Geheel nat tot half nat.
Helaas ging het opnieuw direct mis in de 2e stint van groep 1. Een Polo lag op z'n dak direct na Fuchsröhre.
Toen was de organisatie het zat.
Iedereen moest naar een extra "Fahrerbesprechung".
Daar besloot de organisatie eerst een afkoeluur in te lassen. Ter bezinning. Hmm.
Intussen was de baan al 3 keer opgedroogd en weer nat geregend.
En stonden mijn passagiers maar te wachten.
Mijn 2e stint begon geheel droog. Heerlijk.
Alleen waren mijn banden de 1e ronde steenkoud door het lange wachten.
De remmen en banden functioneerden perfect.
In de laatste ronde begon het toch weer licht te regenen.
Vlak voor me spinde een Porsche.
Ik ging direct van het gas, maar toch stond ik ook even dwars.
Maar de Tracktion control redde me.
De baan was er nat, maar ik had het niet gezien.
4 ronden
De 3e stint werd ingekort en was gelijk ook de laatste.
In het begin geheel nat maar snel opdrogend.
Ik had nu een meisje in de auto en die ging steeds harder giechelen, naarmate dat het harder en harder ging.
Leuk, maar toch lastig voor mijn concentratie.
3 ronden.
Dus 11 ronden gereden en daardoor komt mijn Ringtotaal op 196.
Outjer