Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Ff aanmelden op het forum ;)
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 30-05-2012 12:22
Hey hey,

Kleine voorstelling van mijn : Krelis, jongeman van 26 uit Antwerpen  ;)
Sinds vorig jaar (mei 2011) heb ik toch wel een prachtige blauwe RX8 gekocht waar ik een jaar na aankoop nog heeeeeeeeeeel tevreden over ben. Het is wel de 'lagere' (191pk) versie, nu ja wat je lager kunt noemen want hij trekt toch oooo zooooo lekker op  :p
Zeker t.o.v. men vorige wagen => een peugeot 206 1.4 benzine  :p

Bij aankoop stonden er al nieuwe velgen op (licht beschadigd wel) en zat er verlichting onderaan de wagen (nog steeds).
Ondertussen is er al een grote aanpassing gebeurd, namelijk de originele radio er uit en er een pioneer-dubbeldin er in  ;)
(zelf niet ingestoken want zo handig ben ik niet).
Ook is er nu lichte beschadiging aan de rechtse achterkant, lompe boer heeft er tegen gezeten   :s
Maja valt gelukkig makkelijk te herstellen

Ik ben nog van plan wat te veranderen maar budget moet ook meewillen, dus sparen maar  :p

Voila nu kennen jullie me ook al een beetje en ik hoop dat ik veel mag en kan leren op dit forum en af en toe leuke tips krijg.
Foto's volgen later nog want zit nu op ander pc'tje   :p

greetz
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2012 13:06
Welkom Krelis, leuk dat je je even voorstelt. Veel plezier hier!
Heb je ook nog wat aan de speakers gedaan?
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 30-05-2012 13:11
Dank je Leo,

Nee de speakers zijn nog steeds de originele, was ook niet echt van plan deze aan te passen want het geluid is (voorlopig  ;) ) in orde voor mij
- Van toffifee (Deelnemer) [nl] op 30-05-2012 15:38
Hoi hoi,

Welkom hiero, ben zelf ook nog aardig nat achter de oren hiero:-)

Have fun van je rex.

Gr.
Patrick.
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 30-05-2012 15:44
hahaha toffifee, thx....  ;)
we zullen hier wel veel leren zeker  :p
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 30-05-2012 15:50
zoals beloofd some pictures...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-05-2012 21:28
Is dat de Metra kit of de Corksport/Kanatechs kit?
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 31-05-2012 07:26
Op wat heb je het Faxie?  :p 
De termen klinken mij onbekend dus heel waarschijnlijk is het geen van beiden  :p
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 31-05-2012 08:28
Welkom en veel plezier hier.
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 31-05-2012 08:33
thx Caecil
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-05-2012 10:10
De dubbelDIN kit ;) D'r zijn 2 soorten, eentje van Metra en nog een oudere van Kanatechs/Corksport (die heb ik)

De Metra schijnt beter te zijn ivm de airco controls en LCD display.
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 31-05-2012 10:22
Ok nu voel ik me dom  :p
Ik heb totaal geen problemen gehad met mijn airco en het LCD schermpje...
Nu ja geen problemen is veel gezegd, toen ie juist was geinstalleerd (midden in de zomer) blaasde men verwarming continu door...
Uiteindelijk is dat in orde gekomen zodanig dat ik airco en verwarming kan regelen  ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-05-2012 11:17
Heb je nog een klok in je display? Dan is het de Metra kit. Anders de Corksport.

Metra heeft een betere airco/LCD regeling. Corksport schijnt wel een beter afgewerkt front te hebben, maarja die set was toendertijd ook een stuk duurder. Schandalig verschil tussen de 2 sets.

Heb je ook nog een functionele stuurafstandsbediening trouwens? Zo niet, dan moetje even bij een merk 'Pac' kijken. Werkt best goed dat spul van hun.
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 31-05-2012 11:35
Ik heb nog een klok ja, dus dan zal het inderdaad de Metra kit zijn (al kan ik die klok niet meer bedienen)
Ja soms is het schandalig qua prijsverschil  :s  Maar ja niets aan te doen zeker

En de stuurbediening werkt redelijk goed op die dubbeldin, af en toe kleine hapering tussen het switchen van muzieknummers.

Nu ben ik enkel nog aan het twijfelen voor een eventuele extra sub op aan te sluiten, al is het geluid dat ik nu heb best wel ok.
Maarja het probleem bij mij is dat ik zelf niet technisch genoeg aangelegd ben om dit allemaal zelf te plaatsen want dat maakt het stukken goedkoper ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-11-2012 17:18
Hee, welk model Pioneer is dat eigenlijk?
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 29-11-2012 20:08
Dat is de pioneer AVIC F 930 BT, leuk systeempje  ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-11-2012 20:11
Ah oke...

Nouja ik las iets over dat je de auto te koop had gezet... en ik wil al een tijdje graag zo'n Pioneer.

Weet niet hoe gehecht je bent aan het systeem ( :P ) maar zou een ruil met bijbetaling met een Alpine IVA W202-R een optie zijn? :P

'k Denk van kan het altijd proberen :P
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 29-11-2012 20:15
Ik ben zeer gehecht aan het systeem  :p  constant de ipod in, veel betere gps dan het originele systeem...
Ik ga je moeten teleurstellen vrees ik...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-11-2012 20:19
De Alpine gaat ook met iPod, en klinkt heel goed. Alleen de interface is nogal verouderd, de radio steekt wat uit, en geen navigatie. En dat zijn gelijk de redenen dat ik een Pioneer wil..

Maarja, nieuw kopen en de Alpine 2e hands zien te verkopen is nogal een gedoe... ;(
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 29-11-2012 21:03
ja 2de hands verkopen is een gedoe maar denk wel dat het snel zal verkopen omdat er nu eenmaal veel mensen zijn die het ontzettend graag willen en het nieuw te duur vinden.
dus ik zou het zeker eens proberen...

bon ik ga me zak eens inpakken want vertrek morgen 3 dagen naar Milaan  :p
Ik zie de eventuele antwoordjes maandag wel  :p
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 02-12-2012 13:41
Hehe nog een leeftijdsgenoot met een rex en van belgie. :-) je ziet ze hier niet veel rijden.
Als je vragen hebt voor een sub te installeren ik weet er wel iets van.
Voor problemen met de motor ook altijd welkom. :-p
- Van KrelisH (Powerposter) [be] op 02-12-2012 19:03
voor de sub is altijd handig  ;)  en motor ook wel handig  :p
Dat hou ik in gedachten  :)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Ff aanmelden op het forum ;)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill