Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / even voorstellen
- Van BCD (Beginner) [nl] op 06-02-2012 08:04
hoi mijn naam is peter  leeftijd 59 jaar vader van JGM   ben sinds plm 2 weken in het bezit van een hele mooie rx8 kleur rood.
Welke rx 8 zou dat wel niet kunnen zijn. Inderdaad het is de rx8 van jos. 
Maar voordat ik deze rx8 in mijn bezit had ging wel het een en ander vooraf:

Ik Ben altijd een liefhebber geweest van de rx8. De afgelopen maanden heb ik verschillende rx8 mogen bewonderen die mij te koop werden aangeboden,  maar er was geen  RX8 bij die ik perfect vond. Dat komt omdat ik nogal kieskeurig ben, de ene reed perfect maar had hologrammen in zijn lakwerk zitten ivm verkeerd poetsen, de andere had veel last van olielekkage bij de aansluiting motor-versnellingsbak. Nog een andere had een zwaar bromgeluid in de aandrijflijn zitten, (gecupte banden?).
Ik dacht er moet toch een RX8 zijn die aan mijn verwachtingen zou doen. Mijn zoon Hans JGM belde mij op en zei pa er staat een RX8 op het forum die precies aan jouw verwachtingen voldoet.  Ik maakte meteen het RX8 forum open en inderdaad daar stond de RX8 die aan mijn verwachtingen voldeed. Die zelfde dag nog maakte ik contact met Jos en heb een afspraak gemaakt voor een bezichtiging van de RX8 .  Na een proefrit en bezichtiging was het snel geregeld.  Dit is namelijk de RX8 waar ik zo lang op gewacht heb. 
Deze RX8 is gewoon plm 8 jaar vertroeteld door jos. Nu ga ik deze RX8 verder in de watten leggen. Inmiddels heb ik wel de banden vervangen (waren een beetje gecupt)  Het bandenmerk dat ik nu op de RX8 heb gelegd zijn de Falken banden  type  ZE 912 . Deze band vind ik een hele fijne band voor deze auto, perfect bij nat en droog weer en een hele comfortabele band.
Alleen het is zo jammer dat de RX8 nu stil staat want met dit weer is het ZONDE om met de RX8 te gaan rijden. Hij staat nu lekker bij mij in mijn werkplaats waar ik de hele dag  na kan kijken en afstoffen(als er geen klanten zijn).  Wat en plaatje (jos nogmaals bedankt om deze RX8 aan mij te willen verkopen) groetjes BCD
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 06-02-2012 08:12
Dat is niks teveel gezegd ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 06-02-2012 16:34
Gefeliciteerd en welkom hier.
Ik lees al dat je net zo zuinig op deze RX-8 bent als Jos. Dat zal hem goed doen en het leed van het afscheid een beetje verzachten.

En nu maar hopen dat de vorst snel verdwijnt en er een flinke regenbui komt die de pekel van de wegen spoelt. Dan kan het rijplezier pas echt beginnen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-02-2012 21:32
Welkom hier op deze gezellige site :):)
Alvast veel plezier met de rex toegewenst, ook al blijft het nu even bij ernaar kijken.:) (wij ook hoor)

Groetjes M&M
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 09-02-2012 05:51
welkom hier, ook vanwege mij :).

ik heb zoveel geluk niet dat ik men Rex kan laten staan..ocharme...ik moet er in principe dagelijks de baan mee op,
MAAR!!, nu komt het, waarvoor dient een vriendin? :p
om die zo auto-minded te maken dat ze zegt, och schatteke, neem mijn autooke maar, laat de uwe maar in de garage staan. :D
dus op die 2 weken slecht weer, heb ik eigenlijk gisteren en eergisteren maar met men REX moeten rijden hehe.

met dank aan men lieve schat ;o)
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 09-02-2012 09:05
Dat is nog eens meedenken ;-)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 10-02-2012 13:06
Wordt lastig als ze straks een eigen Rex gaat rijden.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 10-02-2012 14:06
Ik snap eigenlijk allemaal dat gedoe niet zo goed.
Een RX-8 is toch net zoals elke andere auto niet van karton of zo ?
Die kan heus wel tegen een beetje regen toch ?
Sommigen vinden het zonde om er mee in de regen te rijden, wel, ik vind het zonde om er niet mee te rijden :-)
- Van Agnes (Powerposter) [nl] op 10-02-2012 14:23
Welkom hier!
En ik rijd ook dagelijks met de Rex, weer of geen weer. Ik moet wel. Maar met de winterbanden (+velgen) die ik vorig jaar van Guy heb overgekocht kost dat geen centje pijn. En na de winter een keer goed poetsen!
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 10-02-2012 14:49
Ook welkom hier namens mij.

Ik rijd ook regelmatig in mijn Rex, weer of geen weer.
Gisteren zag hij er niet uit, onder de pekel, dus vandaag maar even door de wasstraat.

Veel plezier op het forum, er is hier veel informatie te vinden.

Groeten,
Ger
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 11-02-2012 19:08
welkom :) een beetje winterpret met de rx-8 kan geen kwaad, alleen optijd het zout van de carroserie halen voor hij oplost
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-02-2012 22:14
hallo allemaal..
ook ik ben nieuw hier,
ik heb mezelf na lang zoeken afgelopen kerst een mooie rx8 kado gedaan..
ben in 2004 naar een formule 1 grand prix in italie geweest.
daar stond op een plein een knal gele rx8 ter kennismaking.
was er gelijk weg van.
heb daarna crx gereden en een celica en die laatste beviel me niet qua vermogen dus ging ik voor een 192 pk rx8.
deze kwam ik tegen in malden en toeval was dat deze 231 pk had...plus alle luxe die er op zit ....ik was verkocht.
(mis alleen de cruise control op het stuur haha)
hij bevalt me prima en geniet echt van het geluid van de motor
doe zelfs af en toe de radio wat zachter.
en het gemak waar mee je die ouwelui inhaalt die 60 rijden op een weg van 80 hier op de veluwe haha.
vind ik de hoge benzine verbruik erg?......nee......de rest kompenseert dat allemaal..
dus bij deze aangenaam allemaal
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-02-2012 23:11

> en het gemak waar mee je die ouwelui inhaalt die 60
> rijden op een weg van 80 hier op de veluwe haha.


Welkom, Nelson.

Moet ik me aangesproken voelen? Ik weet niet of je 68 oud vindt, maar pas op je woorden. Ik zit nog regelmatig achter het stuur bij snelheden van dik boven de 300...   :-)

Olof
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-02-2012 19:16
haha hallo olof

hoef jou dan ook niet te vertellen dat ik jou ook niet bedoel,,dat snap je zelf ook wel
dus je hoeft je zeker niet aangesproken te voelen..
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 20-02-2012 19:22
Olof:

> Welkom, Nelson.
>
> Moet ik me aangesproken voelen? Ik weet niet of je
> 68 oud vindt, maar pas op je woorden. Ik zit nog
> regelmatig achter het stuur bij snelheden van dik
> boven de 300...   :-)
>
> Olof


Met welke auto haal jij die snelheden dan?
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-02-2012 19:33
hoi caper..
zag op zijn profiel dat ie ook vloog dus.....
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-02-2012 19:55
volgens mij is dit het topic van Peter en niet van Nelson ;)

Groetjes M&M
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-02-2012 19:58
hoi hoi..martine.
doe ik dan iets verkeerd?
weet niet hoe al die forums werken.
dit is voor het eerst dat ik me bij een site als deze aanmeld..
dus alle hulp en \ of hints zijn welkom
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-02-2012 20:00
Gewoon een eigen voorstel topic aanmaken.. :)

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / even voorstellen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill