Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Rx8 HP uit 2004 Stationair Schommelen in toeren
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 21-03-2012 20:16
Hallo,
ik heb voor een mooi prijsje deze rx8 weten te kopen.
Rijd heerlijk, snel, en met heel veel bekijks! :D

Maar stationair loopt ze een beetje onrustig..
van 1100 rpm zakt ze dan naar 8 a 900, en dan komt ze weer omhoog.
en af en toe wil ze ook nog uitvallen.
maar daarna wel direct wel weer starten.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt!

gr
NickRx8
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-03-2012 05:41
Luchtmassameter en gasklep eerst eens even goed reinigen.
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 22-03-2012 15:39
dankje, heb ik vorige week gedaan, llm was goed zwart, en gasklep ook, nu weer mooi schoon.
lijkt wel iets beter te zijn maar nog steeds niet opgelost..
Nog andere dingen die ik kan nakijken?

gr
NickRx8
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-03-2012 17:10
Hoelang zitten de bougies er al in? En zijn het nog de originele bobines?

Je zou ook even de motorsteunen kunnen inspecteren, dat wil ook nog wel eens problemen geven. En een flesje injectorreiniger bij je volgende tankbeurt kan misschien een beetje helpen.

Ow en de luchtbuis even controleren op olie. Daar wil nog wel eens drap in zitten.
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 29-03-2012 19:21
bougie's zijn er nu uit, zal op me werk vandaag of morgen even nieuwe bestellen.
Bobine's nog niet bekeken, ook van het weekend even doen.
Zal dan gelijk de luchtbuis even doen, en als ik ga tanken de injectorreiniger toevoegen!

Zal het laten weten hoe of wat!

thnx!

gr
NickRx8
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-03-2012 20:45
Grote kans dat dat een hoop oplost ;)
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 30-03-2012 09:20
Ik hoop het!
Bedankt in ieder geval, en laat het je weten!

gr
NickRx8
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 09-04-2012 14:33
Nieuwe bougie's en nieuwe kabels gemonteerd, harmonicabuis schoongemaakt, gasklep en lmm gereinigd.
Bobine's gecheckt.. Zit wel degene met de B erop, en zien er eerlijk gezegt nog als nieuw uit. Ook geen witte vlek.

Maar nog steeds hetzelfde probleem, ze valt nog steeds uit.. Iemand nog een idee?
Heb nog niet getankt, dus ook nog geen injecorreiniger bijgevoegd. Dus dit ga ik nog doen.

Alvast bedankt iedereen!

Gr.
NickRx8
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2012 16:46
Motorsteunen gecontroleerd?

Misschien gaat de SSV niet goed dicht, wilt nog weleens vastzitten/aankoeken.... kijk even of je die goed op en neer kan bewegen, en eigenlijk zou je op een vacuumlekje moeten controleren. Wel wat lastig bij te komen met de hand...zit op het inlaatspruitstuk linksonder.

Bobines met een B heb ik geen idee van of het nieuwe of oude zijn...  je zou kunnen proberen om ze om te wisselen.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 09-04-2012 18:49
Trekt-ie wel goed door in de toeren? Anders zou het ook nog een verstopte katalysator kunnen zijn.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2012 18:53
Zou ook kunnen.... maar lijkt me dat hij dat dan wel vermeld zou hebben....
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 09-04-2012 18:54
Wat moet ik precies aan de motorsteunen controleren dan?
En de ssv wat is dat precies? ... ... Valve ofzo? En mocht deze zwaar gaan, kan ik deze dan schoonmaken?

En zal ook even checken op een vacuumlek.. Gewoon alle vacuumleidingen nalopen?

Bedankt!

Gr.
NickRx8
- Van NickRx8 (Deelnemer) [nl] op 09-04-2012 19:04
Auto trekt zeker goed door!
En zit sinds vorige week een katvervanger onder en nog steeds hetzelfde probleem.

Gr
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2012 21:50
NickRx8:

> Wat moet ik precies aan de motorsteunen controleren dan?
> En de ssv wat is dat precies? ... ... Valve ofzo?
> En mocht deze zwaar gaan, kan ik deze dan
> schoonmaken?
>
> En zal ook even checken op een vacuumlek.. Gewoon
> alle vacuumleidingen nalopen?
>
> Bedankt!
>
> Gr.
> NickRx8


Kijken of ze niet doorgescheurd zijn en de motor daardoor helemaal doorgezakt is op de steunen. Zie m'n Shinka topic, heb daar foto's geplaatst. Het was bij mij niet dramatisch, maar merkte wel verschil naderhand.

Je kan ze bekijken van onder de auto, of langs de wielen achter die flap.

SSV is de Secondary Shutter Valve. Da's de eerste klep in het inlaatcircuit die opengaat bij 3250 toeren. Die wilt nog wel eens aankoeken door olieprut ed, en als die niet goed sluit staat het inlaattraject te ver open waardoor de aanvoer van lucht lastiger wordt. De luchtsnelheid is dan niet hoog genoeg. Zie het als het verschil tussen zuigen door een rietje en een PVC pijp.

Maar dat kan dus een gekke stationair tot gevolg hebben.

Inderdaad de vacuumleidingen controleren. De SSV wordt door een vacuum bestuurd.

Schoonmaken schijnt lastig te zijn. Dan moeten er nogal wat onderdeeltjes uit de weg gehaald worden voordat je 'm eruit kan krijgen....
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Rx8 HP uit 2004 Stationair Schommelen in toeren

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill