Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vermogen verlies
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [nl] op 12-05-2011 16:31
hallo
Ik heb last van vermogen verlies als ik veel gas geef hoor ik een geluid wat lijkt alsof je zand in een mixer gooit en hij trekt echt heel langzaam als of die maar 80 pk heeft ofzo maar maakt wel de toeren als normaal. Kan iemand mij hiermee helpen heb echt geen idee wat het kan zijn.
Ik heb pas mijn zomer set er weer onder gestopt zou het daaraan kunnen liggen?
Iemand nog ervaring of tips voor me wat ik kan doen.
Wil elke keer langs de mazda rijden maar dan doet die gewoon weer normaal alsof er niks aan de aan de hand is.
Gaat hier om een Hp uit 2004.

Alvast bedankt
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-05-2011 17:09
Lijkt me niet aan de zomervelgen te liggen eigenlijk. Welke maten voor/achter?

Wanneer zijn de boegies vervangen? En bobines en kabels? Die zijn meestal het verdachtst.

Sowieso de luchtmassameter en gasklep reinigen. Ik zeg dit heel vaak bij problemen, maar je kan zo in ieder geval die 2 uitsluiten.

Misschien zit je SSV vast. Hoewel ik niet zeker weet of dat vermogensverlies en dat geluid tot gevolg kan hebben....
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [gb] op 12-05-2011 19:08
Zitten gewoon de standaard velgen onder en hij heeft pas 2 maanden groote beurt gehad.
Dus weet echt niet het kan zijn vind het ook raar dat het af en toe doet.
Weet niet wanneer de bougies enzo zijn vervangen want heb hem nu 2 jaar.
Wat is trouwens de SSV?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-05-2011 04:51
Secondary Shutter Valve, dat is een klep in je inlaatcircuit die open gaat bij 3250 toeren. Die schijnt nog wel eens vast te willen zitten. Als hij niet lekker open gaat, lijkt het me dat de luchtstroom nogal geblokkeerd wordt, en dat de luchtsnelheid ook veels te hoog wordt. Dat zou vermogensverlies kunnen verklaren, maar niet dat zand/blender geluid volgens mij.... Met een beetje flexibele vingers is het trouwens mogelijk om de klep handmatig open en dicht te doen, dan zou je kunnen voelen of het stroef gaat. Lastig uitleggen waar die zit trouwens....

Maar verkijk je niet op een grote beurt, dat zijn slechts wat filter en vloeistof vervangingen.

Als je niet weet wanneer de boegies gedaan zijn, zou ik als ik jou was gewoon de boegies en bobines preventief vervangen. Heel grote kans dat het daar aan ligt, ontsteking is een bekend zwak punt van de Rex, en het is sowieso 2 jaar geleden. Ook even kijken of de kabels nog goed vastzitten.

Aan je velgen zal het niet liggen. Als je voor en achter flink maatverschil had zou het kunnen zijn dat de ECU gekke dingen gaat doen. Maar dat is dus niet het geval.

Dat 'af en toe' is idd raar, maar ik gok toch op de boegies, bobines en boegiekabels.
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [gb] op 13-05-2011 13:18 Edited 13-05-2011 14:08
Bedankt voor de info maar het lijkt wel of het als je voor de motorkap staat het aan de linker kant vandaan komt. Maar rij zo wie zo morgen effe langs de mazda maarja die weten het ook vaak niet.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-05-2011 14:24
Oke, aan die kant zit de luchtpomp, aircopomp, en de inlaatzijde van de motor. Het zou ook weleens een vacuumlekje kunnen zijn.

Lastig om via internet te zeggen wat het is.... het kunnen echt veel dingen zijn.

Je krijgt geen storingslampjes?
- Van yaelrx8 (Deelnemer) [gb] op 13-05-2011 14:45
Nee helemaal niks merk ik ja is echt raar maar hoe harder ik gas geef hoe erger het wordt
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vermogen verlies

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill