Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Anti roestvrijbehabndeling bodem en wielkasten.
- Van joopvangutsem (Deelnemer) op 05-04-2012 18:15
Heeft iemand dit al eens gedaan of laten doen? Mijn garage Hartgerink en Klomp gaf mij het advies om dit te laten doen.
Ik zou zo graag willen weten wie dit al eens heeft gedaan of laten doen.
Ik heb zelf niet de middelen om dit te doen
Heeft er iemand een een leuke tip?.
Hartgerink en Klomp ( garage te Hoofddorp ) gaf mij een richtprijs van € 400.

Groet, Joop.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-04-2012 19:51
Ruud heeft dit volgens mij gedaan....
En het is zeker aan te raden, tja je raad het al... daar kunnen sporen van roest zitten..ZUCHT!!!

Wanneer onze rex van stal is, zal ik er bij die ons ook eens naar kijken.

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-04-2012 20:26 Edited 06-04-2012 09:00
@ Martine:

Idd, het volgende:
•  onderzijde/wielkasten cpl. professioneel laten tectyleren; bij Car Care Total, Kampen...........zeer professioneel bedrijf, degelijk en serieus (door eigenaar zelf gedaan); vies werk daarom werd auto eerst geheel ingepakt in plastic folie......verder o.a. alle plastic wielschermen en wielen gedemonteerd etc, etc.....Tot. kosten Euro 360,- plus dikke fooi van Euro 25,- als waardering (werkzaamheden duren bijna gehele dag)
•  zelf dinitrol roestbescherming aangebracht rondom (360gr.) in de naden van achterdeuren, motordeksel, bagageklep/derde remlicht (alles ge(de)monteerd); zeer veel werk (ca 3 dgn), alles losgehaald en rondom ML-"plasje" in de naden laten lopen waarbij deuren, motorkap, kofferdeksel 360 gr. werden rondgedraaid..........(tevens tectyl in zij- en ondernaden vast gemonteerde voordeuren)
•  linker oliekoelleidingen getectyleerd; zelf gedaan, ca. 1/2 dag werk.........
mvg, Ruud
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-04-2012 20:35 Edited 06-04-2012 09:59
Verder nog allerlei andere werkzaamheden aan de RX-8 (kopie uit "Database met RX-8'en is online"), zie hieronder voor diegene die het interesseert:

(Door Mazda-dealer op kenteken gezet (0 km) dd 31-03-2008, door mij als eerste berijder gekocht (0 km) en bereden vanaf 01-05-2009.)

Het volgende direct vanaf nieuw vervangen/gemonteerd.......................:
•  nieuwe Exide Maxxima 900 'Deep Cycle' AGM accu (ronde cellen), isolatie in accubak aangebracht t.b.v. bescherming tegen motorwarmtestraling;
•  4 st. OEM bobines laatste type (incl. hitte-isolatie aan onderzijde bobines door toepassing van een hittebestendige keramische laag tussen bobines en draagplaat);
•  4 st. NGK bougiekabels; (bob./kab. te vervangen elke ca. 35-50.000 km);
•  4 st. NGK bougies laatste type; (bougies te vervangen elke ca. 25.000 km);
•  zwaardere, 2 kW OEM startmotor
•  b.g. OEM delen v.n.l afkomstig uit USA, 4 st. bougies uit UK i.v.m. juiste warmtegraad v.d. leading bougies, t.w. RE8C-L;
•  onderzijde/wielkasten cpl. professioneel laten tectyleren;
•  zelf dinitrol roestbescherming aangebracht rondom (360gr.) in de naden van achterdeuren, motordeksel, bagageklep/derde remlicht (alles ge(de)monteerd);
•  koppelingspedaalversterkingsset aangebracht, ter voorkoming v.d. bekende scheurvorming pedaalophanging;
•  stekkerverbinding voor- en achteras van sensoren niveauregeling xenonverlichting afgekit ter voorkoming vochtinslag waardoor inwendige oxidatie van sensor;
•  linker oliekoelleidingen getectyleerd;
•  achteruitrijsignalering;
•  komfortrichtingaanwijzer, knippert nog 4x na 1x aantippen;
•  digitale olietemperatuurmeter t.p.v. en verdekt ingebouwd in asbak;
•  ik pas "Premix" toe (sinds km stand 10.000) d.w.z. toevoeging van synth. 2-taktolie aan benzine mengverhouding 1:135, standaard OMP in werking;
•  motorolieverversen elke 7.500 tot max.10.000 km, synthetische motorolie 0-5 en 10w40; e.e.a. met behulp van een "Pela Oil Extractor 6000CC" waarmede via de
        oliepeilstok-opening per beurt bijna 5 ltr motorolie (van de totaal 6,7 ltr. motorolie = motor + oliekoelers)  kan worden afgezogen (i.p.v. 4 ltr. via std. methode/aftapplug);
•  airco-leidingen extra geïsoleerd;
•  professionele dagrijverlichting "Philips LED Daylight 8" aan bovenzijde luchttoevoeropeningen oliekoelers, e.e.a. conform eisen RDW m.b.t. positie en hor./vert. stralingshoek;
•  12V elektr. contactdoos in onderzijde voorbumperspoiler om accudruppellader-stekker gemakkelijk aan te sluiten;
•  led-stadsverlichting;
•  waarschuwings-knipperled op tunnelconsole bij geopende bagageklep, ter voorkoming leeglopen accu;
•  'Filtermag' magneet rondom oliefilter;
•  verbeterde afdichtingen achterlichtunits;
•  anti-diefstal-wielmoeren 20 st.;
•  digitale voltmeter permanent aangesloten op accu, gemonteerd in   opberg/schuifvak middenconsole.
•  plastic beschermstrip op beide onderdorpels ter voorkoming roestvorming (tgv. schuren zand/water etc. door beweging van deurrubbers op de lak van de onderdorpels)
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-04-2012 00:06
Wat een lijst! Ik heb de wagen al eens in werkelijkheid gezien, maar nu begin ik bijna te kwijlen...   :-)

Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-04-2012 08:55 Edited 06-04-2012 09:41
Olof:

> Wat een lijst! Ik heb de wagen al eens in
> werkelijkheid gezien, maar nu begin ik bijna te
> kwijlen...   :-)
>
> Olof


Hoi Olof,
Tja, alhoewel........aan de andere kant besef ik ook dat de toegevoegde waarde van al dat "preventieve" werk wellicht toch maar heel betrekkelijk is. Het is best discutabel of al dat extra werk wel loont; er kan altijd wel iets kapot gaan of er kan toch ergens roest optreden omdat je uiteindelijk nooit overal bij kan komen.
Bovendien, je geliefde/vertroetelde Rex met al zijn extraatjes kan in 1 seconde total-loss gereden worden omdat je zelf vergat voorrang te geven; dan ben je hem voorgoed kwijt en was al je werk voor niks.
Het is allemaal maar heeeeel betrekkelijk!
mvg, Ruud
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 06-04-2012 10:21
Wijs gesproken, Ruud.

Maar ik ben toch ook wel erg gek met "my precious". :)

Groet,
Ger
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Anti roestvrijbehabndeling bodem en wielkasten.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill