Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / golf 3 vr6 vs rx8 sp
- Van bigking (Beginner) [nl] op 02-04-2012 11:46
Beste mensen afgelopen weekend ben ik met een maatje wezen toeren die in het bezit is van een golf 3 vr6,het viel me op dat ik toch moeite had om de vr6 bij te houden.
De vr6 meet volgens mij 275 nm,omdat ik de 8 nog niet zo lang heb krijg ik de indruk dat het wel een een voordeel kan zijn voor de vr6.
Wat is jullie mening over het stukje wat ik hierboven heb geschreven?

Mitchell
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-04-2012 13:42
Ten eerste, Nm zegt geen drol als je de bijbehorende curve met toerental niet kent.

Ten tweede wat de curve van de Rex betreft.... Rex heeft weinig koppel, maar kan meer toeren draaien en dus met een kortere overbrenging toch veel vermogen op de weg zetten. Probleem is alleen dat er onderin de curve weinig gebeurt, dus daar mis je aardig wat vermogen.

Je moet dus zorgen dat je bij sprintjes en dergelijke de motor hoog in de toeren houdt, waar het koppel zit.

S2000's hebben hetzelfde probleem.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 02-04-2012 17:37
Tsja, noem het een probleem .... ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-04-2012 17:52
'Probleem' dan :P
- Van bigking (Beginner) [nl] op 04-04-2012 08:15
Ik vindt het geen probleem,het viel me gewoon op en vroeg me af hoe of door wat het kwam.
Ik heb de rex nog niet zo lang dus moet de auto nog leren kennen,als ik hem een tijdje heb dan ben ik benieuwd of ik dan nog steeds zo is.
Denk dat het voor een grotendeels aan me zelf ligt,altijd leuk om tegen andere auto s te sporten.
Als ik ooit weer eens tegen de vr6 ga rijden en heb een andere indruk dan laat ik het weten.

Alvast Bedankt
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 04-04-2012 21:24
hoi even een reactie..
kijk,persoonlijk heb ik peugeotjes 205 1,9 gti,
2 hondas crx vtec en prelude gehad,
mijn plezier haal ik niet uit stop licht sprintjes want daar zijn deze autos ( op de peugeot na)
niet sterk in,
het zijn hoog toerige autos met behoorlijke weg ligging,
top snelheid vind ik ook niet belangrijk,
wat ik heerlijk vind zijn de sprint cijfers van 80 km per uur naar 120 en dergelijke
de snelle inhaal manouvres op de N - wegen als er een kolone oudjes voor je rijd, met 60 km per uur
en!!! de wegligging.
dus ligt niet aan jou dat je de sprintjes verliest,
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / golf 3 vr6 vs rx8 sp

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill