Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / N-Flash ervaringen uit de VS positief
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-03-2005 14:47
Momenteel worden in de VS veel 8'en voorzien van een nieuwe software-release, de "N" release. (mensen die hier het afgelopen jaar een update hebben gekregen draaien meestal het equivalent van de "M" release.)
Met inachtneming van het onvermijdelijke placebo-effect, lijkt het er toch echt op dat deze versie wat meer pit geeft in lagere tot middelhoge toerentallen. Ik heb al tientallen positieve meldingen gezien inmiddels. Als we in Nederland inmiddels ook een nieuwe release hebben (en daar meende ik iemand hier over gehoord te hebben), lijkt het de moeite waard die te gaan halen! Als iemand al meer weet over een nieuwe release of dat kan uitzoeken, laat het hier even weten aub.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-03-2005 17:34 Edited 10-03-2005 17:56
Ben zojuist, n.a.v. bovenstaand bericht, even bij de dealer langs geweest. Zij hebben gisteren een CD opgestuurd gekregen, maar hadden nog geen tijd gehad om te kijken wat er op staat.  Aangegeven dat ik nog wat andere klachtjes (o.a. achterlichten, roestende wielnaven) heb en hierover een mailtje stuur met exacte omschrijving. Zij gaan dan e.e.a. uitzoeken.
Wordt vervolgd.

De dealer van CharlyRX8 lijkt overigens veel alerter met de updates, CharlyRX8 is wederom de eerste hier die melding maakte van een update:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=235#fp
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-03-2005 06:49
Ik moet volgende week naar de dealer voor de 20.000 km beurt. Ik neem even een printje van dit bericht mee. Ben benieuwd welke update ik krijg.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-03-2005 16:12
Ik heb vandaag de volgende update gehad :N3ZG 18881. Is dit dus de N-update ??
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2005 18:45 Edited 27-03-2005 18:54

>Ik heb vandaag de volgende update gehad :N3ZG 18881. Is dit dus de N-update ??


Dat is wel waarschijnlijk, de vorige versie is al zo oud dat je die allang gehad zou moeten hebben.

Auto's die slecht starten of weinig acceleratievermogen of pingelen hebben boven de 6000 toeren, moeten de nieuwe flash krijgen,  volgens dit technical service bulletin.
Boven de 6000 toeren geeft de metering oil pump soms te weinig olie, waardoor de afdichting van de veren tekort gaat schieten, slechte verbrandig tot gevolg hebbend.
Intussen nog meer positieve resultaten gehoord op rx8club.com. Outjer, met charlyrx8 de enige met de N-Flash tot nu toe, gaat op zijn rit naar Oostenrijk kijken of ook hij positieve gevolgen merkt. 
Met WDS software B35.5 of hoger kan de dealer 'm naar deze release flashen.

Subject:
MAZDA SPECIAL PROGRAM (MSP04) - ENGINE NO START, LACK OF POWER,
DTCS P2107, P2108, P2402 OR P0420 - POWERTRAIN CONTROL MODULE
(PCM) REFLASH
Bulletin No: 01-008/05
Last Issued: 2/7/2005
Service Bulletin Mazda North American Operations
Irvine, CA 92618-2922
MAZDA SPECIAL PROGRAM (MSP04) - 2004 RX-8 - ENGINE NO START, LACK OF POWER, DTCS P2107,
P2108, P2402 OR P0420 - POWERTRAIN CONTROL MODULE (PCM) REFLASH
BULLETIN NOTE
This bulletin supersedes the previous bulletin 01-022/04, issued on 11/01/2004. The REPAIR PROCEDURE
and CALIBRATION INFORMATION has been revised.
APPLICABLE MODEL(S)/VINS
2004 RX-8 vehicles built prior to March 12, 2004
* VIN Range: JM1FE17**40100001 - 40135536
DESCRIPTION
Some vehicles may experience the following concerns:
* Engine fails to start (cranks but no start) at cold engine temperature. This is caused by flooded spark plugs
due to slightly rich air/fuel ratio for cold starting.
* Engine is hard to start after short distance drive without engine reaching normal operating temperature at
cold ambient temperature. This is caused by lower engine compression due to seals icing by moisture inside
engine.
* Engine has lack of acceleration power and / or knocking when driving at more than approx. 6000 RPM or at
high altitudes. This is caused by poor combustion gas sealing due to the lack of amount of oil supplied from
the metering oil pump.
* MIL illuminates with DTC P2107/2108 stored in memory. This is caused by sub CPU - main CPU communication
error after jump-starting the engine due to dead battery.
* MIL illuminates with DTC P2402 stored in memory. This is caused by improper threshold setting for DMTL
motor electric current tolerance.
* MIL illuminates with DTC P0420 stored in memory. This is caused by improper threshold setting for rear O2
sensor output tolerance.
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 29-03-2005 20:17
Heb vorige week ook een nieuwe flash bekomen.
Het zou hier om de zogenaamde "N-flash" gaan.
Naar mijn mening zijn er geen merkbare verschillen...
(misschien dat we wat merken op de testbank ?)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-04-2005 11:35
Hier mijn ervaring met de N-update tijdens mijn vakantierit naar Oostenrijk.
Tijdens fileverkeer (stop en go) is er een duidelijk verbetering. Geen bokken meer!!
Olieverbruik gelijk : ongeveer 0,3 liter op 1600 km.
Benzineverbruik zeker niet slechter:1:9 bij constant 140-150 km/uur met ski's op het dak en tijdens terugrit met veel drukte en file's zelfs 1:10. (53 liter voor 540 km).
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2005 12:41
Outjer:

>
> Benzineverbruik zeker niet slechter:1:9 bij
> constant 140-150 km/uur met ski's op het dak en
> tijdens terugrit met veel drukte en file's zelfs
> 1:10. (53 liter voor 540 km).


Misschien ook door de cruise control?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-04-2005 14:05
De cruise control helpt zeker ook. Hoewel bij druk verkeer , je het vaak uit moet schakelen.Eigenlijk zou je dan een intelligente cruise control met radarafstandsmeting moeten hebben , die de afstand tot je voorganger constant houd.
- Van alfred (SuperForumposter) op 05-04-2005 14:43
Ski's op het dak??? Hoe doe je dat????
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-04-2005 22:07
Gewoon met magneetdragers van de Lidl (20 euro per set)
Wel een goede plaats op het dak zoeken.
Niet te dicht bij de zijrand ivm de bobbel langs de zijranden en vervolgens niet te ver uit elkaar omdat daar het dak te rond is aan voor- en achterzijde.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / N-Flash ervaringen uit de VS positief

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill