Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Vragen over een RX8 kopen
- Van nivong (Powerposter) op 11-02-2012 17:05 Edited 11-02-2012 20:20
Hallo RX8 liefhebbers,

Ik ben een paar dagen geleden heel toevallig een advertentie tegen gekomen van een RX8. Nu wist ik dat mazda wankelmotors maakte maar vond die auto's nooit mooi (rx7 en jonger). Toen ik de RX8 zag was ik meteen verliefd! De hele stijling, de deuren etc. Ik kan haast niet wachten om er een te kopen!

Alleen er is een maar, ik lees veel nadelen over de wankelmotor die er in zit, dat je hier veel, maar dan ook, heel veel kosten aan gaat hebben. Dit risco loop je eigenlijk bij elke 2e hands auto wel maar ik begrijp dat het bij deze wat meer is/kan zijn.
Nu is mijn vraag, waat moet ik vooral op letten met het kopen van een 2e hands rx8 ?
Ik heb zelf een checklist bij elkaar geraapt en in elkaar gezet met behoorlijk wat check punten om te controleren bij het aanschaffen van een 2e hands auto. Nu heb ik sinds kort ook een ODBII uitlees apparaatje die ik verbind met me tablet. Deze kan alle fouten uit de motor weergeven die er ooit zijn geweest en nog wat extra dingen.
Nu ben ik wel benieuwd, hoeveel leest deze bij de RX8 uit?

Ik hoop graag dat jullie nog meer tips hebben waar ik vooral bij een RX8 op moet letten en of welk model ik absoluut niet moet gaan kopen. Ik zelf ben namelijk opzoek naar een zilveren rx8 met zwart zwilveren bekleding of een zwarte met complete zwarte bekleding en de 240 pk (HP) model opzoek.

Even een hele andere vraag over het olie verbruik van de RX8, is dit een goede toevoeging om te installeren en wie heeft dit al gedaan?
http://www.rotaryinsider.com/diy-tac38/sohn-adapter-gap28.htm

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en hoop hier in de toekomst ook een trotse RX8 rijder te worden!
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-02-2012 22:45
Welkom ;)

Waar lees je over al die nadelen? 

Want op fora die niet gericht zijn op wankelliefhebbers (autoweek, autogespot etc) zitten een hoop mensen die zo goed als geen eerstehands ervaring hebben met de motoren en denken dat ze alles beter weten, 'want een kennis van een maat van een vriend van m'n oma is monteur geweest en die zegt blabla' ...

Lees dit forum eerst maar eens goed door, want hier staan wel genoeg ervaringen. Met de kapotter motoren, maar ook met incompetente dealers die prima motoren vervangen.

De laatste tijd is vooral aan het licht gekomen dat de bobines nogal wel eens willen falen en dat de boel slecht laat lopen of op lange termijn de boel in de soep laat lopen. Da's dus echt een controlepunt.

Verder altijd een preventieve compressietest laten doen, maar zorg ervoor dat er rekening gehouden wordt met het toerental van de startmotor, omdat die vaak te laag zijn en dus een te lage compressie tot gevolg geven. Daar moet voor gecorrigeerd worden. Modellen na 2005 hebben een nieuwe revisie met een hoger toerental.

Verder moet je gewoon goed met de motor omgaan.... dus netjes warmrijden en dat ding laten werken als ie op temperatuur is. Daar zijn ze gevoeliger voor dan zuigermotoren.

In het ergste geval moet je een keer de motor vervangen, en zonder garantie kost je dat tegen de 5000,- ...

Verder kwa gewoon onderhoud is het niet duurder dan een VW Polo. Dealerprijzen voor onderdelen zijn wel fors, vooral voor bougies en bobines. Dat kan wel aantikken, tenzij je ze in het buitenland haalt.

Ik heb net weer een beurt gehad.... 8,5 liter olie (4 flesjes laten vullen voor onderweg), filter, beetje koelvloeistof en de computer uitlezen en kijken voor updates etc en was 200,- kwijt. En da's dus vooral vanwege de olie.

Er staan nog wel wat recente topics hier met nieuwelingen die tips vragen.... daar staat veel nuttige info ;)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-02-2012 11:11
Haha, Faxie dat zeg je wel ff heel nonchalant:

"In het ergste geval moet je een keer de motor vervangen, en zonder garantie kost je dat tegen de 5000 euro"... Pff, daar koop je een 2e auto voor joh ;-)

Veel succes met je zoektocht naar een RX-8, er zijn genoeg goede auto's te vinden lijkt mij.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-02-2012 11:33
nivong:

>
> Even een hele andere vraag over het olie verbruik
> van de RX8, is dit een goede toevoeging om te
> installeren en wie heeft dit al gedaan?
> http://www.rotaryinsider.com/diy-tac38/sohn-adapter-gap28.htm


Even van die site de volgende tekst gekopieerd:

The point of this adapter, is to stop using engine oil to lubricate the apex seals in your rotary engine. This is a good thing because:

1. Your engine will no longer burn oil from the engine
2. Your seals can be given fresh oil that isn't dirty
3. You can feed your seals 2 stroke oil, which is meant to be burned.
4. If you're a firm believer that you can't use synthetic oil because it's bad for the seals, using synthetic oil will no longer an issue because your motor oil isn't being used for seal lubrication!

Nou ben ik niet gehinderd door een overvloed aan technische kennis, maar mij ontgaat dit zogenaamde voordeel volledig. Op zich begrijp ik nog wel dat 2-takt beter verbrand dan de "smeer"olie die wij gebruiken, maar als dit zoveel beter was voor de seals om hiermee bv de levensduur van de motor te verlengen, dan had Mazda dit m.i. zelf wel bedacht of toegepast.
Bij mijn weten heeft (nog) niemand op dit forum deze adapter geplaatst.

> Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en hoop
> hier in de toekomst ook een trotse RX8 rijder te
> worden!


Voor het overige kan ik je behalve de tips van Faxie weinig adviezen geven. Maar ik kan je nog wel vertellen dat je geen zilveren RX-8 zult vinden met zwart/zilver interieur, tenzij iemand dit interieur zelf heeft laten maken. Zilveren werden alleen geleverd met volledig zwart of zwart/bruin interieur. Mogelijk rijdt of staat er ergens in België of Nederland nog een zilveren met rood/zwart interieur van een voormalig forumlid. Deze werd geïmporteerd uit Duitsland alwaar de 1ste eigenaar een paar stoelen van een rode had geplaatst.

Mocht je een bepaald exemplaar op het oog hebben, dan kun je het hier wel melden. Sommige RX-8en zijn bekend. Zie dit topic: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2395
- Van nivong (Powerposter) op 12-02-2012 12:23 Edited 12-02-2012 12:33
Allemaal vriendelijk bedankt!

Ik begin steeds meer het virus te krijgen en het wordt zwaar om niet nu meteen eentje te kopen!

@Faxie

De 'slechte' informatie heb ik van hier, van outjer:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=6961#pid6961

Nog rest de vraag over de ODBII meter, kan ik hier mee de motor problemen goed uit lezen, heeft iemand hier ervaring mee? en wat zijn echt punten bij een Mazda RX8 waar je echt op moet letten bij het aanschaffen van een 2e handsje. Denk bijvoorbeeld aan de tip van er kan roest naast het achter spatbord zitten of de ramen willen nog wel eens moeilijk open gaan of als je start dat je hier en hier op moet letten qua geluid etc. Dus de specifieke kenmerken voor dit model.

@Caecil

Hier zie ik bijvoorbeeld een zilvere met zwart zilver bekleding:
http://www.autowereld.nl/mazda/rx-8/1.3-renesis-hp-2440123/details.html (hij is verkocht, ik weet het, maar ter info ;) )

Is zo iets eigenlijk te vertrouwen? Hij is wel erg goedkoop (oke +3000 erbij) maar hoe zit dat precies met buitenlandse versies?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-02-2012 12:50
Aan het oranje kapje van het knipperlicht zag ik al dat het een niet-Europeaan was, maar gelukkig staat dit wel in de tekst.
In Nederland zijn alleen RX-8en met leren interieur geleverd, dat was destijds een keuze van de toenmalige importeur. Hoewel er in de tekst staat dat het een leren interieur zou zijn, vermoed ik dat het hier om een stoffen bekleding gaat, maar dat kan ik niet goed zien van deze foto's op mijn laptopje. In de tekst staat ook dat hij Xenon heeft, maar in Nederland werd alleen xenon geleverd met sproeiers in de bumper en die zie ik op de foto ook niet.
Dus, het zou kunnen dat de tekst gewoon uit een standaard Nederlandse database is getrokken die niet overeenkomt met het exemplaar van de foto.
Op zich is Hoebeke een betrouwbare dealer met veel rotatiemotor ervaring, maar iedereen kan een foutje maken.
- Van nivong (Powerposter) op 12-02-2012 13:09
Nu je het zegt, het ziet er inderdaad erg naar stof uit! en dat hoeft van mij echt niet meer, geef mij maar leer!

Xenon is een standaard optie bij de HP versies als ik het goed had?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-02-2012 13:54
nivong:

>
> Xenon is een standaard optie bij de HP versies als
> ik het goed had?


Geen optie, gewoon standaard.
- Van nivong (Powerposter) op 12-02-2012 16:10 Edited 12-02-2012 18:57
@Caecil dat bedoelde ik inderdaad ;)

Wat is trouwens een beetje een normale richtprijs nu voor een 2004 model met zo'n 60.000 KM op de teller? (zonder nieuwe motor)

Nog rest de vraag over de ODBII meter, kan ik hier mee de motor problemen goed uit lezen, heeft iemand hier ervaring mee? en wat zijn echt punten bij een Mazda RX8 waar je echt op moet letten bij het aanschaffen van een 2e handsje. Denk bijvoorbeeld aan de tip van er kan roest naast het achter spatbord zitten of de ramen willen nog wel eens moeilijk open gaan of als je start dat je hier en hier op moet letten qua geluid etc. Dus de specifieke kenmerken voor dit model.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-02-2012 20:05
nivong:

>>
> De 'slechte' informatie heb ik van hier, van outjer:
> http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=6961#pid6961
>
>


Hee, zie ik mijn naam opduiken.
FF dat stukkie gelezen dat ik toen in 2007 geschreven heb.
Was ik al vergeten.

Toen had ik er flink de pest in dat de garage het startprobleem niet opgelost kreeg.
Een startprobleem van het soort dat verder niemand had of daarna heeft gehad.
De garage kreeg uiteindelijk (nog in de garantie) het probleem onder de knie.

Intussen 4,5 jaar en 60.000 km verder wil ik toch wel mijn stukkie wat nuanceren:

Na afloop van de garantie heb ik alleen nog de bobines stuk gehad en nieuwe motorophangsteunen gemonteerd.
Nu is de Rex bijna 8 jaar en 140.000 km mijn fijnste auto tot nu toe.
Ik sta zelfs bovenaan in de lijst met de meeste kilometers met een motor!
En die motor is nog niets moe, kan ik je vertellen. Hij presteert nog als de eerste dag in 2004.

Neemt niet weg dat Mazda er beter aan gedaan had de auto beter te testen voordat ie op de markt kwam.
En dan bedoel ik niet de wankeltechniek , maar de "gewone" onderdelen.
Zoals bobines, olieleidingen, roest (velgen, deuren,kofferbak,stc.)
Maargoed, de kosten die ik heb gemaakt zijn nog steeds zeer gering, voor een auto van deze leeftijd en ZEKER met de belasting die ik er op zet (circuitgebruik)

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-02-2012 20:20
Caecil:

> Bij mijn weten heeft (nog) niemand op dit forum
> deze adapter geplaatst.
>
>


Ik heb wel met iemand gesproken die een apart reservoir met tweetaktolie in zijn RX 8 had ingebouwd, maar die zit, volgens mij, niet op dit forum.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-02-2012 20:26
Wat betreft de 'gewone onderdelen' kom je inderdaad vaak dezelfde verhalen tegen.... dat zijn dan ook gelijk de aandachtspuntjes bij een 2e hands exemplaar.

Maar dat zijn dan ook weer dingen die elk automodel wel in meer of mindere mate heeft.
- Van Ocram (Deelnemer) [nl] op 12-02-2012 20:40
Caecil:

>
> Mogelijk rijdt of staat er ergens in
> België of Nederland nog een zilveren met rood/zwart
> interieur van een voormalig forumlid. Deze werd
> geïmporteerd uit Duitsland alwaar de 1ste eigenaar
> een paar stoelen van een rode had geplaatst.
>


Er is idd minimaal 1 sunlight silver RX-8 in Nederland met zwart/rood interieur, namelijk de mijne: :)

http://members.home.nl/marcokoenderink/MazdaRX8/index.html

En je hebt gelijk, was van ex-forumlid silverspecial, die hem importeerde uit Duitsland (of dat heeft laten doen).
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-02-2012 20:42
Faxie:

> Wat betreft de 'gewone onderdelen' kom je inderdaad
> vaak dezelfde verhalen tegen.... dat zijn dan ook
> gelijk de aandachtspuntjes bij een 2e hands
> exemplaar.
>
> Maar dat zijn dan ook weer dingen die elk automodel
> wel in meer of mindere mate heeft.


Klopt, kijk maar op 350Z forum, Honda forum, etc.forum, overal zijn wel topics te vinden met specifieke mankementen, zeker bij modellen die nieuw ontwikkeld werden en nu een paar jaar oud zijn.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-02-2012 20:44
Ocram:

>
> Er is idd minimaal 1 sunlight silver RX-8 in
> Nederland met zwart/rood interieur, namelijk de
> mijne: :)
>


Ow ja, die heb jij nu.
Welkom terug hier, leuk om te lezen dat je hem nog hebt. ;)
- Van nivong (Powerposter) op 13-02-2012 07:56 Edited 13-02-2012 12:37
Caecil:

> Faxie:
>
> Klopt, kijk maar op 350Z forum, Honda forum,
> etc.forum, overal zijn wel topics te vinden met
> specifieke mankementen, zeker bij modellen die
> nieuw ontwikkeld werden en nu een paar jaar oud
> zijn.


Precies alleen ik kan over de Mazda niet echt vinden waar je op moet letten. Ik weet bijvoorbeeld bij een Honda civic dat er roest kan ontstaan bij de achterlichten en dat de klep niet goed of scheef soms sluit. Bij de Mazda lees ik alleen maar over de motor maar hoe check ik of de bobines kapot zijn of dat de auto een keer zonder olie heeft gelopen? Kan je dat met een odbii uitlees apparaat?

Trouwens dat reservoir voor de olie kan handig zijn want het is puur smeer olie en zal zo dus veeeeeeelllll schoner moeten zijn en je kan het makkelijk zien en bij vullen.

Verder, er iemand in de buurt van Amsterdam waarbij ik is een keer mag komen kijken? Heb hem namelijk nog maar 1x in het echt gezien en dat was van buiten af en zou er graag ook even in willen zitten en een stukje met iemand mee rijden (zelf hoeft niet, wel leuk natuurlijk)!

@ Outjer
Dankjewel voor de opheldering!
- Van Dre2 (Powerposter) [nl] op 13-02-2012 13:44
Ik woon in Amersfoort...of is dat nog te ver weg ? Je kan bij mij wel een keer komen kijken. Ik ben niet het juiste adres voor technische vragen betreffende deze auto. Maar je kunt wel een keer meerijden als je wilt.
- Van nivong (Powerposter) op 13-02-2012 17:55
Dre2:

> Ik woon in Amersfoort...of is dat nog te ver weg ?
> Je kan bij mij wel een keer komen kijken. Ik ben
> niet het juiste adres voor technische vragen
> betreffende deze auto. Maar je kunt wel een keer
> meerijden als je wilt.


He Dre,

Dankje voor het aanbod! Lijkt me zeker een keertje leuk alleen is Amersfoort wel een eindje weg... Ik wacht nog even af of er andere personen iets dichterbij wonen, anders ontvang je binnenkort een berichtje van me ;)
- Van Dre2 (Powerposter) [nl] op 13-02-2012 18:00
Prima...ik hoor het wel...
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-02-2012 21:01
Ik woon in Zaandam, niet ver van het klaverblad splitsing A7-A8. Stuur me even een PM als je wilt langskomen. Welkom!

Olof
- Van nivong (Powerposter) op 14-02-2012 10:56
Olof heeft een privé bericht

Ik had nog een vraag, wat raden jullie aan als je gaat kijken bij een particulier die hier nooit actief is geweest? Ik heb namelijk een auto op het oog maar ik ben erg bang om een rex te kopen aangezien de problemen die kunnen ontstaan die je natuurlijk niet wilt. Hoe behoedt ik me hier zelf van dat ik niet 2 dagen later een probleem heb wat me 5000 euro gaat kosten ?
Bestaat er zoiets als een aankoop keuring o.i.d.?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-02-2012 12:19
Dat bestaat ja....maar ik heb dat zelf nooit gedaan dus kan je geen details geven....
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-02-2012 13:33
nivong:

>
> Bestaat er zoiets als een aankoop keuring o.i.d.?


Er schijnt zoiets bij de ANWB gedaan te worden, maar m.i. heb je hier met een RX-8 weinig aan. Motorisch gezien bedoel ik. De gemiddelde keurmeester heeft de ballen verstand van een rotatiemotor, laat staan de wat specifiekere zwakke punten van een RX-8 motor.
Misschien dat een Mazda dealer zo'n keuring ook kan doen, maar ook hier zitten zwakke broeders tussen.

Heb je al een specifieke auto op het oog? Ik zou b.v. nog eerder een RX-8 van een particulier kopen als hij/zij met bv. rekeningen kan aantonen dat een aantal onderdelen al vervangen is dan van iemand blind vertrouwen dat er nog nooit iets aan de auto geweest is en nu ook niet is, maar dit is gewoon een persoonlijk en gevoelsmatig iets.
En e.e.a. hangt ook af van de kilometerstand.
Mijn witte is al bijna 4 jaar oud maar heeft slechts iets meer dan 5000 km gereden, logisch dat er nog niks vervangen is.
- Van nivong (Powerposter) op 14-02-2012 14:02
Caecil:

> nivong:
>
> Er schijnt zoiets bij de ANWB gedaan te worden,
> maar m.i. heb je hier met een RX-8 weinig aan.
> Motorisch gezien bedoel ik. De gemiddelde
> keurmeester heeft de ballen verstand van een
> rotatiemotor, laat staan de wat specifiekere zwakke
> punten van een RX-8 motor.
> Misschien dat een Mazda dealer zo'n keuring ook kan
> doen, maar ook hier zitten zwakke broeders tussen.
>
> Heb je al een specifieke auto op het oog? Ik zou
> b.v. nog eerder een RX-8 van een particulier kopen
> als hij/zij met bv. rekeningen kan aantonen dat een
> aantal onderdelen al vervangen is dan van iemand
> blind vertrouwen dat er nog nooit iets aan de auto
> geweest is en nu ook niet is, maar dit is gewoon
> een persoonlijk en gevoelsmatig iets.
> En e.e.a. hangt ook af van de kilometerstand.
> Mijn witte is al bijna 4 jaar oud maar heeft
> slechts iets meer dan 5000 km gereden, logisch dat
> er nog niks vervangen is.


"Ik zelf ben namelijk opzoek naar een zilveren rx8 met zwart zwilveren bekleding of een zwarte met complete zwarte bekleding en de 240 pk (HP) model opzoek." uiteindelijk wil ik een met zwarte bekleding (of zwart rood met zilver vind ik ook wel wat hebben)
eerste alinea ;)

Maar inderdaad ik vind het raar eigenlijk dat je met een rex meer dan 100.000 rijd. Ik zou juist het als plezier auto gebruiken, ritten naar werk vind ik deze auto niet voor gemaakt, die standaard stukjes vind ik niet goed voor de auto, maar dat is mijn mening ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-02-2012 14:06
Ik kan je even niet volgen. Heb ik weer iets doms geschreven?
- Van nivong (Powerposter) op 14-02-2012 14:10
Caecil:

> Ik kan je even niet volgen. Heb ik weer iets doms
> geschreven?


Nee in tegendeel, heel informatie voor mij en ik weet bijna wel zeker voor toekomsite rex rijders!

Enige is dat je vroeg:
Heb je al een specifieke auto op het oog?
en dit stond al in me eerste post ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-02-2012 14:12
nivong:

> Maar inderdaad ik vind het raar eigenlijk dat je
> met een rex meer dan 100.000 rijd. Ik zou juist het
> als plezier auto gebruiken, ritten naar werk vind
> ik deze auto niet voor gemaakt, die standaard
> stukjes vind ik niet goed voor de auto, maar dat is
> mijn mening ;)


Ieder zijn mening, maar ik heb er in 2 jaar en 10 maanden 100.000 km mee gereden. Eerste weekend al 1000 km. Gewoon omdat het zo leuk was (en is) om mee te rijden. Gebruikte hem ook voor woon/werk verkeer, zomer en winter.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-02-2012 14:14
nivong:

> Caecil:
>
> Nee in tegendeel, heel informatie voor mij en ik
> weet bijna wel zeker voor toekomsite rex rijders!
>
> Enige is dat je vroeg:
> Heb je al een specifieke auto op het oog?
> en dit stond al in me eerste post ;)


aha, maar ik bedoelde met mijn vraag, heb je al een particulier gevonden met 1 van jouw voorkeuren?
- Van nivong (Powerposter) op 14-02-2012 17:08 Edited 14-02-2012 17:58
Pm verstuurd naar caecil

Even een andere vraagje (ik blijf maar vragen!)
wat zijn de gemiddelde maand kosten hier van RX-8 eigenaren ? Graag de vaste laste zonder benzine en afschrijving ;)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-02-2012 18:06 Edited 14-02-2012 18:24
nivong:

> Even een andere vraagje (ik blijf maar vragen!)
> wat zijn de gemiddelde maand kosten hier van RX-8
> eigenaren ? Graag de vaste laste zonder benzine en
> afschrijving ;)


Tjonge, nivong, ik zit e.e.a. nu al een tijdje te volgen.........moet nou echt alles voorgekauwd worden....?
Mijn antwoord: Gemiddelde kosten zijn hoger dan een snelle Golf.........tussen Euro 500,- en 1000,- per maand............
Mijn persoonlijk advies: Geen Rex kopen, is niks voor jou..............

KOSTEN PER MAAND NIEUWE RX 8 RENESIS HP (4 jaar/15.000 km p.j.)
afschrijving 4 jaar    € 669
motorrijtuigenbelasting    € 58
verzekering    € 98
brandstofkosten    € 304
onderhoud    € 89
totale kosten    € 1.219
totale kosten per kilometer    97,5 ct/km
http://www.autoweek.nl/auto/28604/mazda-rx-8-renesis-hp
- Van nivong (Powerposter) op 14-02-2012 21:22
rudolphw dankje voor de informatie!

Het begint wel een dure grap te worden als je het realistisch bekijkt...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-02-2012 23:28
De afschrijving is hoog ja.... dat krijg je met een slechte reputatie en een benzineslurper....

Maar voor een huidige 2e handse onder de 15000,- is dat nou ook niet zo'n ramp meer.

Voor wegenbelasting en all risk verzekering betaal ik 110,- per maand.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2012 01:54 Edited 15-02-2012 01:56
Faxie:

> Voor wegenbelasting en all risk verzekering betaal
> ik 110,- per maand.


Idem, waarvan 51,-- wegenbelasting (Noord-Holland). All risk bij Generali met maximale korting.

Olof
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2012 02:38
Ik zit bij Onna-Onna, ja lach maar, toendertijd was dat de goedkoopste. Iets duurder geworden, maar betaal nog maar steeds 57,- per maand bij hun.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2012 04:04
Faxie:

> Ik zit bij Onna-Onna, ja lach maar, toendertijd was
> dat de goedkoopste. Iets duurder geworden, maar
> betaal nog maar steeds 57,- per maand bij hun.


You win! Ik betaal dus 59,-- per maand en laat het maar zo...   :-)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2012 09:14
Realistisch gezien willen liefhebbers wel betalen om in hun RX8 te rijden.
Ga alsjeblieft niet zeuren over het verbruik want daar ben ik wel klaar mee hier.

Nu alleen zorgen dat je liefhebber wordt.
Dat betekent dat je dus eerst een RX8 moet hebben om dat te kunnen ervaren....
Als je een auto koopt moet je zeker een proefrit maken, daar moet je dan alles uit kunnen halen.
Je weet nooit hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan dus da's altijd een gok maar dat geldt voor elke onbekende auto en daar is dus geen zinnig woord over te zeggen.
Een ding is wel erg belangrijk als je hem eenmaal hebt: alleen belasten wanneer de olie warm is (in de winter na ca. 15-20 minuten, zomer 10-15 min.).
Da's eigenlijk het enige wat ik je zou kunnen meegeven.
Laat je vooral niet afschrikken door alle spookverhalen, de Renesis is gewoon betrouwbaar.
Wil je garantie dan moet je hem bij een autodealer kopen.

Succes!

Grtz Dennis.
- Van nivong (Powerposter) op 15-02-2012 13:58
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp! Ik ga 3 maart even gezellig bij Olof langs (dank voor de gast vrijheid!) en ga in de toekomst zeker weten een RX8 kopen, helaas voorlopig nog niet. Dit omdat ik eerst even me diploma ga halen en dan een maand een rondreis maken.
Dus voorlopig helaas nog geen RX8 voor mij..
Nogmaals bedankt allen, beste en gezelligste forum in Nederland!
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2012 14:14 Edited 15-02-2012 14:19
Tja, bijna 40 posts verder; veel mensen hun best gedaan; 'k verwachtte direct vanaf het begin al iets dergelijks (deze afloop); 'k zeg maar zo; 'k zeg maar niks...........
- Van nivong (Powerposter) op 15-02-2012 14:49
rudolphw dit is natuurlijk niet alleen voor mij ;) over het algemeen is er op internet weinig te vinden over een RX8 in het Nederlands, Google indexteerd dit forum ook en zo kunnen er meer bezoekers afkomen op dit forum en dit topic aangezien er veel informatie en veel keywords in staan. Het is dus allemaal niet voor niets, en ik heb er heel veel van geleerd want ik ga er zeker een kopen alleen nu nog even niet. Tevens verplicht ik hier niemand om te antwoorden.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2012 15:09
nou ja, laat dat dan maar ff weten als het zo ver is.....
mvg, Ruud
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 15-02-2012 16:06
Olof:

> Faxie:
>
> You win! Ik betaal dus 59,-- per maand en laat het
> maar zo...   :-)


Nee, ik.... € 53,33 bij Interpolis :-) All-risk!
- Van nivong (Powerposter) op 15-02-2012 19:19
Als ik hem wilde verzekeren all risk dan is het 45 euro bij AEGON autoverzekering (eigen naam)

@Ruud ik laat meteen wat van me horen, zo makkelijk zijn jullie niet van me af ;)
- Van nivong (Powerposter) op 03-03-2012 21:16
Vandaag even bij Olof langs geweest en wat is dit toch een auto, of beter gezegd een monster! Prachtige wagen, geweldige techniek en aan alles is gedacht.

Ik blijf lid van de club en zal in de toekomst met wat leuks aankomen! Ik kan echt niet wachten, moet me helaas erg inhouden....
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-05-2012 17:08
nivong:

> Als ik hem wilde verzekeren all risk dan is het 45
> euro bij AEGON autoverzekering (eigen naam)
>
> @Ruud ik laat meteen wat van me horen, zo makkelijk
> zijn jullie niet van me af ;)


Is het deze geworden?



http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Mazda&model=RX-8&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=1&pagesize=20&position=34&total=41&id=4CRDG
- Van nivong (Powerposter) op 31-05-2012 14:53
He Rudolp,

Nope helaas niet, voorlopig alleen nog af en toe even rond kijken, voor september komt er sowieso geen andere ;) ga eerst met mijn huidige auto een maand rond touren.
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 02-06-2012 07:47
Die had ik bijna gekocht, maar vond de afstand te groot.
De vraag die ik meteen had toen ik deze zag; zoveel vervangen en aanbieding via een handelsonderneming.
Software 2012, euuuh?

Nu ben ik (nog) geen specialist maar toch.

Grtzz

Roland

PS mijn SS HP is echt super! Gister even een rondje brabant gedaan......ik blijf met een dikke smile lopen. Ook als ik al ff uit de Rex ben....!
- Van nivong (Powerposter) op 13-07-2012 22:37 Edited 13-07-2012 22:41
Sjonge jonge laatst weer een tegen gekomen op de weg (geen idee welk jaar/model) en gaf even gas op de snelweg. me handen begonnen meteen weer te jeuken !

Ook een leuke aanbieding gezien:
Spearders - Mazda RX-8 wankel

Helaas geen hp...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-07-2012 00:11
Da's een Kuro, dus zal wel Duits zijn.
- Van nivong (Powerposter) op 14-07-2012 10:31
hoe zie je dat dat een kuro is ? Vanwege de cruise control?

Is een duitse versie slecht, neem aan van niet toch ?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-07-2012 10:40
Vanwege de bekleding ;)

Nee is niet perse slecht hoor. Verklaart wel de lage prijs. En de geschiedenis is wellicht een beetje vaag. Lijkt alsof de auto puur geimporteerd is om door te verkopen.
- Van nivong (Powerposter) op 14-07-2012 10:42
Aha zo, de bekleding is dan dus geen leer (als ik het forum goed op door gelezen ;) ?)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-07-2012 10:43
Even snel gekeken.

29 November kwam ie naar NL
Laatste overschrijving is 9 juli.
- Van nivong (Powerposter) op 14-07-2012 10:56
Thanks faxie, stom had ik natuurlijk ook kunnen doen...

Is dus wel een beetje raar, waarom zou je een RX8 binnen een jaar weer verkopen? Dan moet er iets mee gebeurd zijn lijkt mij?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-07-2012 10:58
Ow stom jaartal vergeten, 29 november 2007 ;)
- Van nivong (Powerposter) op 14-07-2012 11:00
Aha dat is dan wel iets logischer haha maar dan is het in ieder geen import/door verkoop auto.

Misschien toch wel interessant om even in de gaten te houden.... enige is dat het hoogst waarschijnlijk geen leer is (en geen HP :( )
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-07-2012 21:27
Leer en alcantara volgens mij.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-07-2012 13:23
De bekleding is half, leer half stof ;) En de lichte kleur maakt het bijzonder :)
In Duitsland kon je ook geheel stof krijgen.

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 30-07-2012 16:24
nivong:

> Thanks faxie, stom had ik natuurlijk ook kunnen doen...
>
> Is dus wel een beetje raar, waarom zou je een RX8
> binnen een jaar weer verkopen? Dan moet er iets mee
> gebeurd zijn lijkt mij?


Er zijn er wel meer hier geweest die binnen een jaar alweer verkochten. Omdat er een kind op komst was, omdat vrouw er niet in wilde/kon rijden, omdat het verbruik toch tegenviel, of welke reden dan ook.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Vragen over een RX8 kopen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill