Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Corvette C6 Z06
1 2 3 Terug Volgende  
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-06-2016 13:49
OK. Misschien moet je aangemeld zijn.
Nog eens proberen:

http://www.corvetteforum.de/thread.php?threadid=85698&sid=&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=31

Hier is het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=LC_y7b7Wq70&feature=youtu.be&t=6m45s

Outjer
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) op 08-06-2016 15:40
Nee, de link was niet compleet, nu wel.
Echter geen antwoord van de server dus nu is de link wel goed maar het forum opent gewoon niet...
Probeer het later wel weer.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-04-2017 12:58 Edited 17-04-2017 13:07
Oeps, ik leg ver achter met mijn trackday verslagen hier.

4  Juli 2016 was de DSK trackday op zandvoort.
Mijn 9e keer hier. 4e maal met de Vette
5 stints van 20 min voor 235 euro.
Niet meer dan 40 auto's in de baan. Super !

Het weer was ook helemaal top. Droog en zonnig.
Totaal 180 km gereden.

Thuis gekomen alleen een onprettige verrassing.
Mijn linker CCW voorvelg had 3 gebroken spaken. slik!
En nergens tegenaan gereden , of zoiets.

Ik was al van plan de banden en de remschijven te vervangen. Hmm

Net bericht van de fabriek in amerika.
Kosten 855 dollar plus 165 dollar transport.
Met belasting zal het wel minstens 1200 euro zijn.
Terwijl ik een compleet setje Motec velgen voor 1400 euro heb gekocht in 2014.
wat is wijsheid?

Intussen heb ik 1 motec velg gekocht.
Die is natuurlijk niet hetzelfde maar is wel zwart en kost maar maar 310 euro.
Ik gebruik dit gemengd setje voor mijn straatbanden.
En heb die er maar zelden onder.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-04-2017 13:10
Gelijk ook  het verslag van de DSK trackday op de Nordschleife vrijdag 29-7-2016

Eerst de bestelde Toyo's R888 (335/30-18) laten monteren op de achtervelgen bij TTC Meuspath.
http://tyre-trade-center.de/
Incl montage 770 euro.
Hiermee komt de totale waarde van de nieuwe onderdelen (banden, remschijven, olie, etc) sinds Zandvoort 3 weken terug, op 2300 euro.

Nu was er op avond ervoor een trackwalk georganiseerd.
Die bestond uit een uitgebreide theorie sessie en een bezichtiging van de baan per bus de volgende dag. Met stops natuurlijk.
Een racer vertelde een uur lang over elke bocht,hobbel,curbstone, etc.
Gevolgd door een film vanuit een raceauto.
Ik heb 1,5 uur op het puntje van mijn stoel gezeten. Prachtig! heel waardevolle tips.
Deze cursus was eigenlijk bedoeld voor rijders die de Nordschleife permit willen halen.
Die is sinds vorig jaar verplicht voor elke wedstrijdrijders hier.

Helaas was weekend ervoor een ongeluk gebeurd met 2 doden.
Iemand was gespind. Een volgende rijder stopte. Beide werden vervolgens gegrepen door een volgende auto.
Daarom is het absoluut verboden zonder pech of ongeval te stoppen. En achter de vangrail op berging/hulp wachten.

Vrijdagmorgen stonden we klaar om 4 maal 45 minuten te rijden
In 2 groepen van 170 auto's en ik hoopte minstens 15 ronden te kunnen rijden.
Dan zou mijn ringtotaal op precies 200 uitkomen.
Ik zat in groep 2 en had 7 (betalende) passagiers klaarstaan.
Helaas ging het regenen direct na de opwarmronde van Groep 1 achter de pacecar.
Meteen ging het mis en was de baan 1,5 uur gesloten, voor berging en reparatie van de vangrail.

Een uur later dan gepland, mijn eerste stint. Op een langzaam opdrogende baan.
Vreselijk lastig op de gloednieuwe toyo's. Echt een "Tanz auf der Klinge".
Er zitten wel 50 blinde heuvels en bochten op de baan.
Rij je op een droog spoor (niet breder dan de auto) en vraag je je af of dat spoor ook na de heuvel er nog is....
Want daar ligt je remzone.
Toch nog 4 ronden kunnen rijden. Geheel nat tot half nat.

Helaas ging het opnieuw direct mis in de 2e stint van groep 1. Een Polo lag op z'n dak direct na Fuchsröhre.

Toen was de organisatie het zat.
Iedereen moest naar een extra "Fahrerbesprechung".
Daar besloot de organisatie eerst een afkoeluur in te lassen. Ter bezinning. Hmm.

Intussen was de baan al 3 keer opgedroogd en weer nat geregend.
En stonden mijn passagiers maar te wachten.

Mijn 2e stint begon geheel droog. Heerlijk.
Alleen waren mijn banden de 1e ronde steenkoud door het lange wachten.
De remmen en banden functioneerden perfect.
In de laatste ronde begon het toch weer licht te regenen.
Vlak voor me spinde een Porsche.
Ik ging direct van het gas, maar toch stond ik ook even dwars.
Maar de Tracktion control redde me.
De baan was er nat, maar ik had het niet gezien.
4 ronden

De 3e stint werd ingekort en was gelijk ook de laatste.
In het begin geheel nat maar snel opdrogend.
Ik had nu een meisje in de auto en die ging steeds harder giechelen, naarmate dat het harder en harder ging.
Leuk, maar toch lastig voor mijn concentratie.
3 ronden.

Dus 11 ronden gereden en daardoor komt mijn Ringtotaal op 196.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-04-2017 15:33
Leuk om te lezen Outjer.
Ik ga er van uit dat je je 200ste ronde inmiddels gereden hebt?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-04-2017 18:51
whow 3 spaken gebroken oeps!

Mooi dat je al een andere hebt gevonden!

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-04-2017 20:41 Edited 18-04-2017 21:05
Hoi lezers,

Ik had ook de koude rillingen toen ik die kapotte spaken ontdekte.
Danielle (mijn vrouw) was deze keer mee geweest naar Zandvoort en ik neem FF aan dat de breuk al op het circuit is ontstaan...
Die CCW velgen worden uit een blok aluminium gefreesd. En zijn speciaal voor de autosport.
Er zat wel al ruim 4 jaar (sinds de koop) een oude beschadiging in de velgrand.
Toch raar dat er dan 4 jaar later zoiets gebeurd

Maandag 31-10 -2016 was mijn laatste trackday van 2016.
Op de Nordschleife.
De 3e keer hier dit jaar en het leek erop dat het eindelijk eens geheel droog zou zijn.

Omdat er geen regen was voorspelt stond ik op de semi slicks. Maar droog was de baan allerminst.
We waren eerst ingedeeld in groep 1, maar om meer droog asfalt te hebben, waren we naar groep 2 omgewisseld, en konden een uur later starten.
Er stonden 1 maal 60 minuten en 3 maal 45 minuten op de planning.
Dat werd (alweer) niet gehaald.

De eerste stint startte vanachter de pacecar en de baan lag er gewoon nat bij. Lekker! shit.
Deze video vanuit een M3 E46 laat goed zien hoe listig het was. Op 1 min ben ik in beeld.

https://www.youtube.com/watch?v=G7A7JMQUjQ0&feature=youtu.be

Hoewel ik best veel grip had en ook de banden goed op temperatuur kwamen bleef ik erg op mijn hoede, niet de baan af te vliegen.

De 2e stint ging al een stuk sneller. Er waren steeds minder natte stukken.
Eerst reed ik voor Klaus (met de 997 turbo) en in de 3e ronde reed hij voorop.
Even na de "Karussell" in de linkerbocht "hohe Acht" schoof Klaus rechtuit van de baan en door het gras.
Ik zat er vlak achter en kon met veel geluk net op het asfalt blijven.
Hoewel ik het niet gezien had, was er overduidelijk een oliespoor.
Klaus kon, zonder iets te raken, weer de baan opsturen, maar een BMW had minder geluk gehad en stond tegen de vangrail.

We reden geschrokken rustig verder, maar even later was er een groene vlag.
Helaas niet voor lang, want een halve ronde later ging de rode vlag uit.
Toen we langzaam rijdend opnieuw bij "Hohe Acht" aankwamen stonden er 5 auto's tegen elkaar gevouwen. Slik.
Jammer jammer dat de baancommissarissen niet eerder dat oliespoor in de gaten hadden.
Je begrijpt dat de opruimwerkzaamheden flink tijd in beslag namen.

Zodoende was de 3e stint meteen de laatste.
Ik had nu Chris in de bijrijdersstoel. Chris (van het ongeluk met de C5 in Spa) was nog nooit op de Nordschleife geweest.
Het was intussen al 4 uur geweest en de zon stond heel erg laag.
Dus bleven er natte plekken en werd ik erg verblind door de zon.
Ik kon zelfs de toerenteller niet meer aflezen op sommige stukken.
Ook het instuurpunt van de "karussell" was volledig onzichtbaar. Pff..
Maar toen we na 5 ronden klaar waren, was Chris erg blij dat we het overleefd hadden.

Ik voorspelde hem dat ie de komende nacht niet zou kunnen slapen van alle indrukken.
En wat denk je? Ik kreeg gelijk.

Totaal dus 14 ronden gereden. 295 km.
Mijn rondetotaal staat nu op 210.

Gelijk een samenvatting van het jaar:
6 trackdays. 4 banen.
1550 km.
Nieuwe remschijven rondom.
Op de vooras het hele jaar met een set remblokken!
De carbotech XP 10 blokken zijn nu pas toe aan vervanging.
Dat is natuurlijk ook dankzij de sterk verbeterde koeling.
Achter zitten ze er zelfs al sinds oktober 2015 in.
Nieuwe semi slicks rondom.
Oja, en een kapotte velg.

Hier een mooi herfst plaatje. Met de 997 Turbo op de achtergrond

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-04-2017 18:56 Edited 19-04-2017 19:05
Meteen maar het verslag van vorige week.

Eindelijk was de winterstop weer voorbij.
De Nordschleife was de plaats van handeling.
Voor de 15e keer alweer.
De aanmelding was deze keer zonder problemen verlopen.

Ik had in de winter mijn schakelpook vervangen door een Short Throw Shifter.
De slag is veeel korter, maar ik was niet geheel overtuigd of het echt een verbetering zou zijn en of ik niet meer fout zou gaan schakelen onder circuit condities.

Er waren veel minder aanmeldingen dan normaal.
Mogelijk waren de vele onderbrekingen (ongelukken) in het programma in 2016 voor sommigen aanleiding ergens anders te boeken.

De prijs was ook hoger. Nu 250 euro voor 4 maal 50 minuten rijden.

We reden deze keer in eerste groep.
En de baan was helemaal droog!
Ongelooflijk wat een prachtig weer.
Meteen 5 ronden kunnen rijden.
Ik had enkele ronden Jürgen in de auto. Kon ik hem een beetje wegwijs maken.
Hij was nog nooit op de Ring geweest en ging met zijn zwarte C7 in groep 2 van start.

Helaas ging het in de 1e stint van de 2e groep toch weer fout.
Een onderbreking van 2 uur. Shit.

De volgende stints werden ingekort.
Ik kon resp. 3, 4 en 3 ronden rijden.
Enkele ronden achter en voor Klaus (met de 997 Turbo) de Ring rondgejaagd.
Het ging zo hard dat ik zelfs mijn ronderecord met 2 seconden kon aanscherpen.
Nu 8.02 BTG

Dus toch nog 15 ronden gereden. (330 km) Totaal nu dus 225 ronden!

Een maatje van Klaus ging ook voor eerst de Ring op.
Met zijn nieuwe ferrari.
Nadat ie enkele keren dwars had gestaan vond ie het wel welletjes.
Tja, er zijn makkelijkere banen dan deze hier.
Eigenlijk zijn alle banen makkelijker....

De Short Throw Shifter deed het perfect.

Omdat de weersvoorspelling zo goed was durfde ik het niet aan de oude remblokken te laten zitten.
Dus daar had ik nieuwe in gezet.

Op deze video vanuit de Porsche 997 Turbo rijdt Klaus achter me.
Het was laatste ronde van de dag.
In 8.02 min BTG.

https://www.youtube.com/watch?v=jK778xd4xN8&t=333s

Alle foto's:
http://highspeedfotos.de/PhoSto/gallery ... 924&page=1

Hier had ik een dame op leeftijd in de bijrijdersstoel.
Haar man rijdt al vele jaren met snelle audi's de DSK trackdays.
Nu met een S7. Volledig standaard.
Nu wilde ze eens een echt snel rondje.
Haar commentaar: "ik geloof niet de jij een spiegel nodig hebt"
Oja, ze zijn beide al in de zeventig....

Outjer
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-01-2021 17:02
Test plek 5
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-01-2021 22:43
Je wil op het hele forum het laatste woord hebben, ha ha!

Succes verder,
Olof
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / Corvette C6 Z06
1 2 3 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill