Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 28-5-2012 Trackday Spa/Francorchamps / MLR
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 06-12-2011 21:35
Op maandag 28-5-2012  zal de engels Evo club haar jaarlijkse trackday houden op Spa.
Ik heb me al aangemeld.
Het wordt mijn 7e Evo dag en mijn 14e maal op Spa.
15 euro duurder dan vorig jaar: Nu 295 euro (-10% bij aanmelding via het frans RX8 forum)

http://www.rx8france.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=20844&p=507109#p507109

Nog iemand die meegaat?
Let op: vorig jaar was de trackday na 1 maand al volgeboekt.
Ik heb (opnieuw) een aantal taxiritten gepland en zoek nog rijders.

Hier de repo van 2011:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2008

Outjer
- Van Marijn (Deelnemer) [be] op 06-12-2011 21:55
Outjer,

Wat houd die dag allemaal in?
Als ik goed versta krijg je daar een Box, maar die kan je met meerdere huren bv 4 personen van dit forum dat samen in een box staan?

Voor de auto moet je dan ook best reserve remblokken hebben en slicks ?

grtz Marijn
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 07-12-2011 10:50 Edited 07-12-2011 10:54
Het is een open pitlane dag. Start ongeveer om 9.00 u en tot ongeveer 18.00 u
Met alleen een pauze tussen 12.00 en 13.00 u.

Een box kost 42 euro per auto (4 auto's per box)
Is eigenlijk niet nodig, maar ik heb er wel een om mijn passagiers te ontvangen
Je kunt bij elkaar staan.
Er is ook ruimte onder de pits waar je gratis droog kunt staan.

Slicks (of semi slicks) zijn niet nodig, maar het rijdt wel lekkerder...
Als je remblokken niet verder dan halfweg zijn gaat het.
Reserve blokken zijn altijd handig.

De vergoeding voor de taxiritten is weer 50 euro per 15 minuten.
Kun je de kosten er weer uithalen.

Outjer
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 07-12-2011 12:35
Het klinkt wel aanlokkelijk om ook te gaan rijden, Outjer. Ik weet alleen nog niet of ik dat geld dan kan missen i.v.m. mijn echtscheiding (die gelukkig bijna rond is, papieren zijn naar de rechter).
- Van Marijn (Deelnemer) [be] op 07-12-2011 18:39
Ik zou graag wel eens met mn rex op circuit gaan, maar heb dit nog nooit gedaan! (Ben ook nog maar 19) xP
Ik zou wel liefst eerst eens een trackday proef gaan rijden met een begeleider en wat les. Zodat hij je wat tips geeft om zo goed mogelijk op het circuit te rijden.

Nu ook al heb je geen enkele ervaring dan kan je ook rijden met andere. Dat zijn bezoekers die naast je willen zitten?

Heb hier wel interesse in!
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 07-12-2011 20:20
Marijn, voor een eerste keer op circuit kan ik je de cursus circuit experience van Skylimit op Zolder aanbevelen.
Deze heb ik ook gevolgd en ik was er zeer tevreden van.
http://www.skylimitevents.be/trackdays/index/cursuscircuitexperience/leren-rijden-op-circuit.html
Voor een beginner is Zolder interessanter dan Francorchamps, daar is een beetje ervaring toch wel meer dan welkom.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 07-12-2011 21:06
Hee Bart,

Dat wou ik ook net schrijven!

Hoewel mijn eerste circuitervaring net op Spa was op 29-10-2005.
Hier mijn verslag van toen:

Wat een waaaaaaaaaaanzinnege dag!!!!!!

Dacht dat er naast de franse RX 8 club niet zo veel bijzonders te zien zou zijn.
Volstrekt ongelooflijk hoeveel automaniakken er waren.Zo reden er Porches in alle soorten, Impreza's, S 2000 ,Z 350, Lancers,maar ook Lotussen en zelfs Skyline's met 700 pk !!!!!!!.Alsof je in een film reed, maar dan echt.
Daar ben ik dan 46 jaar voor geworden om voor het eerst voluit op een circuit te rijden.Godzijdank was er genoeg respect voor elkaar om elkaar (net) genoeg ruimte te geven. (Hield soms niet echt over , hè Caecil).

Dan nu enkele woorden over de RX 8:

-Wat een ongelooflijke balans.De auto doet gewoon exact wat je zelf wilt en je kunt hem prachtig in een bocht gooien.

-De banden krijgen verschrikkelijk op hun mieter.De rubber wordt er in rolletjes afgeveegd en gaat dan vlak ernaast midden op een blok zitten. Ziet er niet uit gewoon!!Zelfs na de rit naar huis is dit nog aanwezig.

-Ongeveer 250 km gereden gedurende de 6 ritten.Daar ben je dus gewoon de hele dag mee zoet (naast de vele bezoekjes aan het toilet natuurlijk)

-Tijdens de 4e rit begon de auto opeens in te houden, even later ging het reserve lampje aan en weer 5 km verder stond ik stil en kon ik wachten op de sleepwagen !! Na tanken deed alles het weer.

-Het verbruik op race tempo is dus een ongelooflijke 1:3 !!!. Kon mijn ogen niet geloven.Je rijdt circa 3 % in de 2, 25 % in de 3 en de rest in de 4 zodat je dus nergens in de 5 komt.

-De stabiliteitscontrole maakte overuren.Als je de dubbele linkerbocht met 165 km/u iets te hard inging vlieg je zonder dit systeem er gewoon af. Tenzij je Verstappen heet natuurlijk.

-De remschijven leken zo krom als een hoepel want ze trilden als een gek. Maar van fading was geen enkele sprake.En na afkoelen was het trillen ook weer weg.

-Als er na 20 minuten rijden de vlag gezwaaid werd en je na een uitloopronde (grotendeels op volle snelheid natuurlijk) weer naar de pits ging was je kletsnat van het zweet. Ook door de verplichte helm.

-De koni's werken op het mooie vlakke asfalt perfect. Nooit last gehad van rollen of nadeinen

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=439

Outjer
- Van Marijn (Deelnemer) [be] op 07-12-2011 21:46
Hallo Outjer,
Op de site van Zolder had ik het ook al gezien voor een les en dit bevalt me echt wel.
Ga me dan ook ineens ervoor inschrijven. Is ook niet zo ver van thuis ben van Limburg.

Nu zit ik al met 1 grote vraag van dag 1 dat ik op dit forum kom worden er in de zomer geen bijeenkomsten gehouden voor RX8 houders.
Mijn neef heeft een lotus en daar wordt dat regelmatig gehouden met een ritje op een circuit en een etentje is dat bij ons ook?

Marijn
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 08-12-2011 11:31
Marijn:

> > Nu zit ik al met 1 grote vraag van dag 1 dat ik op
> dit forum kom worden er in de zomer geen
> bijeenkomsten gehouden voor RX8 houders.
> Mijn neef heeft een lotus en daar wordt dat
> regelmatig gehouden met een ritje op een circuit en
> een etentje is dat bij ons ook?


Dat is gewoon een kwestie van organiseren, dus leef je uit! :-)
- Van Marijn (Deelnemer) [be] op 08-12-2011 17:47
Dat zal ik onthouden! Ik zal proberen om creatief te zijn ;D .
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-12-2011 18:30
Op 11 juni dit jaar was er zo een treffen in Lelystad.
De RX 7 club was de organisator ter gelegenheid van hun 15 jarig bestaan.
Ze vertelden er wel bij dat ze het niet elk jaar konden organiseren.

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2036

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-12-2011 20:44
Als iemand nog een lekkere circuitauto zoekt voor Spa kun je bij deze site wat leuks uitzoeken.
http://www.raceautotekoop.com/index.php

Daar staat ook de spectaculaire Speedster van Rugissante te koop:
Speedster turbo  791kg 279pk 399Nm
http://rugissante.com/
Ik ken hem al vele jaren (Spa) en hij gaat een nog snellere auto aanschaffen..

Outjer
- Van Marijn (Deelnemer) [be] op 09-12-2011 23:17
mooie auto :P

Maar toch zou ik mn rex niet willen ruilen ookal heb ik nu al kleine problemen met hem. Daarstraks kon ik hem niet meer gestart krijgen batterij plat :S
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-12-2011 20:22
Greg meldt dat de trackday (tijdelijk) volgeboekt is.
Betaling is al gedaan.
Nu nog een halfjaar wachten.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-05-2012 18:26
Ik heb me ook voor deze trackday afgemeld.
Ik ga er wel FF kijken.
Het is al over 2,5 week.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 09-05-2012 20:49
Kun je gelijk Andreas z'n rolkooi bekijken,en wie weet wat hij nogmeer heefd aangepast.
Of had je deze al gezien?
Als het lekker weer is ben je er op de motor zo.
Er zijn vast oude bekende,waar je met mee kunt rijden.
Of is dat op trakdays niet toegestaan.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-05-2012 19:40
Hoi,

Klopt.
Tuurlijk is meerijden toegestaan.

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 28-5-2012 Trackday Spa/Francorchamps / MLR

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill