Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / inhouden na "begrenzings-piepke"
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 02-02-2012 12:02
hallo,

ik heb al paar keer ondervonden bij men rex ( sp, bouwjaar '04, 55.000KM) dat bij goed doortrekken rond de +/- 8000tr. en het welgekende piepje van de begrenzer,

dat men rex plots inhoud, precies of hij wilt niet tot 9000tr en verplicht je dan tot schakelen naar hogere versnelling.

nu gewoon nieuwsgierig, ben ik te gulzig en is het normaal dat hij niet helemaal tot zijn limiet gaat of toch een mankementje?
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 02-02-2012 12:42
Dat is de begrenzer, bij een SP gaat ie niet verder dan ongeveer 7900.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 02-02-2012 13:43 Edited 02-02-2012 13:45
Volkomen normaal, niks aan de hand.
In principe zou hij nog wel wat meer toeren aankunnen, maar je auto weet niet tot hoever jij hem nog wilt doortrappen dus de begrenzer grijpt zelf in.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-02-2012 09:02
Waarom zou je doortrekken tot in de begrenzer?
Weet je waar het maximale vermogen ligt?
Waar het om gaat is dat, wanneer je naar de volgende versnelling schakelt, je iets voor het maximale vermogen uitkomt en zo maximaal blijft versnellen.
Meer toeren draaien heeft geen zin.
Stoplichtsprintjes win je door intelligent te schakelen...

Grtz Dennis
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 03-02-2012 12:04
hehe ja das waar, en bij sprintjes let ik er ook speciaal op dat ik dat dood moment niet krijg.
maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de capaciteiten en of het dus compleet normaal was dat ie bij begrenzing inhoud.
mercikes voor de reply
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 03-02-2012 15:33
Daarom heet het toch begrenzing???
- Van ronni.v. (SuperForumposter) [nl] op 04-02-2012 20:53
De begrenzingis om de boel heel te houden ;-)
En doet dus dit dat je niet verder kan trekken, inderdaad zoals hieboven het heet ook een begrenzer.
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 11-02-2012 18:11
ook wat afhankelijk hoe je wagen afgesteld is maar rev's rev's rev's is hetgene wat die wankeltjes graag hebben. Ik tracht met mn sp bij de sprintjes te schakelen zodanig dat m'n tussengas de 'beep' raakt, zo schakelt hij lekker vlot over naar de volgende versnelling zonder veel verlies door het schakelen.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-02-2012 11:14
Heeft weinig met afstelling te maken lijkt mij, rood gebied is rood gebied toch ;-)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-02-2012 12:05
CasperRX-8:

> Heeft weinig met afstelling te maken lijkt mij,
> rood gebied is rood gebied toch ;-)


Yep! En roder dan rood heeft de mijne niet. Ik zie ook geen lichtrood of donkerrood.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / inhouden na "begrenzings-piepke"

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill