Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Trucje bij het uitzetten koude motor
- Van Martinwill (SuperForumposter) [nl] op 14-04-2011 11:10
Ik meen me te herinneren dat ik op het duitse of engelse forum iets heb gelezen over een trucje of eigenlijk advies van Mazda zelf hoe de motor uit te zetten als hij nog niet goed warm is. Iemand ervaring hiermee?
* versnelling in neutraal zetten
* 10 seconden gas geven op 4.000 toeren
* na deze 10 seconden het gas zo houden en de motor uitzetten (gas niet los laten)
Het schijnt dat doordat je je voet op het gas houd je de versmering eruit werkt? Beter was het om hem warm te rijden maar als dat lastig is zou je dit kunnen doen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2011 12:53
Volgens mij stond zoiets ook al in de handleiding, alleen die had het over 3000 toeren. Of het echt goed werkt betwijfel ik. Heb zelf toch ook een keer een verzopen motor gehad ondanks dat truukje en een klein stukje rijden. Motor stond wel een week stil daarna....
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-04-2011 14:45
In principe kun je de motor uitzetten wanneer de temperatuurmeter begint op te lopen.

Ik zet hem persoonlijk nooit uit want ik vind het een veel te mooi geluid...:-P

Grtz Dennis.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 18-04-2011 19:38
Ik rij regelmatig vanuit mijn garage (achteruit inrit op) weg, doe dan geen gordel om en als het piepje ermee stopt kan de motor uit. Nooit enig probleem mee gehad.

Groet tjeu
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-04-2011 20:13
LOL! :-)
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Trucje bij het uitzetten koude motor

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill