Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / rx8 motor met turbo tunen met accessport.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 03-12-2011 16:18
hallo ik heb een extra rx8 motor bij mij thuis liggen die ik wil reviseren en turbochargen.
Maar mij vraag is nu. Is het mogelijk dat mijn ecu kan getuned worden door mazdamaniac met accesport?
Ik weet wel dat het gaat, maar rijd de auto dan echt zo goed zoals een auto dat getuned is door een tuningbedrijf met een testbank?
Of is het echt wel nodig dat je na die accesport reflash nog eens een tuningbedrijf opzoekt?
Alleen ik weet geen enkel bedrijf in belgie die zoiets doen. enkel heinz maar dat is een bedrijf voor wagens te chiptunen die hebben ook een testbank maar geen ervaring met rx8.
Weten jullie mss meer?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-12-2011 21:37
In Engeland schijnt een goede tuner te zitten. Meer info zou je daarvoor op het RX7 forum kunnen vinden.

Ik weet niet of je de accesport kan gebruiken icm turbochargen. Dan zal je toch je eigen mappings moeten maken denk ik.
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 04-12-2011 17:37
ja daar zit pettit racing ook in engeland. maar is ook niet dichtbij de deur he
Als je de accesport bij mazdamaniac koopt dan krijg je er 6maand custom tuning bij.
je moet dan tegen die mensen zeggen welke upgrades je motor heeft gehad + de gegevens die accesport opslaagt tijdens het rijden opsturen.
daarna gaan zij je dan een custom map opsturen. En dit zul je meer dan 1keer moeten doen omdat het nooit direkt goed is vanaf de eerste keer.

Wat ik mij dan afvraag is? Is de wagen dan echt zo goed getuned, dat het niet nodig is om naar een echt tuningbedrijf te gaan?

Iemand ervaring hiermee?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-12-2011 18:05
't Zal volgens mij nooit zo goed zijn als meerdere dynoruns bij een bedrijf zelf.

Verder zijn er volgens mij in NL geen mensen met een Accesport of een turbo oid. Die dingen zijn schreeuwend duur hier. Voor een leuke turbo koop je een 2e hands RX8...
- Van felix wankel (Deelnemer) [nl] op 04-12-2011 20:54
een dyno run moet je zeker doen ook al heb je dezelfde set up iedere motor presteert weer anders en zelfs met verschillende temp en omstandig heden kan het je motor doen opblazen of pk meer leveren,
en das toch zonde van je geld en tijd die je der in steekt beter iets meer uitgeven voor mappen op een dyno bank en bij een tuner die er verstand van heeft.
je auto is zo snel als dat je tuner goed is.

in engeland weet ik alleen TDI (torque development international) die met een haltech een dikke pk winst halen zonder veranderingen aan de motor zelf.
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 07-12-2011 20:28
Ik heb een AccessPort, maar wel nog maar NA. Voor turbo heb ik momenteel de centen niet. Er is toch een merkbaar verschil met de standaard mapping en de versie die ik van MM heb.

Hij tuned niet in een keer he, je krijgt een test programma en doet enkele testen met de AP aangesloten. Deze logs stuur je op naar hem en hij werkt ze bij en je krijgt ze terug, zo ga je verder tot het goed is. Ik heb dit tot versie 4.09 moeten doen. Samen met de racingbeat meter set een van mijn beste investeringen
- Van servranckx (Deelnemer) [be] op 08-12-2011 03:22
he Knet van waar ben je ergens in belgie? Ik woon naast brussel? Bij mij is het de bedoeling om mijn reserve motor uit te voeren met turbo kit van esmeril+ aanpassen. en dan eventueel te tunen met accesport als dat mogelijk is met een turbo uitvoering. turbokit kan ik zelf installeren dat is niet moeilijk, maar het is het elektronisch gedeelte waar ik bang van ben.
Die mappen maken kan ik zelf niet.
Is het ook mogelijk om met accesport die irritante bieptoon uit te zette van de gordel??
- Van Knet (SuperForumposter) [be] op 08-12-2011 19:04
ben van limburg, dilsen-stokkem. Esmeril kit zijn ze nie zo fan van heb ik de indruk. Er zijn bepaalde onderdelen waar de kwaliteit in vraag word gesteld en alsook de plaats van de wastegate meen ik.
Van de bieptoon dat weet ik niet, daarvoor heb ik hem nog niet gebruikt of willen gebruiken, daar heb ik mee leren leven en hij stopt toch na 90 sec ofzoiets :p
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / rx8 motor met turbo tunen met accessport.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill