Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Bobines, bougies en kabels vervangen.
- Van Yellow-RX8 (Deelnemer) [nl] op 22-01-2012 17:56
Hallo,



Mijn Rx-je is nu alweer bijna een half jaar in mijn bezit.

Jongens wat een auto! ik kan er niet enthousiast genoeg over zijn! (tot vervelends toe voor de mensen die wat minder gedesinteresseerd zijn in mijn omgeving ;) )

Maargoed Na wat kleine veranderingen. Remklauwen geel laten spuiten, andere wielen/banden en strakes aan de zijkant, wil ik dan toch ook even naar de technische kant kijken.

Hij loopt als een zonnetje na 38000 km's. Maar toch hoor ik dat tussen de 40000 km en de 60000 km de bobines en bougies vervangen moeten worden.

Nu ben ik iemand die nooit graag afwacht tot de auto kapot is en dan pas gaat repareren. Dat doe ik dus liever vooraf.

Nu wil ik weten welke bobines ik nodig heb. Bij de dealer zijn deze geloof ik ruim 200 euro per stuk. En er was een verschil in het type A B en C geloof ik.

Zelf heb ik zoals je op de foto ziet een Mazda RX8 RENESIS HP uit 29-09-2005 (om precies te zijn)

Kan iemand mij advies geven wanneer ik dit het beste kan doen? En waar ik deze kan kopen en welk type ik moet bestellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

MVG

Tommie de Roo.
- Van Matex (ForumPro) op 22-01-2012 18:34
Mooie RX Tommie,

Opvallend kleurtje,leuk kenteken ook.

>Hij loopt als een zonnetje na 38000 km's. Maar toch hoor ik dat tussen de 40000 km en de 60000 km de bobines en bougies vervangen moeten worden.
>Nu ben ik iemand die nooit graag afwacht tot de auto kapot is en dan pas gaat repareren. Dat doe ik dus liever vooraf.


Vind ik onzinnig.
Heb 105000 km op de teller staan en geen klacht over de loopcultuur van mijn rex.
Rageerd (mits lekker op temperatuur) als door een wesp gestoken op het gaspendaal.
Loopt op de Autobahn in notime naar Vmax.
Dus noodzaak van een preventieve vervanging zie ik niet.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 22-01-2012 18:49
eBay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=rx8+ignition+coil&_sacat=See-All-Categories
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-01-2012 23:18
hoihoi Welkom hier :)
Hier kun je altijd, vaak, veel, nooit genoeg over je rex praten :):)

Maar wat betreft jouw vraag wij hebben alles ook rond de 60.000 km vervangen, maar dat was wel omdat de rex wat onregelmatig stationair
ging lopen.
Wat betreft de link, let wel op de bougies, deze zijn voor de USA in europa hebben we een andere warmte graad!!

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2012 12:14
Dat is echt geen probleem hoor.
- Van Yellow-RX8 (Deelnemer) [nl] op 23-01-2012 14:21
Maar welk type bobine is het nu? A B of C?

Ik heb deze gevonden en die zijn origineel Mazda. Maar weet niet of dat de goede zijn...

http://www.rotaryfx.com/product_p/per1124.htm
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2012 17:34
ik snap niet wat je bedoelt met A B of C, maar de bobine via de link is goed...

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-01-2012 22:26
Volgens mij zijn dat gewoon revisies. Gewoon de nieuwste pakken dus.
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 24-01-2012 11:24
Hoi, welkom?

Ik heb onlangs op 50.000km men bobijnen en bougiekabels moeten vervangen, want wagen draaide niet mooi meer rond (slechte verbranding).

Over die types, weet ik niks, volgens mij zijn die allemaal hetzelfde.
Het is inderdaad zo dat in de garage er enorm veel geld gevraagd wordt voor onderdelen voor een Rex.

Ikzelf heb ook mijn 4 bobijnen aangekocht via RotaryFX. Incluus verzendkosten en douanetaks (voor België dan) heeft me dit ongeveer 170€ gekost.
Zelf geplaatst en geen probleem meer. Hij zoomt weer als nieuw :D
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 25-01-2012 22:57
Ik mijn bobine's bij RX-7 service besteld, geen invoer ed en de prijs was goed. Toen ook meteen bougiekabels van racing beat erbij gekocht
De bougie's kreeg ik bij een plaatselijke automaterialenzaak.

Groet tjeu
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 01-02-2012 15:14
Ah, ik zie dat de gele Hoebeke RX-8 ook een nieuw baasje heeft. Welkom hier!
- Van Dre2 (Powerposter) [nl] op 01-02-2012 21:47
Heeee Yellow RX-8, was jij het vanmiddag in Amersfoort bij Yokogawa ?
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 02-02-2012 11:56
mijn rex (sp / BJ.'04) heeft er nu ook rond de 55.000 KM en volgens mij zijn de bobijnen en bougies ook eens aan vervanging toe.
nu met de winter toch maar beter rap vervangen. vind dat de motor bij stationair (aan een rood licht bv.) niet al te mooi meer draait, nu bij gewoon rijden nog geen last ervaren.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-02-2012 14:20
Als je verder geen last hebt van pingelen tijdens vol accelereren of slecht starten zou ik de bobines en bougies even laten voor wat het is en eerst de gasklep en luchtmassameter even reinigen. Ook je motorsteunen even inspecteren.
- Van Yellow-RX8 (Deelnemer) [nl] op 02-02-2012 21:43
Bij Hoebeke al een 323F gehad en een MX-5 (zie mijn topic waar ik me voorstel)

Altijd erg tevreden geweest over deze garage!

Zo bleek ook vandaag weer! (even off topic)

Mijn Motorstoringslampje ging branden. De code verwijderd bij het uitlezen maar kwam helaas weer terug.

Het bleek te gaan om de beruchte "P0610"! Waarschijnlijk niet bij iedereen bekend! Maar het gaat dus om de "DTC P0610 PCM vehicle options error" wat inhoud dat er een fout zit in de "motor stuur apparaat"

Bepaalde stappen doorlopen, opnieuw inlezen en andere dingen bekeken. Elke keer ging het lampje weer branden. Dus is er maar 1 oplossing. Een nieuw motor regel apparaat van een heleboel veel centjes.

Gelukkig viel het onder de meegekregen garantie die ik heb gekregen bij het kopen van de auto en koste het mij niets.

Ik kan niet anders zeggen dat ik vandaar WEER blij was met de goede diensten van autobedrijf Hoebeke.

Ik wou het toch even kwijt gezien dit probleem bijna nooit voorkomt en toch een duur grapje kan zijn. Dus brand het lampje, gewoon hopen dat het NIET P0610 is!

Groetjes!

Tommie de Roo.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 02-02-2012 22:13
Die heb ik nu ook al een tijdje, zie ook mijn topic hierover elders op het forum.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Bobines, bougies en kabels vervangen.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill